RSS

O tura prin Fagaras, sau cum n-am ajuns pe Moldoveanu – I

22 Iul

Vineri seara am plecat spre Fagaras cu gandul sa ajungem pe Moldoveanu. Am ajuns seara pe la 9 la baza muntelui, asta dupa ce ne-am abatut de la drumul principal putin inainte de Balea, am luat-o pe un drum forestier „Drumul lui Nastase” prost, pe care am mers aproximativ 3km, adica pana unde se termina. Acolo am lasat masina si am urcat, semn triunghi galben, aproximativ o ora pana la refugiul Fereastra Zmeilor. Refugiul, se afla in Valea Fundu Caprei (plastic, da) Aici am pus cortuile, eram un grup de 10 oameni. Refugiul era aproape plin de turisti straini, adica 17 in 20 de locuri.

Asta a fost prima imagine pe care am vazut-o dimineata la iesirea din cort. Altitudine 2050m

fagarasSi in spatele cortului era tot fain.

fagaras1Fedra se uita pe unde am urcat noapte, Batea vantul, se vede pe blana ei, si aici eram intr-o galeata, pe creasta cand batea vantul nu era prea placut.

_MG_0936Refugiul cel nou, construit in 2010 cu 20 de locuri si panou solar, nu imi vine sa cred ca exista asa ceva la noi in tara. Nu am intrat, nu stiu cum era in interior.

refugiulfereastrazmeilorRefugiul vechi nu se mai foloseste.

_MG_0930Valea Fundu Caprei, ca tot drumul pe care l-am batut noi, e plina de pietre si nu are nici un arbust macar, ce sa mai vorbim de copaci.

fundulcapreiPe coama muntelui care se vede in spate urma sa ajungem dupa ce am plecat la 8:30, noi doi si Fedra. Ceilalti, pentru ca se miscau mai reede decat noi, au mai ramas jos o vreme. Se vad corturile si refugiul, de sus, de la „Fereastra Zmeilor” 2175m. De aici am urmat linia rosie.

IMG_0956

_MG_0952

Voiam sa ajungem la refugiul Podul Giurgiului, sa campam si apoi sa mergem spre varful Moldoveanu, asta era planul initial. De la refugiul Fereastra Zmeilor (unde este un izvor la 10 minte de mers) pana la Podul Giurgiului, nu e nici o sursa de apa asa ca e bine sa ai macar doi litri.

Mergand spre zona care se numeste „la trei pasi de moarte”

_MG_0978

Fedra face ture.

_MG_0975

Nu veniti odata?

_MG_0980

Numele de „La trei pasi de moarte” este dat unei zone de creasta, de care poti trece doar cu ajutorul lanturilor montate acolo de niste „oameni buni, tare buni” asa cum am concluzionat noi. Fedra nu avea nevoie de lanturi, a fost ca o capra neagra, suntem mandri de ea.

_MG_0988Ba chiar se ducea cu alti turisti, sa ii incurajeze :P Aia din spate sunt „dintii” cu nume asa de inspaimantator.

_MG_0985Si vedere de pe partea cealalta, atunci cand scapi de zona mai abrupta.

_MG_0991Si te uiti la ceilalti cum trec si ei. Apropos de „ceilalti” erau 80% straini, nemti, americani, rusi, englezi, sarbi, polonezi…

_MG_0999Se asigura ca nu ne pandeste nici un pericol din ceata, cam asa e vremea acolo, acum ceata laptoasa, acum soare, cand vezi pana hat departe cand aproape ca nu iti vezi bocancii.

_MG_1002

Sunt destule zone cu stanca in spate si hau imediat dupa poteca ingusta.

_MG_1003Pauza de tras sufletul, de hidratare si de verificat labele celor care merg desculti😛

_MG_1011

Pauza si aici, revin.

 
8 comentarii

Scris de pe 22 Iulie 2013 în Cu cortul

 

Etichete: , , , ,

8 responses to “O tura prin Fagaras, sau cum n-am ajuns pe Moldoveanu – I

  1. aphextwinz

    23 Iulie 2013 at 10:45 am

    Fedra nu are nevoie de lanturi ca are tractiune integrala permanenta 4X4😀 F misto poze.

     
    • Bogdana

      23 Iulie 2013 at 7:13 pm

      Da, exact, si are si ceva felin in ea. S-a comportat exemplar, data viitoare nu mai avem nici o teama🙂

       
  2. Mirela

    25 Iulie 2013 at 7:26 pm

    Fugi fuguta si mai zi inca o data cat de mandri erati de Fedra!😉

     
    • Bogdana

      25 Iulie 2013 at 8:18 pm

      Eeeee, nici vorba acu degraba, intai sa ne lingem ranile😆

       
      • Mirela

        26 Iulie 2013 at 9:02 am

        N-am fost destul de explicita: cat de mandri(i) erati de Fedra.😛

         
      • Bogdana

        26 Iulie 2013 at 9:08 am

        aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa😆 merci

         
  3. Mirela

    26 Iulie 2013 at 9:28 am

    :))

     

Lasă un răspuns

 
