RSS

Clafoutis cu visine si caise.

03 iul.

Daca vi se pare ca am facut obsesie pentru visine, asa e 🙂

clafoutis

Clafoutis este o reteta frantuzeasca, in original se face cu cirese amare intregi si nu din comoditate cum am putea crede ci pentru ca, spun ei, samburii din cirese lasa o aroma placuta de migdale iar ciresele nu isi pierd sucul in timpul coacerii, recunosc ca mi se pare gestul de delicat sa mananci o prajitura care are si sambruri, mai ales cu musafirii de fata,  dar avand in vedere considerentul cu sucul cireselor, am sa incerc si cu fructele intregi candva.

Acum am facut clafoutis cu visine, mi se parea cea mai potrivita combinatie imediat dupa ciresele amare care sunt oarecum de vita nobila printre suratele lor, fara samburi visinele, si cu caise, si ele tot fara samburi :))

Prajitura-budinca, tarta sau cum vreti sa ii spuneti se face extrem de usor (mai uosr char si decat crema de zahar ars care mie mi se parea cea mai rapida)

Asadar:

5-600g  visine, 2-3 caise (sau orice alt fruct) 3 oua, 100g zahar, 100g faina, 2 plicuri de zahar vanilinat, 200ml lapte si 20g unt pentru uns tava

Tava, eu am folosit de tarta, se unge cu unt, se pun visinele iar peste se toarna compozitia facuta din toate celelalte ingrediente amestecate bine ( oua + zahar + vanilinat + faina apoi laptele treptat – seamana cu cea de clatite doar ca este un pic mai fluida), asta-i tot, se da la cuptor, preincalzit, pentru 35-40 minute, se pudreaza cu zahar, evident pudra 🙂 si se mananca, fie calda, fie rece – e la fel de savuroasa.

 
4 comentarii

Scris de pe 3 iulie 2011 în Dulciuri si dulceturi

 

Etichete: , , ,

4 răspunsuri la „Clafoutis cu visine si caise.

  1. Loryloo

    17 martie 2015 at 9:38 pm

    Foarte buna de incercat asta, pacat numai ca nu m-am nimerit in anotimpul potrivit cu vizita 😀 Tre’ sa astept sa apara fructele gustoase si apoi o incerc numaidecat!

     
  2. Bogdana

    17 martie 2015 at 10:21 pm

    Merge si cu congelate, tocmai am facut eu 😉

     

Lasă un comentariu