RSS

Papacioaca.

23 Aug

Intr-o zi cu insemnatate – o „mancare” de atunci 🙂

Asa ii zice in partea olteniei din care vin eu, sosul insa mai este cunoscut si sub numele de floscotina (de ce oare se incapataneaza sa puna denumiri de felul asta unui sos atat de gustos?…) sau lutenita. Oricum i-am zice insa, este ce poate iesi mai bun din rosii si usturoi.
Se face rapid si „merge” cu aproape orice, de la carne la ardei copti sau chiar goala cu paine 🙂 Vara eu as manca non-stop sosul asta.
Nu e cu cantitati exacte sau proportii, fiecare pune cate rosii considera ca are nevoie, carnoase si coapte sa fie, si cat usturoi ii place.
Rosiile se pun de preferat pe gratar dar merg si intr-o tava la cuptor ori pe o tabla daca e pofta mare. (Mamaia mea le punea in test dupa ce scotea painea)

_MG_0404

Apoi, cand sunt gata, se lasa putin sa se raceasca.

Se indeparteaza pielita si cotoarele, se maruntesc bine, bine – a se citi blender- se poate insa si cu o lingura de lemn intr-un bol, se amesteca cu usturoi pisat, sare, piper, uneori pun si un ardei  iute, se poate pune si un pic de ulei.

Asta-i tot, trebuie sa incercati, este absolut nemaipomenit sosul asta.

Se mai poate face pe aceeasi idee de rosii coapte pe gratar, dar de data asta rosii verzi (gogonele) numai ca se pune ceapa tocata marunt in loc de usturoi, aia iese mai mult ruda cu o salata, e mai consistenta si la fel de buna.

Rock On!

 
5 comentarii

Scris de pe 23 August 2011 în Preparate rapide

 

Etichete: ,

5 răspunsuri la „Papacioaca.

  1. Zazuza

    23 August 2011 at 7:51 am

    😀 uite asa ceva am mostenit eu d ela strabunicu’ sarb :D, insa cu rosii proaspete, nu coapte, musai insa carnoase, zemoase si dulci! cum o chema-o, e bunaaa!

     
  2. Zazuza

    23 August 2011 at 7:51 am

    ps: floscotina 😆 au o imaginatie oltenii astia de lesini 😆

     
    • De la Bogdana

      23 August 2011 at 7:57 am

      da, chiar cum sa iti vina sa zici unui fel de mancare in halul acesta? :))

      oricum, bucataria olteneasca cel putin, are multe influente sarbesti, chiar si cuvinte imprumutate din sarba

       
      • Emilia Blanda

        12 Septembrie 2013 at 3:51 pm

        am 55 de ani si de cand ma stiu, asa a chemat-o pe mancarea asta;asa ca asa o cheama,asa ii spunem.

         
  3. Bogdana

    13 Septembrie 2013 at 8:51 am

    Asa am zis si eu, ca asa ii spunem cum am pomenit-o 🙂

     

Lasă un răspuns

 
