RSS

Gemul nu e dulceata.

07 Iun

Acum e sezonul capsunelor si culmea, toata lumea face dulceata de capsuni, adica de vrej. Fructele se cheama capsune

Capsuni – Capsune   Pruni – Prune    Aluni – Alune, Ciresi – Cirese

Dulceata de capsune. Toata lumea face dulceata, nu conteaza ca e gem, marmelada sau alta chestie cu o consistenta nedefnita, e dulceata.

Oameni buni, dulceata e dulceata si gemul, marmelada, pelteaua sunt alte treburi, daca ai pus fructe si zahar nu e musai sa iti iasa dulceata.

Dulceata e aia in care fructele se vad, disting, recunosc. gemul e o pasta, gemul nu e dulceata. Tocanita nu e ciorba.

 
4 comentarii

Scris de pe 7 Iunie 2013 în De-ale mele

 

4 responses to “Gemul nu e dulceata.

  1. aphextwinz

    7 Iunie 2013 at 7:40 pm

    „Doamna Catrina Agafitei din Targu Neamt imi trimite an de an cate cinci borcane de dulceata de zmeura de padure, cinci de fragi si cinci de capsuni (…)” Radu Anton Roman, Bucate, vinuri si …, pag 672.

    Daca el are voie, am si eu, imi suna fix aiurea capsune si nici nu am auzit pana recent chestia asta cu capsune, nu capsuni. Imi pastrez incultura, daca juma’ de veac nu mi-a spus nimeni, nu o sa ma invat acum ca iapa batrana la buiestru. SI DOOM l-a acceptat, zice lumea buna, nu aia rea ca mine, cica e corect si conform academiei capsuni. Deci eu am facut dulceata de capsuni, fructele capsunului.

    „daca ai pus fructe si zahar nu e musai sa iti iasa dulceata.” fara zahar gelifiant si silicit sau ce silicatul meu de conservant se pune de obrazele subtiri, sigur nu iti iese, asa puneau si stramosii daci si uite ce rau au ajuns, recuceresc Roma :))))

     
    • Bogdana

      7 Iunie 2013 at 10:59 pm

      Acum DOOM accepta ca fiind corect ORICE. In curand almanahe si succesuri.
      Din postarea asta sper sa li se clarifice celor care citesc care e treaba cu dulceata si gemul, chiar nu e greu.
      Si apropos de gelifianti, pikanti, fixi pixi eu chiar nu ii inteleg pe cei care aleg cu buna stiinta sa puna chimicale intr-o dulceata facuta in casa. Vad ca daca nu pui gelatina in dulceata nu esti in trend, halal trend.

       
      • aphextwinz

        8 Iunie 2013 at 6:13 am

        Mda, cum ziceam, comerciantii nu sunt asa de pacatosi, ca trebuie sa faca vanzare si sa traga de niste termene de garantie, dar ca, hai nu bucatar, ca gospodina, vesela sau trista, sa ai atat de putine cunostinte incat sa nu iti dai seama ca NU e necesar sa pui conservant si gelifiant intr-o dulceata, e triist. Ba dupa aia sa mai pui si borcanul cu fundul in sus si sa il sterilizezi, racit lent, blabla. Dulceata nu se strica daca e facuta corect, zaharul fiert este un conservant el insusi, daca mai dai si cu gelatine si cu conservanti poti, nu numai sa nu sterilizezi, sa nici nu mai pui capac, nu se mai strica in vecii vecilor amin cauciucul ala cu pretentii de dulceata.

         
  2. Magda Adina

    19 Iunie 2013 at 2:11 pm

    Bine punctat totul !!!😉
    Acum e sezonul ciresilor , cand ii punem intr-o tarta ? :)))) … cam greutz , ce-i drept … nu de alta , dar sunt cam mari copacii :)) , in schimb , vrejul de capsuni mai usor il strecori intr-o dulcegarie !! :)))

     

Lasă un răspuns

 
