RSS

Ardei umpluti.

16 iul.

As manca ardei umpluti oricand, imi plac atat de mult incat nu ma satur nici daca mananc de trei ori pe zi. In copilarie, ardeiul umplut mi se parea ca e amar, ardeiul doar, acum nu mi se mai pare deloc, ori erau alte soiuri atunci, ori faptul ca imi place gustul amar ma face sa nu mai sesizez asta.

ardeiumplutiDe obicei, cu carne se umplu ardeii grasi, celorlalti le este rezervata branza desi nu e musai.

Am taiat capacele ardeilor, de jur imprejurul cozii, i-am curatat bine de seminte si de nervurile din interior, nervurile sunt responsabile cu gustul amarui.

Umplutura, in principiu, este ca cea de la sarmale, o ceapa mare, un morcov, trei rosii, sau o lingura cu pasta de rosii, sare, piper, 500g carne tocata, amestec de porc si vita si orez, fiecare cat considera, in bucovina nu prea zaresti carnea, in oltenia, e invers, se pune orez cat sa dai la un soarece intre ochi, dupa cum spune bunica mea.

Am calit ceapa in cate linguri de ulei, apoi am pus morcovul ras, sare, piper, rosiile taiate cubulete, orezul si la sfarsit carnea, am omogenizat bine totul si am umplut adeii pe care i-am aliniat intr-o cratita mai inalta.

ardeiumpluti1

In locul cozilor am pus felii de rosii, am pus apa cu putina pasta de rosii si i-am lasat la foc potrivit. Dupa ce au fiert cam jumatate de ora, am pus vasul in cuptor si i-am lasat la foc mai mic inca vreo jumatate de ora sau un pic mai mult._MG_0778

Cu smantana sau iaurt, ori chiar simpli sunt o alegere de sezon, nemaipomenita.

_MG_0825Ah, si tot de sezon, am facut o tarta foarte faina cu branza dulce si caise dar o duceam in vizita asa ca despre ea o sa povestesc cand o sa o refac 😛

tartaPS. Ardei se spune si la singular, si la plural, nu exista ardel, asa cum am mai auzit 😀

 
7 comentarii

Scris de pe 16 iulie 2013 în Mancare gatita

 

Etichete: ,

7 răspunsuri la „Ardei umpluti.

  1. aphextwinz

    17 iulie 2013 at 8:20 am

    Ardel si zishi la moldova, e un regionali”z”m 😀 Nu, nu nervurile sunt responsabile de gustul amar, fara caterinca, nervurile sunt cele fara de gust, de aceea se si taie in anumite scoli de bucatarie pe langa nervuri, ca ocupa loc si nu au efectiv gust deloc. Si de ce faci si tu ce fac io? Ai?

     
    • Bogdana

      17 iulie 2013 at 8:43 am

      Tu faci ce fac eu ca eu i-am facut mai demult dar i-am pus mai tarziu, da?

      Astia pe la TV insista ca nervurile raspund de amarala dar o sa studiez problema daca zici ca nu

       
      • aphextwinz

        17 iulie 2013 at 9:02 am

        Mai, io retin de cand a zis prima oara Jamie asta cu nervurile si a impartasit modul de taiere si pe urma am mai vazut si la alti bucatari si am intrebat si au zis aceeasi chestie. Oricum eu cred in aproapele meu mai mult decat in TV, tu investigheaza, Toma necredinciosu ce esti :)))

         
  2. aphextwinz

    17 iulie 2013 at 8:23 am

    ps: cica inulina din tot ardeLul ar fi responsabila cu gustul dulceag amarui. asa zic unii, ca in ziua de azi nici nu stii pe cine sa mai crezi daca nu se specifica ceva de genul: cercetatorii americani au descoperit ca …

     
    • Bogdana

      17 iulie 2013 at 9:33 am

      pai nu, ca cica nu are inulina, cercetatorii astia 😛
      mai sap 😆

       
  3. Ana

    20 iulie 2013 at 6:50 pm

    De ce calesti ceapa, morcovii etc inainte? de ce nu umpli ardeii(rosiile, dovleceii, ma rog) direct cu amestecul respectiv, fara prajeala ?

     
    • Bogdana

      21 iulie 2013 at 5:22 pm

      Mi se pare ca ies mai gustosi asa.

       

Lasă un comentariu