RSS

Paine de secara.

27 Aug

De cand am luat masina de paine, cred ca e mai mult de un an, experimentez tot soiul de combinatii (cu tarate, cu busuioc, cu seminte, cu fulgi, neagra, integrala…).Din experienta mea painea neagra din comert este asa cu ajutorul colorantilor lucru care mi se pare strigator la cer. Nu am inteles de ce nu pun faina neagra in painea neagra si nici de ce este mai scumpa faina decat cea alba dar asta e deja alta poveste

IMG_7995

Ma incanta foarte tare ideea ca painea are gust de paine, ca stiu ce contine si mai ales ca ii „ordon brutaresei” sa o faca si ea se executa :)) si ca miroase asa fain in casa fara ca eu sa fi framantat ostaseste la ea. Apropos de asta, vorbeam zilele trecute cu prietenul meu ca nici nu e greu sa te ingrasi in conditiile in care in casa nu prea mai facem mare lucru inafara de a apasa pe butoane, de aia incercam sa compensam cum putem. 🙂

La inceput ma chinuiam sa masor ingredientele, multa lume spunea ca daca te abati de la cantitati nu mai iese painea, acum, cunoscand masina nu mai masor nimic, pun de toate si ma uit pe parcurs daca mai are nevoie de ceva.

In mare reteta e cam asa

600g de faina, eu am pus aproximativ parti egale alba/neagra/de secara
300ml apa, aproximativ 15g drojdie proaspata, o lingura de ulei de masline si sare.

Le-am pus pe toate gramada

Apoi ea si-a vazut de treaba.

Si gata!

Am mancat-o cu salata de vinete.

Stiati ca e la fel de buna daca pui smantana in loc de maioneaza? 😛

Masina pe care o am eu este un ORION OBMD 1401, o recomand, pe asta si numai pe asta, asa cum mi-a fost recomandata si mie de o cunoscatoare si sunt foarte multumita de ea. Nu e prea zgomotoasa, tipa ca e gata painea sau cand trebuie sa pui ingrediente care nu trebuie framantate prea mult ca le dauneaza. Cea mai mare paine pe care o poate face este de 1250g

Rock On!

 
13 comentarii

Scris de pe 27 August 2011 în Paine

 

Etichete: , ,

13 răspunsuri la „Paine de secara.

  1. yogoshima

    28 August 2011 at 4:56 am

    Am cumparat si eu un cuptor de pine rotund care dupa multi ani de zile nu l-am folosit niciodata,mai bine zis sotia si eu nu am gasit momentul potrivit.Asa nou nout a ajuns la gunoi din nebuneala si risipa de bani.Cumparam cheltuind mii de dolari si ajung la gunoi din risipeala si neglijenta in anii de zile de viata si cumparaturi in prostie.

     
  2. De la Bogdana

    28 August 2011 at 5:38 am

    Mie mi se pare foarte utile masina asta, mai ales ca framanta cozonacii in mare parte, imi injumatateste munca ceea ce e nemaipomenit, cica ar face si dulceata dar nu am incercat

    De aruncat toti aruncam, daca te consoleaza cumva 🙂

     
    • yogoshima

      29 August 2011 at 10:56 pm

      Adevarul este caci sotia nu a fost educata sa faca mai nimic avind alcineva care se ocupa de pregatirea mincari.La noi este mai usor sa cumperi de la magazinul de alimente tot felul de dulciuri si prajituri.In viziunea mea este mult mai sanatos sa le produci acasa tote felurile de placinte cozinaci prajituri etc.

       
      • De la Bogdana

        29 August 2011 at 11:23 pm

        Pai si aici este usor sa cumperi de-a gata dar cum sunt pline de toate nenorocirile prefer sa fac in casa cat mai multe posibil.

         
  3. Happy

    29 August 2011 at 4:56 pm

    Covrigi face brutăreasa ta? 🙂

     
    • De la Bogdana

      29 August 2011 at 5:28 pm

      Nuu, covrigi face covrigareasa, asta face cel mult aluatul 😛

       
  4. Ana Ayana

    8 Septembrie 2011 at 8:27 pm

    Vreau și eu mașină din aia. Sunt curioasă cum arată.

     
  5. De la Bogdana

    8 Septembrie 2011 at 10:00 pm

    Sa stii ca e o investitie (care nici nu e prea mare) foarte buna, pe langa ca o poti pune sa framante ce vrei tu si apoi sa folosesti aluatul cum consideri, face paine calda cand ii zici, sa te trezesti dimineata si sa miroase a paine calda in casa e ceva 🙂
    O sa iti pun poze cu ea in post.

     
    • Ana Ayana

      9 Septembrie 2011 at 1:46 am

      Merci 🙂 M-ai convins că merită!

       
      • Bogdana

        19 Septembrie 2011 at 8:06 pm

        Cum e, te-ai improprietarit? 🙂

         
      • Ana Ayana

        20 Septembrie 2011 at 12:54 am

        Așa repede? Mă uit la oferte deocamdată. Mai sunt și alte chestii pe listă 🙂 Între timp mai urmăresc pâinicile tale.

         
  6. Luminita

    10 Ianuarie 2013 at 7:49 pm

    Multumesc pentru reteta, am preluat-o de la tine si iese foarte bine!

     
    • Bogdana

      10 Ianuarie 2013 at 11:11 pm

      Ma bucur mult ca iti place rezultatul 🙂
      si ma mai bucur ca din ce in ce mai multa lume face paine in casa 😉

       

Lasă un răspuns

 
