RSS

Cubulete de vita inabusite.

11 Ian

Azi am experimentat o chestie noua. Am vrut sa vad cum iese carnea de vita in staniol. Am avut de castigat.

Un preparat rapid si foarte gustos.

_MG_5613Am taiat carnea de vita cubulete (cu cat e mai roz cu atat vita a fost mai tanara si cu cat e mai visinie cu atat a fost mai batrana – aceasta din urma este evident, de evitat – vita de evitat :))  Am pus sare, piper, cateva frunze de cimbru din ghivechi, doua linguir de ulei de masline si cateva frunze de rozmarin uscat, (mi-a murit rozmarinul din ghiveci, nu imi dau seama de ce)

Bucatelele astfel rasfatate le-am pus pe o folie de aluminiu pe care am pus-o in doua, am vrut sa fiu sigura ca nu se rupe.

_MG_5614

Apoi am strans staniolul de jur imprejurul carnii, ca o „casuta” si l-am pus intr-o tava in cuptor in care am pus jumatate de pahar de apa, langa carne este niste peste, tot in staniol (de fapt de la peste mi-a venit ideea experimentului)

_MG_5615

Dupa aproximativ 30 de minute am desfacut staniolul si am mai lasat carnea in cuptor inca vreo 10 minute.

_MG_5619

Incepe sa imi placa din ce in ce mai tare carnea de vita. Au iesit niste cubulete extraordinar de aromate si fragede.

vita1

 

Etichete: ,

10 responses to “Cubulete de vita inabusite.

  1. aphextwinz

    12 Ianuarie 2013 at 6:17 am

    Nu e musai daca e mai inchisa la culoare sa fie mai batrana ci maturata bine, deci mai frageda decat cea tanara nematurata deloc, o carne de vita scumpa e maturata un numar mare de zile la temperaturi cuprinse intre 2 si 5 gradem din pacate macelarii nostri nu cunosc multe taine si nici nu e vina lor ca nu avem noi rase de vaci de carne.

    Dar nu, culoarea nu inseamna musai ca e vaca batrana, ba din contra cateodata🙂

    Sigur ca vitelul e mai fraged, in cazul nefericit in care nu dai de o vaca roz, ca am patit si din astea, ar fi trebuit sa o coc in tabla de cuirasat o luna ca sa se poata manca, desi pe ea scria ca e vitel, vezi sa nu, matusalemic, dar de altfel roz bombon.

     
    • Bogdana

      12 Ianuarie 2013 at 1:28 pm

      Eeeeeeeee, eu vorbesc aici de carnea din galantare, neprelucrata in vreun fel, si ma mai refer la carnea din tara asta🙂 nu vorbesc de alte specialitati sau de alte vaci valoroase la sute de euro kilogramul. Eu nu am gasit carne visinie sa fie buna, si nu vorbim aici de „vrabioara” care e ceva mai inchisa la culoare, si nici carne roz care sa fie din generatia mea🙂

       
      • aphextwinz

        12 Ianuarie 2013 at 1:46 pm

        Eu vazui „visinie” (mai bine vedeam o visinata), adica maturata, fiorentina sau t-bone, sau mama ma-sii, dar costa de ziceai ca o iei de nevasta sa iti calce, spele, gateasca, faca plozi si sa te lase si la meci si la bordel. Nu mai retin scorul dar ouch!

         
      • Bogdana

        12 Ianuarie 2013 at 3:40 pm

        Pai preparata in diverse feluri poate sa fie in toate culorile, ca si pastrama de oaie e alta marie. Ca tot venii vorba, gasesti pe undeva carne de oaie? Ma refer la un magazin „normal” ca la arabi e cam scumpa

         
      • aphextwinz

        12 Ianuarie 2013 at 5:41 pm

        are si la auchan si cateodata si la billa si la bulgar, da am o veste proasta, e scumpa peste tot, nu stiu de ce.

         
      • Bogdana

        12 Ianuarie 2013 at 6:10 pm

        La auchan n-am vazut si pe la billa n trec, cred ca e scumpa ca nu este cerere, alta explicatie nu vad. O sa astept sa ajung la Calafat, de acolo am luat cu 12 lei numai ca nu ajung prea curand…

         
      • aphextwinz

        12 Ianuarie 2013 at 6:18 pm

        la ravasitul oilor ajungea si la 60 kila, la auchan are si desen cu oaia, intre vaca si porc dar ti-am zis, scumpa, ori is cotlete sau ceafa numai os, ori nu stiu cate sute de mii o amarata de bucatica de pulpa. rar gasesc bucatele (cum am luat ultima data), la kil e tot scumpa dar sunt pachete mici si merge de o pohta.

         
  2. cami

    14 Ianuarie 2013 at 1:26 pm

    nu stiu ce sa zic de infasuratul ala in aluminiu…ai idee cu ce as putea inlocui folia?

    Folia de aluminiu e folosită de bucătarii profesionişti doar pentru a acoperi vasele ce urmează a fi puse în cuptor, ori vasele care sunt fierbinţi. Nu se recomandă însă să fie învelite produse ce urmează a fi preparate termic, deoarece există pericolul să se producă transferuri de particule de metal din folie în preparat.

     
    • Bogdana

      14 Ianuarie 2013 at 1:34 pm

      Atunci poti pune hartie de copt pe folia de aluminiu, in felul asta carnea nu mai intra in contact direct cu aluminiu.

       
    • Bogdana

      14 Ianuarie 2013 at 1:38 pm

      Daca ma gandesc mai bine, cred ca hartia se va inmuia si atunci o sa o gasesti prin carne🙂

       

Lasă un răspuns

 
