RSS

Pastrama de oaie.

05 iun.

Pana acum nu am mai facut pastrama de oaie. Presimt ca o sa cumpar o alta oaie mai repede decat as fi crezut. Redescopar carnea asta si mi se pare nemaipomenita. Aici o sa va arat doar cum se face pastrama, despre produsul finit, cel care bucura papilele, cu alta ocazie, pot doar sa va spun ca nu imi imaginam ca va fi chiar atat de frageda si buna. Procesul dureaza in jur de o saptamana dar merita cu varf si indesat..

pastrama

Imi place oaia inca din copilarie, am incercat la multe restaurante pastrama, ati observat ca nicaieri nu e de oaie? peste tot e de berbecut, nu am inteles ideea, in fine. Pot sa spun cu mana pe inima ca asta este cea mai buna pastrama pe care am incercat-o, nu e vorba de lauda, pur si simplu asa e, poate nu am avut eu norocul sa mananc pe undeva pastrama facuta asa cum trebuie, ghinionul sa imi serveasca un mezel pe post de pastrama insa, l-am avut. Nu este o pastrama facuta 100% „ca la carte” pentru ca stau la bloc si nu am avut toate conditiile dar o sa urmez calea asta de fiecare data. Procesul a durat, cum ziceam, in jur de o saptamana. Nu necesita multa munca deci tot nu e justificat pretul de 37 de lei pe care il are pastrama la magazine, avand in vedere ca mie mi-a iesit in jur de 12lei/kilogram.

Carnea rosie si frumoasa am  taiat-o  felii cam de un centimetru.

carnedeoaieAm pus bucatile intr-o cutie cu capac, pe fiecare am pus sare de mare-mare, piper, putin chili macinat si cimbru. Atat. Am pus cutia inchisa bine in frigider timp de 4 zile timp in care macar o data pe zi, daca nu de doua ori, mai roteam intre ele bucatile de carne.

pastramaoaie

Apoi am pus usturoi zdrobit, cam jumatate de capatana, vorbim de un kilogram si putin de carne de oaie, si am mai lasat carnea asa inca 4 zile, si in astea patru zile am rotit bucatile de carne intre ele. Carnea isi schimba culoarea,  devene mai inchisa la culoare si se mai usuca intre timp.

carneoaie2

Dupa perioada asta, urma partea cu atarnatul la vant, la bloc mai greu cu treaba asta dar pentru ca nu voiam sa sar etapa, am facut o improvizatie, noroc ca a fost destul de rece zilele astea. Am pus carnea intr-o strecuratoare si am agatat-o in loc de haine, la uscat 🙂

pastramadeoaielavant

Cam asta e povestea pastramei de oaie dobrogeana. Boia nu am pus, am uitat de ea, nici nu cred ca era musai, adica nu i-am simtit lipsa, la urmatoarea portie o sa pun, sa vad diferenta.

pastramadeoaie3

pastramadeoaie

Pentru ca o bunatate ca asta se mananca numai cu prietenii, am congelat produsul finit pana la prima intalnire. Am fript in tigaie doar o bucata, sa vad ce a iesit, Cea mai gustoasa, frageda si aromata pastrama pe care am mancat-o eu vreodata, si asta dupa numai 5 minute de perpelit bucatelele prin tigaie.

Talpile de bocanci vandute pe post de pastrama in magazine pot sa zaca acolo linistite. Pe mine una, m-au pierdut de musteriu 🙂

 
30 comentarii

Scris de pe 5 iunie 2013 în carne de oaie

 

Etichete: , ,

30 de răspunsuri la „Pastrama de oaie.

  1. aphextwinz

    6 iunie 2013 at 3:11 pm

    Ce misto se vede de pe balcon, parca stai in jungla 🙂

     
  2. Bogdana

    6 iunie 2013 at 4:22 pm

    Daaaaaa, tare norocoasa sunt cu atata padure la geam 🙂

     
  3. Alexandra Albu

    6 iunie 2013 at 8:03 pm

    Am facut si eu cand am avut oaia….doar ca am agatat un crac intreg, crestat adanc peste tot si dat cu toate cele. L-am agatat cu carligul pe balcon, stateam la etajul 4 (ultimul) si unul din balcoane era complet deschis la vant. Fiind toamna si rece nu mai erau „vietati” care sa poposeasca pe carne…am uscat-o doua zile si a iesit super. Asa a zis sotzu’ ca io nu mananc animalu’ cu pricina 🙂

     
    • Bogdana

      6 iunie 2013 at 8:14 pm

      Maaaamaaa, vreau si eu balconul ala al tau o tura 🙂
      Pacat ca nu mananci, macar ai incercat?

       
      • Alexandra Albu

        7 iunie 2013 at 9:18 am

        Sigur ca am incercat 🙂 Nu poci…nu imi place nici mirosul nici gustul. Dealtfel e singura carne care nu intra in sistem, in rest sunt carnivora prin definitie 🙂 Dar oaia, mielul, capra, iedul…ze bleah 😀

         
  4. Bogdana

    7 iunie 2013 at 11:12 am

    Hmmmm, e peste puterea mea de intelegere, sa nu iti placa oaia daca e preparata corespunzator 🙂

     
  5. Magda Adina

    19 iunie 2013 at 2:14 pm

    Mmmmmm , ce pofta mi-ai facut de pastrama !! 😉

     
  6. Gigi

    14 octombrie 2013 at 5:51 pm

    Chilli macinat, inseamna boia de ardei iute (sau arei iute macinat)! M-am gandit ca poate nu stii, ca la cum se tortureaza limba romana in ultimul timp…

     
    • Bogdana

      15 octombrie 2013 at 8:06 am

      Atata pretentie am de la mine, ca stiu limba materna 😀
      Nu e boia, sunt chiar chili (adica ardeii aia iuti pe care ii cheama chili, nu orice ardei iuti) macinati, adica rasniti. E mai clar acum? 🙂

      Poti pune boia daca nu iti place ideea de chili, de care vrei, dulce sau iute.

