RSS

Sirop de muguri de brad.

01 Iul

Pana acum, nu am mai facut sirop de muguri de brad, nici nu am gustat pe undeva. Anul  asta, pentru ca am avut norocul sa dau nas in nas cu muguri fragezi si bio, am zis sa incerc speciliatatea asta. muguridebrad2   Mugurii de brad, e de preferat sa fie culesi de la brazi care se afla cat mai departe de civilizatie.  Sunt numai buni cand au cam 3-4cm. La gust, sunt aromati si acrisori.

muguriReteta e cat se poate de simpla, muguri de brad, zahar, apa.

Mugurii i-am pus in apa rece pentru cateva ore.

mugurivDupa ce i-am scurs, i-am pus la fiert in apa, o parte de muguri si aproape 4 parti de apa. Eu am avut 400g de muguri si am pus 1.5l apa. Se fierb intr-o oala cu capac aproximativ o ora apoi se lasa acoperiti peste noapte sau cateva ore bune pentru ca muguri sa isi lase toata aroma, incepand de acum in casa miroase foarte placut a rasina, a munte, a brad si daca inchizi ochii, mai ca auzi ciripit de pasarele 🙂

A doua zi, am scurs foarte bine mugurii si am pus apa si zaharul la fiert, apa are o culoare bej -tulbure, e in regula. Mugurii se arunca. Retetele spun sa pui aceeasi cantitate de zahar cat lichid (sau in cazul dulceturilor cate fructe ai pus) mie mi se pare o cantitate exagerata asa ca  intotdeauna pun cam 60-70 din cantitatea de lichid/fructe. Cum apa, in timpul fierberii s-a mai evaporat, la sirop am pus cam 700g de zahar. Se fierbe fara capac pana incepe sa se ingroase, ca sa fiu sigura ca este gata, am luat o  picatura si am pus-o pe o farfurie, cand picatura isi pastreaza forma, siropul e gata.

Siopul se pune in recipeinte de sticla cat este inca fierbinte, pentru linistea mea sufletesca, l-am sterilizat pentru 5 minute, fierband borcanele intr-o oala cu apa.

A iesit foarte aromat, lasa in gura o aroma placuta de rasina dulceaga.

smbSiropul asta se poate consuma ca atare, este foarte bun pentru prevenirea si tratarea racelii si a tusei,  si este o sursa foarte importanta de vitamina C. Mai poate fi consumat si dizolvat in apa, o bautura racoritoare, aromata si sanatoasa.

 
9 comentarii

Scris de pe 1 Iulie 2013 în Fructe/legume conservate

 

Etichete: , ,

9 răspunsuri la „Sirop de muguri de brad.

  1. bazil

    1 Iulie 2013 at 1:25 pm

    noi am trecut sambata pe langa multi astfel de muguri in drum catre vf ciucas si imi povestea beatrice cum era ea mica si trebuia sa culeaga mugurii de brad, dar nu mi-a dat prin cap sa culeg si sa experimentez un sirop 🙂 . apropo, ca la sfarsit scrie de ‘bautura racoritoare’ , oare cum sa fac un sirop de menta bun ? am incercat cateva din comert, mult prea dulci, am incercat cu ulei esential de menta, nu a fost o idee prea bune :)) , iar menta de cumparat proaspata nu gasesti tot timpul.

    mersi.

     
    • Bogdana

      1 Iulie 2013 at 4:07 pm

      O sa incerc sa fac, cand gasesc menta, in ghiveci am putina, si iti dau de stire 🙂
      Data viitoare nu mai rata mugurii 😛

       
      • bazil

        3 Iulie 2013 at 5:29 pm

        in piata la lujerului a gasit beatrice o babuta cu 1 leu / legatura , daca vrei ii pot spune sa-si seteze o ‘alarma’ :):)

         
  2. Bogdana

    3 Iulie 2013 at 10:15 pm

    O sa ma mai uit si eu, zilele trecute nu am vazut dar mai caut, principiul e acelasi ca la asta dar sunt curioasa daca isi pastreaza aroma

     
  3. aphextwinz

    5 Iulie 2013 at 8:24 pm

    urasc, urasc, urasc, uitasem ca urasc asa mult un gust, il urasc, ma indopa bunica la vulcan cu sirop din asta, facea in borcane uriase, mmm ce bun e, papa mamaie, papa, yuuuuk, cah. adica o fi bun, dar atata mi-au dat din asta si propolis ca sa nu mai aud de asa ceva in vecii vecilor amin. dar pozele is misto 😀

     
    • Bogdana

      5 Iulie 2013 at 11:21 pm

      Unii sunt mai norocosi 🙂 eu pana anul asta nu am gustat asa ca am de recuperat 😛

       
  4. yogoshima

    12 Iulie 2013 at 6:02 pm

    Esti un fenomen, nu am mai auzut inca sa faci sirop din muguri de brad.

     
    • Bogdana

      13 Iulie 2013 at 7:38 am

      Se face dintotdeauna, ma mir ca nu ai auzit mai ales ca in zona din care vii e munte 😉

       
  5. yogoshima

    14 Iulie 2013 at 4:46 am

    Am copilarit in Moldova la bunici unde nu gasesti munti numai cimpii.Eu ma intorc la munte cind ma voi intoarce in tara in urmatori 5-7 ani de zile,prin judetul Hunedoara sau Caras-Severin.Poate vom avea ocazia sa ne cunoastem in urmatori ani cind voi planifica o vacanta de iarna,sau eu stiu pe timp de vara dar e mai greu, lucrez in nordul Canadei unde vara este scurta si au nevoie sa fiu acolo.

     

Lasă un răspuns

 
