RSS

Supa cu galuste.

08 Dec

Am primit o gaina de curte. Nimic pe lumea asta nu se compara cu o supa facuta dintr-o gaina de curte. De fiecare data cand vad o gaina de curte ma gandesc automat la supa, de data asta cu galuste 🙂

Am pus la fiert aripile si spatele, cu sare si cateva boabe de piper, dupa ce am scos spuma de deasupra am pus un morcov intreg, o bucata de telina, si o ceapa si le-am lasat sa fiarba, la foc molcom, pasarea de curte fierbe mai greu decat astea din comert. Dupa ce a fiert carnea, am scos-o, si legumele.

Intre timp am facut galustele, fooooarte pufoase, doua oua, le-am batut cu furculita bine, bine, am pus un praf de sare, putin piper, o lingura de ulei si gris putin cate putin, nu as putea sa spun o cantitate anume dar treptat treptat pana iese o pasta destul de consistenta dar nu tzapana, mai bine o lasam un pic mai moale la odihnit 10 minute cat se mai umfla grisul si apoi vedem daca mai e nevoie sau nu.

In supa, pusa la foc mic, am scufundat lingurita (sa nu se lipeasca pasta de galuste de ea) si am luat cate un pic din compozitie si am pus in supa. Compozitia trebuie sa isi pastreze forma in lingurita dar sa nu fie o mica ghiulea 🙂

Am pus capac la oala si le-am lasat sa fiarba.

PONT daca sunt un pic mai tari galustele, se mai intampla, se pune cu o lingura apa foarte rece pe fiecare, nu e greu, se scufunda dupa contactul cu apa, sau un pahar cu apa rece direct in oala daca nu va deranjeaza ideea (mie nu imi lace sa completez mancarea cu apa aproape de final, mi se pare ca dilueaza gustul) Am pus la final morcovul care a fiert initial in supa, taiat rondele, si niste leustean congelat din vara (gustul neschimbat)

Strelici, close up 🙂

Si de la Tudor Gheorghe o piesa in ton, Oda Supei cum imi place mie sa ii spun 🙂

 
9 comentarii

Scris de pe 8 Decembrie 2011 în Cu carne de pui, Mancare gatita

 

Etichete: , ,

9 răspunsuri la „Supa cu galuste.

  1. Zazuza

    9 Decembrie 2011 at 9:08 am

    mah nene, avand in vedere ca ma termina nervos raceala asta, azi trag si io o supa de pui, ca poate asa o sa imi mai revin. pfffffff. cu tot cu galuste, ofcors 😀

     
    • Bogdana

      9 Decembrie 2011 at 9:21 am

      E demonstrat stiintific ca e medicament curat supa de pasare, o sa fii ca noua 🙂

       
  2. yogoshima

    10 Decembrie 2011 at 3:50 pm

    Ar trebui sa incerc si eu, caci cind o faci cu mina ta este mai gustoasa.

     
    • Bogdana

      11 Decembrie 2011 at 7:18 am

      🙂 cu siguranta,dar nu o sa incerci, nu? 🙂

       
  3. yogoshima

    11 Decembrie 2011 at 12:15 pm

    Spune-mi grisul este o faina si cum arata caci am uitat de atitia ani.àÈ:”‘

     
    • Bogdana

      11 Decembrie 2011 at 12:27 pm

      Cred ca il gasesti in magazin sub numele de semolina, este un produs din grau, nu as putea sa ii spun faina, arata ca una insa cu granulatie mult mai mare

       
      • yogoshima

        11 Decembrie 2011 at 12:37 pm

        Merci,inregistrat si voi fi pe curind prin alimentre sa cumpar produsele necesare.

         
      • Bogdana

        11 Decembrie 2011 at 3:56 pm

        sa le si folosesti de data asta 😉

         
  4. cat's kitchen

    11 Decembrie 2011 at 8:22 pm

    supa nu as refuza nici daca-mi dai de trei ori pe zi !!!! ….. la noi in casa se face saptamanal , iar daca nu pap 2-3 zile , fac din nou !!!

     

Lasă un răspuns

 