       
      • dann

        29 septembrie 2014 at 10:47 pm

        buna ,eu am o pulpa de mistret cum pot sa fac pastrama ?

         
      • Bogdana

        30 septembrie 2014 at 6:49 pm

        Sincer nu am facut niciodata dar cred ca poti folosi cu succes aceeasi metoda ca la oaie.

         
    • leo

      12 aprilie 2014 at 2:54 pm

      Vezi de treaba ta ca esti un taran ..dupa ce ca ne ajuta cu o reteta ..apari tu

       
    • viliwolf

      13 decembrie 2016 at 10:35 am

      chilli si boia de ardei iute doua ingrediente total diferite ! pentru cultura ta desteptule !

       
  7. oana_iulia

    29 noiembrie 2013 at 8:56 pm

    Buna,
    astazi am gasit o super oferta la carnea de miel si cum eu nu am mai facut niciodata pastrama (chiar daca o ador) am zis sa incerc…..caut pe net de mai bine de o ora o reteta care sa ma „satistafaca” tinand cont ca eu nu mai cimbru ,iar cimbrum care il gasesc in magazin am impreasia ca miroase mai degraba a menta (eu nu sunt in tara) …..Intrebarea mea e urmatoare:pot sa nu folosesc cimbru ?
    Si inca un lucru :in celelalte retete am cazut ca majoritate au introdus in reteta si vin.tu imi recomanzi sa folosesc si vin ?
    Merci :*

     
    • Bogdana

      1 decembrie 2013 at 10:02 pm

      Sigur ca poti sa nu folosesti cimbru, poti pune putin rozmarin daca it i place gustul. Eu nu am pus niciodata vin la pastrama, cel mai bine merge in momentul servirii un pahar de vin rosu 🙂 Spor la treaba, si nu uita, e esential sa o invarti macar o data pe zi 😉

       
  8. bernardo

    14 decembrie 2013 at 11:17 am

    multumesc ,sunt nerabdator sa vad cum va iesi

     
    • Teodora Gabriela

      14 decembrie 2013 at 11:19 am

      super sunt inebunita dupa pastrama cred ca nu voi avea rabdare atatea zile. Multumesc!

       
      • Bogdana

        16 decembrie 2013 at 3:27 pm

        trebuie sa ai, altfel nu o sa fie fix cum trebuie 🙂

         
    • Bogdana

      16 decembrie 2013 at 3:27 pm

      si eu, si eu 🙂

       
  9. Noi

    17 decembrie 2013 at 2:14 pm

    Am citi cu atentie retata.
    Eu fac mereu mancare de „behaitoare” tinere sau batrane (cam 4-6 buc pe an) si toata familia mea manaca cu placere desi eu sunt singurul mascul in familie.
    Referitor la faptul ca la restaurante gasesti doar „pastrama de berbecut” este foarte adevarat si mai completez ca aceasta „pastrama de berbecut” este de cele mai multe ori din porc. Am zis din porc adica fals total. Atentie deci ce platiri ca escroci sunt peste tot.

     
    • Bogdana

      17 decembrie 2013 at 6:16 pm

      uite ca nu ma gandisem si la varianta ca ar putea sa vanda porc pe post de oaie desi, am vazut la tv ca vand in galantare porc si pe post de vita, dupa ce o ceruiesc sau ce ii mai fac

      va invidiez pentru oile alea multe pe care le mancati 🙂

       
      • Ecaterina

        2 aprilie 2014 at 1:32 am

        Din ce tip de carne se poate face pastrama
        Se poate tine la vant pe orice vreme?

         
  10. Bogdana

    13 aprilie 2014 at 9:50 am

    Pulpa sau carnea de pe coaste. Se tine la vant, cand e vant 🙂 mai degraba toamna, sau primavara, nu cand e foarte cald sau ger 😉

     
  11. mihai

    23 noiembrie 2014 at 6:15 pm

    reteta aceasta, se poate adapta la orice fel de carne, iar pentru cei ce nu POT SI CHIAR NU POT sa manance oaie, le doresc succes cu carnea de porc vitel pui etc. unde puteti inlocui cimbrul cu maghiran, nucsoara,coriandrusa enibahar. succese si POFTA BUNA !!!

     
  12. Mihai

    27 martie 2015 at 11:33 pm

    Ce perioada trebuie sa stea la uscat in aer liber?

     
    • Bogdana

      27 martie 2015 at 11:35 pm

      Depinde de cat e de mare bucata, astea cum le-am taiat eu, sunt ok si o zi-doua.

       
  13. Mari

    23 martie 2017 at 12:10 pm

    Ca tot vine Pastele….ma pregatesc pt o noua portie de pastrama…nu iti zic de cate ori am facut-o de cand am gasit reteta

     
    • Bogdana

      23 martie 2017 at 1:44 pm

      Ah, asta ma bucura foarte tare, nimic mai fain decat oameno multumiti, si eu ma tot gandesc de ceva vreme sa iau o oaie de undeva 😉

       
  14. Mari

    27 aprilie 2024 at 11:23 am

    Buna si in 2024. Tineam doar sa iti multumesc pt reteta, am descoperit-o in 2014 si de atunci nu lipseste pastrama de pe masa de Paste!

     
    • Bogdana

      28 aprilie 2024 at 3:23 pm

      Ma bucur tare mult ca ai incercat-o si ca iti place. 10 ani, foarte fain. Si eu tocmai am mai facut o runda. Sa o savuram in tihna!

       

Lasă un comentariu