RSS

Arhive zilnice: 13 septembrie 2011

Chiroste cu branza dulce (coltunasi)

La bunica in bucovina le zice chiroste,  de la piroste, care vine din rusa sau ucrainiana, in tara le mai zice coltunasi,  iar de cand am intrat in europa le spune si ravioli. Erau preferatele mele in copilarie.

Se fac foarte simplu, eu am vrut sa vad cum face masina de paste ravioli si am pus-o pe ea la treaba dar cu un cutit merge treaba la fel de bine.

Bunica facea aluatul foarte simplu, apa si faina, eu am pus:

doua oua, jumatate de cana de apa calduta si trei cani de faina. Am facut un aluat consistent pe care l-am lasat sa se odihneasca vreo 15 minute.

Intre timp am facut umplutura, doua oua, 4 linguri de zahar, 275g branza dulce, jumatate de lingurita scortisoara, poate vi se pare ciudata combinatia, va asigur ca e nemaipomenita.

Foaia trebuie intinsa bine dar nu prea subtire sa nu se rupa si sa iasa compozitia.

Cum zicem, am folosit masina de paste

.

Se pun la fiert pentru 10-15 minute in apa care clocoteste si are si cateva picaturi de ulei in ea.

Dupa asta se scot, se clatesc rapid in apa rece si se mananca dupa preferinta. La bunica cu zahar smantana si cepa prajita, pare o combinatie dubioasa, asa mi s-a parut si mie dar char e buna.

Le-am mancat cu zahar si smantana, nu aveam chef sa mai prajesc si ceapa.

Rock On!

 
15 comentarii

Scris de pe 13 septembrie 2011 în Dulciuri rapide

 

Etichete: , ,

Marti. 13. Luna plina.

Ies varcolacii?

 

Toti avem macar o superstitie, de cele mai multe ori mostenita de la bunici sau parinti.

* Sa te dai 3 pasi in spate cand iti taie calea o pisica neagra

* E de rau daca iti iese cineva cu galeata goala in cale

* Sa tii o ata in gura cand cosi ceva pe tine (sa nu iti cosi mintile)

* Sa nu te intorci din drum (sigur o sa iti mearga prost)

* Sa nu arunci gunoiul din casa seara (e pericol de saracie)

* Sa nu dai bani lunea (o sa ti mearga prost toata saptamana)

* Sa nu versi sare/piper (e rost de cearta)

* Sa bati in lemn cand se vorbeste de ceva rau

Apropos de asta, la sarbi, echivalentul este sa iti muti locul, te dai un pas in stanga sau dreapta sau daca esti asezat sugerezi ca te muti, si povestea o matusa cum la o inmormantare preotul spunea ca „mai devreme sau mai tarziu toti murim” si toata multimea adunata s-a mutat instantaneu 🙂

Si mai sunt o multime, ce superstitii aveti?

Eu recunosc ca am o strangere de inima cand trebuie sa ma intorc din drum, dar o fac 🙂

Si ca sa intrati in atmosfera 🙂

 

Superstitii – Amza Pellea

 

 

 
3 comentarii

Scris de pe 13 septembrie 2011 în De-ale mele