RSS

Despre Tenerife.

22 Mai

Dupa 10 zile petrecute in Tenerife si fiind foarte incantati de cum a fost acolo, m-am gandit sa va spun cate ceva despre partea aia de lume.

Este o insula vulcanica (cea mai mare dintre toate) la fel ca celelalte 6 surori din zona,  Cea mai apropiata insula este La Gomera care ar fi cea mai bogata in frumuseti naturale, in zilele cand nu este calima de la vulcanul Teide, un soi de pacla, se vede foarte bine, se afla la jumatate de ora cu vaporul.

Celelalte insule canare sunt La Palma (cea mai verde), Gran Canaria (cea mai urbanizata), Lanzarote (cea mai secetoasa), El Hierro, Fuerteventura. Insula are o populatie de aproximativ 800 000 locuitori. Din punct de vedere administrativ tine de Spania iar geografic de Africa, se afla la arpoximativ 300km de Maroc

Desi la prima vedere poate parea foarte scump sa iti faci un concediu acolo lucrurile nu stau chiar asa. Insula, care are apromimativ 80/50km este impartita in nord si sud, desi pe net am gasit descrierea ca „insula primaverii vesnice” si ca temperaturile nu coboara sub 20 si nu urca peste 35 nu e tocmai adevarat. In sud (unde e mereu cald) temperatura sare si de 40 de grade uneori. In nord si spre munte este si frig, iarna, pe teide se poate skia si in ocean se balaceste lumea, cred ca e destul de ciudat sa apari pe plaja in costum de ski😛 Noi am stat in Las Americas, in sud. Pe insula sunt doua aeroporturi, unul in nord si unul in sud, noi am aterizat pe Reina Sofia, in sud, de la aeroport pana in Las Americas, cam 20km, autobuzul costa aproximativ 2.5 euro/om

De la sud la nord, este autostrada pe malul oceanului asa ca accesul la capitala Santa Cruz sau la orasele de acolo este foarte facil

Noi am plecat cu low-cost, Bucuresti Barcelona cu wizzair si Barcelona Tenerife cu ryanair dus-intors doi oameni cu un bagaj de cala a costat 360 euro. Noi am stat la fratele meu dar m-am uitat informativ la preturile de cazare si am vazut ca sunt foarte bune, la un hotel de 3-4 stele, am vazut ca pentru o camera dubla, 6 nopti era undeva intre 300-350 de euro cu mic dejun. Exista insa si apartamente cu un dormitor si un living cu bucatarie total utilata cam la 40-50 euro/zi si atunci iese mai ieftin concediu ca iti poti face de mancare „acasa”

Preturile la restaurant sunt intr-adevar mai mari decat la noi insa sunt la fel de mari ca in alte mari orase dar mai mici decat la Londra🙂 Asta era un loc ieftin.

Preturile in supermarketuri sunt asemanatoare cu ale noastre, la unele produse mai mici, la altele mai mari, intr-un final se compenseaza. Am gasit pastai de vanilie la 0.80 euro doua bucati, la noi e mai mult de 2.5 euro una, am gasit cerneala de sepie, sunt foarte bucuroasa, aici nu gasisem deloc, la fel si vodka neagra. Ansoa am mai gasit ieftina la ei, ulei de masline, orez integral si basmati, linte, naut, sucurile naturale erau de asemenea mult mai ieftine. Chorizo si salchichon, dar si multe alte mezeluri dar din care nu am gustat erau foarte ieftine la ei. Cascaval mult mai ieftin si mai bun decat aici la fel si fisticul. De fructe de mare nu mai zic, e patria lor acolo, evident ca mai ieftine decat aici sau macar sigur proaspete si nu decongelate

Pe insula poti inchiria o multime de chestii, biciclete, motociclete, scutere, masini si chiar carucioare pentru copii. Bicicletele sunt 5 eur/zi, la masini pretul variaza, noi am inchiriat una pentru 3 zile cu 65 euro, pentru o saptamana, pretul per zi scade. Se poate inchiria masina online si sa o gasesti in aeroport.

Parfumeriile la ei sunt cum sunt carciumile aici, sunt foarte multe parfumuri la discount sau la care ti se face discount pe loc. Fiind insula paradis fiscal nu sunt taxe deci preturile sunt mai mici, la electronice, haine chiar si la tigari si bauturi, un pachet de tigari e intre 2 si 2.7 euro – depinde de loc

Nu e praf, nu sunt tantari si nici ciori, ploua de doua ori pe an iar apa din Atlantic este ingrozitor de sarata, cea din marea neagra poate fi considerata potabila😛

O sa revin cu poze din locurile pe care le-am vizitat

 
2 comentarii

Scris de pe 22 Mai 2012 în Hai Hui

 

Etichete: , , , , , , ,

2 responses to “Despre Tenerife.

  1. miha

    22 Mai 2012 at 10:09 pm

    abia astept pozele.noi am fost in fuerteventura in august si ne-a placut foarte mult,iar teneriffe este pentru iarna aceasta pe lista!

     
    • Bogdana

      23 Mai 2012 at 10:31 am

      acusi, acusi le pun🙂
      cu siguranta o sa va placa in tenerife, mai ales ca lasati in urma frigul🙂

       

Lasă un răspuns

 
