RSS

Sarmale in frunze de sfecla.

10 Sep

Intotdeauna mi-au placut foarte mult sarmalele in frunze de sfecla. Din pacate greu gasesc frunze asa ca mananc doar cand ajung la bunica in bucovina. Ea le spune galusti.

Sarmalele pot avea aceeasi compozitie ca cele cu carne sau pot fi de post cum au fost astea. Diferenta este ca la sarmalele in frunze de sfecla, compozitia trebuie fiarta mai mult timp inainte pentru ca ele sunt foarte fragede si se fierb foarte usor.

La sarmalele astea am folosit ceapa, mai multa decat la cele cu carne, ulei pentru calit, morcov, orez, miez de nuca, bulion, ardei gras, foi de dafin, piper, sare si bineinteles frunzele de sfecla.

Am calit ceapa in cateva linguri de ulei, am pus morcovul dat pe razatoare, ardeiul gras cubulete, apoi am adaugat orezul, dupa ce s-a calit si  el cateva minute am pus sare, piper si bulion si miezul de nuca taiat bucatele nu foarte mici (am pus cam jumatate de cana), apoi am mai pus o cana de apa si am lasat sa fiarba pana orezul a fost pe jumatate fiert.

Minunatele frunze de sfecla le-am cules din gradina de la bunica, le-am spalat si apoi le-am oparit in putina apa cu bors.

In rest se procedeaza ca la sarmalele in frunza de varza sau de vita, se ruleaza compozitia, se pun la fiert in foarte putina apa + bors, cat sa treaca un pic de ele.

Se fierb relativ putin timp, sa zicem cel mult o ora, la foc mic.

O bunatate!

 

 
8 comentarii

Scris de pe 10 Septembrie 2012 în Mancare gatita

 

Etichete: , , , , ,

8 responses to “Sarmale in frunze de sfecla.

  1. ciufutozaurus

    11 Septembrie 2012 at 7:38 pm

    pfff, sunt foarte curios ce fel sunt.
    n-am mai auzit de sarmale de-astea.
    ma gandeam cate locuri sunt de vizitat in lumea asta si cate chestii de mancat.🙂

     
    • Bogdana

      12 Septembrie 2012 at 8:33 am

      pai e musai sa incerci, zau, sigur o sa-ti placa
      pe langa varza si vita am mai mancat in frunze de tei, e un pic acrisoara si de consistenta vitei
      eu deocamdata ma gandesc numai cate lucruri de mancat sunt in tara🙂

       
  2. Happy

    27 Septembrie 2012 at 6:18 pm

    Da-n frunze de hrean ai ‘cercat?

     
    • Bogdana

      27 Septembrie 2012 at 7:31 pm

      apai nu, da’ cred ca ar fi cam picante, cum is?

       
      • Happy

        28 Septembrie 2012 at 4:27 pm

        Primăvara frunzele-s taman bune si nu iut, daca pot sa spun asea. Hai, noroc și sa ne traiesti la multi ani cum iti doresti si cu cine iubesti!

         
      • Happy

        28 Septembrie 2012 at 4:28 pm

        Am uitat de … poooooop! (ochii peste cap, da?!)

         
  3. Bogdana

    28 Septembrie 2012 at 4:30 pm

    Sarutmaaaanaaaaaa!🙂

    Iaca o sa incerc in primavara precum zici🙂

     
  4. jhon

    7 August 2016 at 10:44 pm

    cum se pot conserva frunzele de sfecla pentu iarna? multu!

     

Lasă un răspuns

 
