RSS

Extract de vanilie.

10 Apr

Tot bantuind pe diverse site-uri cu tot soiul de idei care mai de care mai inspirate, mi s-a parut imperios necesar sa fac acest extract de vanilie.

extractvanilie

Acu’ stau cu sufletul la gura, doua luni, sa vad minunea. Atat trebuie sa stea la macerat pastaile de vanilie in vodka.

Reteta e cum nu se poate mai simpla. Trei pastai de vanilie si 250ml vodka.

Pastaile se despica si se curata semintele cu ajutorul unui cutit.

22

Apoi se pun si semintele si pastaile intr-o sticla, peste ele se pune vodka. Cu rabdare, si scuturand sticla din cand in cand,  in doua luni o sa avem un extract de vanilie excelent din care o sa facem niste dulciuri nemaipomenite. Sticla trebuie sa fie bine inchisa si sa stea la intuneric in perioada asta. O sa va povestesc cum au decurs lucrurile pana la capat 🙂

L.E rezultatul

 
11 comentarii

Scris de pe 10 Aprilie 2013 în Sfaturi utile

 

Etichete: , ,

11 răspunsuri la „Extract de vanilie.

  1. aphextwinz

    11 Aprilie 2013 at 11:17 am

    costa mai mult vanilia decat vodka la sticluta aia 😀

     
    • Bogdana

      11 Aprilie 2013 at 12:36 pm

      Daca o cumperi de la noi din comert da, clar mai mult, eu am avut noroc ca am luat-o ieftin din peregrinari, dar oricum, rezultatul cred ca face toti banii, mai ales daca e sa vezi cat costa 50ml extract de asta gata facut 🙂

       
      • aphextwinz

        11 Aprilie 2013 at 3:50 pm

        io am o pastaie primita de muuulti ani, o tiu inchisa ermetic, cand am vazut in mega pretul ma gandeam sa o pun la balci, contra cost, 50 de bani mirositu’ si pt cine vrea acasa, sa incarc niste miros la punga, spargi o punga pe scara de cate ori vrei sa oftici vecinii. la asta cu punga ma gandeam ca ar merge sa depozitez si niste miros de chiftele, sarmale, sa le vend, cine nu are chef sa gateasca dar sa nu fie bombanit de vecini sau, mai rau, de soacra vecina, pac, sparge o punga si umple blocul de miros. s-o vinde?

         
  2. domidoc

    13 Aprilie 2013 at 6:59 pm

    De ce vodca si nu alcool rafinat alimentar?

     
    • Bogdana

      14 Aprilie 2013 at 12:58 am

      Toate retetele pe care le-am gasit erau cu vodka. Explicatia nu am gasit-o, probabil ca alcoolul e prea tare. Posibil sa fie ok cu alcool dar diluat. Nu stiu

       
    • Mihaela Sava

      9 Mai 2013 at 3:22 pm

      Poate fi folosit orice fel de alcool atata timp cat nu are aroma puternica.

       
  3. LOUISE

    22 Aprilie 2013 at 3:12 pm

    depinde de calitatea pastailor de vanilie

     
    • Bogdana

      22 Aprilie 2013 at 3:25 pm

      Da, clar, si de vanilie si de vodka, acum m-am uitat la el si am deschis sticla pentru prima data, miroase dumnezeieste 🙂

       
  4. Mihaela Sava

    9 Mai 2013 at 3:21 pm

    In 2 saptamani poti sa incepi sa o folosesti linistita. Parol! Eu de 1 an folosesc acest extract, este o minunatie:)

     
  5. Bogdana

    9 Mai 2013 at 5:15 pm

    Maine face o luna, o sa pun o poza cu rezultatul final, de mirosit…miroase absolut nemaipomenit 🙂

     

Lasă un răspuns

 
