RSS

Dulceata de piersici.

03 iul.

Dulceata de piersici, se numara si ea printre dulceturile pe care le facea mama cand eram mica, atat de aromata si delicata. Mi se pare mie ca este un pic mai dichisita decat cea de caise, care, insa, imi place la fel de mult.

Imaginea copilariei, paine cu unt si cu dulceata.

_MG_0251

Piersicile erau suficient de coapte ca sa aiba parfumul specific dar nu atat de coapte incat sa se inmoaie prea tare.

piersici5

Le-am spalat si taiat feliute, au fost 3 kilograme.de piersici fara samburi.

piersici2

Peste ele, am pus 1,4 kilograme de zahar. Nu le-am curatat de coaja, daca as fi facut-o, dulceata ar fi fost mai deschisa la culoare dar vorba aia, am o singura viata 🙂

MG_0052

Le-am lasat asa cateva ore, sa isi lase sucul.

_MG_0056

Dupa ce s-a topit zaharul si nivelul sucului lasat de piersici era pana aproape de marginea de sus a bolului, le-am pus la fiert.

_MG_0075

Am strans spuma care se forma deasupra, nu a fost prea multa, focul era mediu. Vasul in care se pune dulceata la fiert trebuie sa fie un pic mai mare decat ar fi nevoie in mod normal, la fiert dulceata se mai umfla si e posibil sa dea pe afara. Am fiert dulceata pana s-a ingrosat siropul, acelasi test cu picatura care trebuie sa isi pastreze forma cand este pusa pe o farfurie. Am pus-o fierbinte in borcane si le-am sterilizat prin fierberea lor intr-o oala cu apa pentru aproximativ 10 minute. Daca sunt mult borcane, se pot steriliza si intr-o tava la cuptor, cum am mai zis si la bulion.

E faina, parfumata, delicata. Se poate manca si ca pe vremea bunici, cu lingurita din bol, alaturi de un pahar cu apa.

piersici

 

 
10 comentarii

Scris de pe 3 iulie 2013 în Dulciuri si dulceturi

 

Etichete: ,

10 răspunsuri la „Dulceata de piersici.

  1. Alexandra Albu

    3 iulie 2013 at 10:25 pm

    Stiu ca o sa sune aberant ce zic, subiectul e offtopic: nu puneti la cuptor borcane pentru facut treaba asta cu sterilizatul! Matusa mea a facut asta ani de zile pana intr-o zi cand a deschis acel cuptor si toate borcanele au explodat din cauza de diferenta de temperatura! Femeia a fost arsa din cap pana in picioare, nu dau detalii ca n-are sens. Deci…sterilizare se face pe foc pe aragaz, daca n-ai o oala mai mare pui in mai multe mai mici, borcanele sa nu se atinga intre ele. Gata. M-am racorit. Dulceata placuta va doresc!

     
    • Bogdana

      3 iulie 2013 at 10:30 pm

      A avut ghinion, asa cum multe s-au oparit din cauza oalei cu presiune, eu folosesc deseori metoda cu cuptorul, din fericire fara incidente.

       
      • Alexandra Albu

        4 iulie 2013 at 11:49 pm

        Oala cu presiune e un obiect care poate da rateu din cauza garniturii, asta pe vremuri, acum nu mai e cazul. Borcanele au explodat toate tzandari din cauza ca a venit un curent de aer cand a deschis usa cuptorului. Asta e fizica pura, nu e un ghinion…e ce se intampla cu o sticla coapta cand ii dai un aer rece 🙂 A fost ghinionul ei personal dar eu as zice ca poate fi al oricui, de aia spun oricui mereu…nu mai faceti asa pentru ca riscul e foarte mare 🙂 Daca pui borcanele pe foc la fiert ele nu se vor incinge niciodata cu totul atat de rau si nu au cum sa existe diferente foarte mari de temperatura care sa le sparga. Pe langa faptul ca s-a oparit ca gaina…a fost si taiata de suflul de sticla care i-a sarit…in ochi… 😦

         
      • Bogdana

        5 iulie 2013 at 4:31 pm

        Da, dar pana la urma tot ghinion se cheama daca a folosit metoda asta ani in sir fara probleme. In fine, daca vrea cineva sa fie sigur ca nu pateste nimic, sa nu deschida cuptorul pentru o vreme dupa ce l-a oprit.

         
    • Titel

      25 iulie 2014 at 1:59 pm

      Sterilizarea in cuptor este foarte eficienta, deoarece temperatura la care sunt supuse borcanele atinge si 180 de grade Celsius. Am incercat-o si eu odata, deoarece nu aveam o oala mare de 30kg si, din neatentie, am ciocnit un borcan care aproape c-a explodat. M-am oparit bine si de atunci sterilizarea borcanelor o fac numai prin fierbere, in oala de care v-am spus. Borcanele, sterilizate astfel, tin si 3 ani in boxa de la bloc.

       
  2. Mirela

    4 iulie 2013 at 1:32 pm

    Imi place ca esti de-a mea, se vede stratul de unt pe paine! Nu-i asa ca mancai la bunica de la Dornesti cozonac uns gros cu smantana din aceea grasa si untoasa?

     
    • Bogdana

      4 iulie 2013 at 4:04 pm

      Pai daca pui unt, pui 🙂
      La bunica nu mancam cozonac cu smantana, hmmmm, ia sa o intreb de ce nu imi dadea 😛 dar cred ca era printre putinele lucruri fara smantana 😆

       
  3. Mirela

    4 iulie 2013 at 8:58 pm

    Iti recomand calduros combinatia,dar trebuie smantana gasa, de 30%. Da’ chiar, cum de nu ti-o fi dat? 😛

     
    • Bogdana

      5 iulie 2013 at 10:37 am

      Promit sa ma interesez cad ajung la ea 🙂

       
  4. LEE PADUR

    18 august 2018 at 4:45 pm

    Sunt LEE CANADA , eu fac dulceata in fiecare an, borcanele le spal le pun la cuptor si le incalzesc la o temp. de 150 c , cind dulceata e pe gata scot borcanele si pun dulceata ferbinte in borcane, pun capacele si le las sa raceasca invelite in paturi. Nu am avut nici o problema niciodata.

     

Lasă un comentariu