RSS

Chiroste cu branza dulce (coltunasi)

13 Sep

La bunica in bucovina le zice chiroste,  de la piroste, care vine din rusa sau ucrainiana, in tara le mai zice coltunasi,  iar de cand am intrat in europa le spune si ravioli. Erau preferatele mele in copilarie.

Se fac foarte simplu, eu am vrut sa vad cum face masina de paste ravioli si am pus-o pe ea la treaba dar cu un cutit merge treaba la fel de bine.

Bunica facea aluatul foarte simplu, apa si faina, eu am pus:

doua oua, jumatate de cana de apa calduta si trei cani de faina. Am facut un aluat consistent pe care l-am lasat sa se odihneasca vreo 15 minute.

Intre timp am facut umplutura, doua oua, 4 linguri de zahar, 275g branza dulce, jumatate de lingurita scortisoara, poate vi se pare ciudata combinatia, va asigur ca e nemaipomenita.

Foaia trebuie intinsa bine dar nu prea subtire sa nu se rupa si sa iasa compozitia.

Cum zicem, am folosit masina de paste

.

Se pun la fiert pentru 10-15 minute in apa care clocoteste si are si cateva picaturi de ulei in ea.

Dupa asta se scot, se clatesc rapid in apa rece si se mananca dupa preferinta. La bunica cu zahar smantana si cepa prajita, pare o combinatie dubioasa, asa mi s-a parut si mie dar char e buna.

Le-am mancat cu zahar si smantana, nu aveam chef sa mai prajesc si ceapa.

Rock On!

 
15 comentarii

Scris de pe 13 Septembrie 2011 în Dulciuri rapide

 

Etichete: , ,

15 responses to “Chiroste cu branza dulce (coltunasi)

  1. yogoshima

    13 Septembrie 2011 at 11:14 pm

    Nu am mai mincat coltunasi de zeci de ani de zile decind am plecat din tara.I-mi anuc aminte caci trebuie sa fie calzi inainte de a fi mincati.

     
  2. Zazuza

    14 Septembrie 2011 at 8:34 am

    mama imi zice ca facea mereu cand eram eu copil, dar nu-mi aduc aminte de ei nici daca ma bati😀😀

     
  3. De la Bogdana

    14 Septembrie 2011 at 9:24 am

    Inseamna ca nu te-au marcat pozitiv🙂
    Cand mama a facut prima data, tata, oltean, a zis ca el „aluat fiert” nu mananca – i-a gustat totusi, pe toti🙂 ” de ce nu ai zis ca sunt asa de buni?”

     
  4. iosefina5

    19 Mai 2012 at 9:45 pm

    tocmai am facut si eu…dar dupa reteta de la bunica mea cu ceapa calita si umplutura de cartofi…deliciosi cred ca sunt si acestia…am sa va spun cand am sa fac.

     
  5. Bogdana

    20 Mai 2012 at 5:50 pm

    sunt convinsa ca o sa iti placa🙂

     
  6. mario

    30 Septembrie 2012 at 9:12 pm

    sunt asa de buni si eu imi amintesc cum facea mama in copilarie.o sa fac si eu sa fie o surpriza sotiei mele

     
    • Bogdana

      1 Octombrie 2012 at 7:57 am

      cu siguanta o sa se bucure🙂

       
  7. Mircea Corniciuc

    28 Octombrie 2012 at 5:10 pm

    SUNT LA FEL DE BUNI CU SPANAC, VARZA ,BRANZA SARATA,DOVLEAC, PRUNE , CAISE, VISINE,GUTUI….

     
    • Bogdana

      28 Octombrie 2012 at 10:03 pm

      cu visine am mancat, intr-adevar bune rau, poate si cu caise as incerca dar spanac, varza… nu cred ca m-ar incanta🙂

       
  8. valentina

    16 Noiembrie 2012 at 7:08 pm

    sunt foarte buni,mananc de cand eram mica si fac si acum,ancercati unpluti cu gem sau dulceata ,branza de vaci mestecata cu esenta de rom,si fierti in lapte,mmmmmmmmmmmmmmmm

     
  9. Ovidiu

    28 Iunie 2013 at 8:21 pm

    Cele cu branza sunt preferatele mele. Intr-adevar, denumirea lor vine la rusescul „pirojki”. Cred ca reteta e de origine rusa sau cazaca.Oricum, sunt delicioase !

     
    • Bogdana

      1 Iulie 2013 at 7:05 pm

      De departe cele mai bune, mi s-a facut poftaaaa!🙂

       
  10. Ovidiu

    28 Iunie 2013 at 8:21 pm

    Multumesc pentru idee, dle Corniciuc ! Voi incerca sa fac cu spanac !

     
  11. Solomon Avasilcai

    30 Noiembrie 2014 at 9:40 pm

    Coltunasii sunt geniali si gustosi daca se fierb in lapte. Asa am mancat la mama acasa cam prin anii 80
    .

     
    • Bogdana

      1 Decembrie 2014 at 1:32 am

      N-am incercat, si cu laptele ce faci?

       

Lasă un răspuns

 
