RSS

Ciorba de varza cu carne de oaie.

10 Feb

Desi lumea in general nu are o reactie prea buna la ciorba de varza, in compania carnii de oaie Cenusareasa se imbraca de bal.

Povestea incepe cu un os de oaie pe care il aveam in congelator de cand am avut norocul sa gasesc ultima data oaie la pret rezonabil. Si cum statea acolo si ma tot „incurca”  am zis ca a venit vremea sa scot din el ce e mai bun. Ciorba asta n-am mai facut-o pana acum, ba chiar uitasem ca am mancat in copilarie. Ma bucur ca oarecum intamplator am redescoperit-o, pe ea si amintirile pe care le-a adus. Spun am redescoperit-o pentru ca abia cand am gustat-o mi-am dat seama ca imi e familiara.

Uitasem total de ciorba asta, cu carnea de oaie in sine am o mie de idei (sau in teorie am o mie de idei ca inafara de ali nazik in ultima vreme nu mai fac nimic cu ea, suntem dependenti, dar asta e alta poveste) dar cu osul nu prea stiam ce sa fac si m-am gandit cu ce ar merge, cred ca subconstientul imi dicta reteta.

Carnea de pe os, oasele si prietenii lor.

ciorbadevarza

Varza murata, taiata nu prea fin, cubuletele de oaie si osul, ceapa, crengute de cimbru, un ardei iute, adica o ciusca cum se spune in oltenia, foi de dafin, bulion, piper. Legat de bulion, am avut norocul ca in toamna sa mergem la cineva la curte care avea rosii bio si am facut bulion acolo. E o incantare cand desfac un borcan, l-as manca gol. Miroase atat de bine a rosii coapte si a toamna ca aproape ca imi e frica sa il folosesc ca sa nu se termine.

Dupa ce toate ingredientele au ajuns in oala s-a terminat ce era mai greu, am mai pus apa, cat sa treaca peste ele, sare nu am pus ca era varza mai sarata. Am pus capac si am lasat-o la fiert.

Gata. Nemaipomenita, acrisoara, condimentata si foarte gustoasa. Ciorba asta e mai deasa, adica mai mult varza si carne decat zeama.

varza1

Stiati ca cea mai lunga propozitie din limba romana care nu are consoane este „Oaia aia e a ei”?

Astept sa spuna cineva cat de curand asta, facand referire la mine😛

 
2 comentarii

Scris de pe 10 Februarie 2013 în carne de oaie, Mancare gatita

 

Etichete: ,

2 responses to “Ciorba de varza cu carne de oaie.

  1. Stoiana Frincu

    19 Decembrie 2013 at 8:21 pm

    Oau!in sfirsit cineva stie ce e bun .si eu am facut o pasiune pt. carnea de oaie dar nu intotdeauna a iesit cum trebuie .cunosti cumva o reteta de fragezire -fezandare ceva cu care sa merg la sigur

     
    • Bogdana

      19 Decembrie 2013 at 8:31 pm

      pastrama facuta dupa reteta de aici imi iese intotdeauna foarte frageda, deasemenea cea pregatita pentru preparate turcesti, cu sare, piper, boabe de coriandru, chimen si ienibahar, toate sfarmate, putin otet balsamic, putin ulei si o ceapa mica, carnea amestecata bine cu amestecul asta, macar 24h in frigider iese tare buna.

       

Lasă un răspuns

 
