RSS

Orez basmati/salbatic cu pui picant.

21 Feb

Orezul salbatic nu este orez, sunt de fapt semintele unei plante din America de Nord, nu stiu cine si de ce i-a zis asa dar se pare ca merge foarte bine in combinatie cu „fratele lui adevarat”. Basmati si salbatic cu pui picant s-a dovedit o combinatie inspirata.

Un piept de pui, o ceapa, 250g orez basmati&salbatic, asa l-am cumparat, bulion de rosii si de ardei, doi chili, sare piper, oregano. Cantitati pentru 3-4 persoane

Pieptul de pui l-am taiat cubulete, l-am sarat, piperat si i-am pus si un praf de usturoi. L-am pus in tigaie in putin ulei pana si-a schimbat culoarea pe toate partiele/sigilat apoi am pus ceapa taiata cubulete si dupa ce s-a calit si ea foarte putin, am pus doua linguri de bulion de rosii si una de bulion de ardei si niste oregano.

Am pus doua cani de apa, mai apoi am pus chili taiati marunt si cateva rosii uscate (le-am primit de la o prietena de curand si le pun in ce imi trece prin cap, mi-e drag de ele🙂 )

Le-am lasat sa fiarba la foc mic si am pus si orezul la fiert. Orezul asta, (sau orezurile astea)🙂 are o alta aroma decat cel obisnuit, data de orezul ala salbatic, ala basmati, lumea zice ca e parfumat, eu nu l-am incercat separat sa vad ce si cum dar nu pare sa aiba vreo aroma prea puternica, sau poate il eclipseaza salbaticul😛 Trebuie sa il mai incerc si in alte combinatii sa vad daca merita pretul de peste trei ori mai mare decat al orezului obsinuit.

Oricum, e frumos😛 si textura salbaticului e faina.

Orezul l-am pus la fiert in apa cu sare si o lingura de ulei de masline, adica a fost aproape chior. O parte orez, doua parti apa, la foc potrivit cu capac, pe punga ziceau 16-20 minute.

Atat. Cand sosul de la pui a scazut si puiul a fost fiert le-am facut cunostinta, s-au bucurat. Si noi.

 
4 comentarii

Scris de pe 21 Februarie 2012 în Cu carne de pui, Mancare gatita, Orez

 

Etichete: , , ,

4 responses to “Orez basmati/salbatic cu pui picant.

  1. yogoshima

    22 Februarie 2012 at 11:17 am

    I-mi place orez salbatic, cel putin denumirea este atragatoare.

     

Lasă un răspuns

 
