RSS

Grissssine.

30 Mar

Pentru ca o mananca gingiile si ii face bine sa rontaie ceva, m-am gandit sa cumpar niste grisine pentru Gloria. Am gasit unele eco, nu mai stiu ce gramaj aveau dar nu mai mult de 200g care costau 22 lei!!! Nu erau baby frienly dar nici nu mai conteaza pentru ca la suma aia oricum nu le-as fi luat. Si atunci m-am gandit ca nu are cum sa fie mare filosofie sa faci grisine in casa, si asa e. Rezultatul…nu voi mai cumpara vreodata.

grisine1

Ingrediente: 260g faina integrala de moara sau integrala d emagazin in amestec cu 650, 20g drojdie proaspata, 150ml apa calduta, 2 linguri de ulei de masline in aluat si inca vreo 3 linguri pentru uns si cimbru uscat, am ales sa le fac cu cimbru pentru ca are o multime de beneficii si pentru ca semintele, in general, nu mai sunt ok dupa ce au stat la cuptor si nici nu ar fi fost bune pentru ea asa intregi.

Am framantat un aluat din toate ingredientele de mai sus (mai putin cimbru ca mi-a venit ideea mai tarziu dar se poate pune si el) iese un aluat pic mai moale ca cel de paine.

Am intins aluatul intr-o foaie de jumatate de centimetru,

aluat

l-am uns cu ulei de masline

IMG_2106

si l-am lasat la crescut, acoperit cu folie alimentara, vreo 40-45 de minute.

IMG_2109

A crescut ca o gogosica, cred ca ar iesi o focaccia de toata frumusetea, am fost tentata 🙂 dar o sa incerc curand si varianta asta

IMG_2110

L-am taiat fasii, adica portionat pentru fiecare grisina in parte si am presarat o parte cu cimbru, nu stiam daca o sa ii placa asa ca o parte le-am lasat simple.

IMG_2114

Am modelat fiecare fasie pana arata ca un creion.

creion

Le-am pus in tava si le-am lasat 10 minute sa creasca apoi  25 minute in cuptorul preincalzit la 200 grade.

IMG_2119

Au iesit exact ca alea din comert, crocante in exterior si afanate in interior.

sectiune

E clar, e o reteta tare buna, grisinele sunt faine si o sa mai fac variatiuni pe aceeasi tema.

grisine2

 
7 comentarii

Scris de pe 30 Martie 2015 în Baby Friendly/Pentru copii, BLW

 

Etichete: , , , , ,

7 răspunsuri la „Grissssine.

  1. mikaela

    30 Martie 2015 at 10:33 am

    Mai bune decat cele din comert,clar.Ce o mai fi rontait micuta,mi s-a facut si mie pofta.

     
  2. Bogdana

    30 Martie 2015 at 10:51 am

    O da, a mancat 2 bucati la foc automat, si abia se ridicase de la masa 🙂 Chiar sunt faine, daca le adaptezi merg si cu bere 🙂

     
  3. popadeghinda

    20 Iunie 2015 at 2:58 pm

    Wow, grozav! Arata minunat, in seara aceasta incercam si noi! Multumim mult pentru tot ce impartasiti cu noi! 🙂

     
    • Bogdana

      20 Iunie 2015 at 11:12 pm

      Spor la treaba sau mai bine sa intreb cum au iesit 🙂
      Ma bucur ca va place pe la mine 🙂

       
  4. Carmen

    29 Iunie 2015 at 2:25 pm

    Bună ziua. Dacă folosesc drojdie uscată se modifica rețeta? Și ce cantitate de drojdie uscată ar trebui? Mulțumesc!

     
    • Bogdana

      29 Iunie 2015 at 2:30 pm

      Nu se modifica, din ce stiu 25g drojdie proaspata ~= cu 7-8g drojdie uscata

       

Lasă un răspuns

 
