RSS

Masina de spalat vase.

04 Apr

Desi avem masina de spalat vase de cativa ani nu m-am gandit pana acum sa scriu despre asta, mi se pare o ustensila normala.

masina

In ultima vreme insa, aud tot mai des „eu am auzit ca trebuie sa speli vasele inainte sa le pui in masina” huh? E masina de spalat vase, nu dulap. De ce sa le mai pui in masina daca le-ai spalat deja? Nu stiu de unde s-a propagat ineptia asta. Vasele in masina de spalat se pun murdare, cum e si normal. E evident ca nu pui oasele, frunzele sau alte resturi ramase prin farfurii dar asta nu o faci nici cand le pui in chiuveta. E ca si cum ai spune ca trebuie sa speli rufele inainte sa le pui in masina de spalat.

Acu multi ani cand ne-am mutat impreuna a ramas ca el spala vasele si da cu aspiratorul, intre timp si-a „externalizat”  ambele sarcini.Vasele le spala ea, masina noastra Beko iar de aspirat se ocupa IRobot-ul despre care am mai vorbit.

Masina de spalat vase este una dintre cele mai bune prietene a unei familii in care se gateste.

Sa ai una in casa, iti aduce o multime de  avantaje. In primul si in primul rand economisesti timp. Direct proportional cu cantitatea de vase murdarite. Consuma muuuult mai putina apa decat daca le-ai spala de mana, cam un metru cub pe luna. Detergentul de vase nu mai usuca mainile iar gratarele de aragaz, vasele mari siau arse nu mai sunt o problema. Pentru ca ma gandesc la binele omenirii, o fac azi.

Masina are mai multe programe. De la cel mai scurt care dureaza 20 de minute pana la cel mai lung, de  2h si 20min. Are si un program care spala la o temperatura de 70 de grade ceea ce cu mana nu o sa poti sa o faci niciodata. Detergentul pentru masina este special, pastile sau lichid, preferam pastilele, sunt gata dozate, dupa lichid nici nu ne-am uitat. In ultima vreme se gasesc tot mai multe feluri de pastiel de la tot mai multe firme, de exemplu, ultima data am gasit o oferta de pastile, somat, cu 20 de lei pentru 30 de pastile adica un pret per pastila de nici 70bani, mai mult decat rezonabil. O pastila inseamna o spalare. Daca va ganditi ca o sa va „doara” la consumul de curent, ei bine nu am „simtit” aceasta crestere.

Capacitatea unei masini se masoara in seturi. Exista foarte mici, de doua seturi, cred, si mari de 12 seturi, noi avem de 12, daca spatiul va permite, o recomand pe asta mare, incap tavile de cuptor, oale de 10-12l si alte vase mari in ea.

Pe langa masina de splata vase, va trebuie ceva mai multe farfurii, tacamuri, pahare, astfel incat sa nu ramaneti fara ele cand o parte sunt murdare.

Viata e prea scurta sa irosim timpul facand lucruri pe care le pot face masinariile in locul nostru

In concluzie, pentru binele vostru si al familieri voastre, luati-va o masina de spalat vase. ME-RI-TA!

 
3 comentarii

Scris de pe 4 Aprilie 2013 în De-ale mele

 

Etichete:

3 responses to “Masina de spalat vase.

  1. Mirela

    4 Aprilie 2013 at 12:09 pm

    Subscriu la tot ce-ai scris, e grozava masina de vase la casa omului. Eu tot beko am, de 13 seturi, cateodata as vrea sa fie mai mare🙂 si nu mi-am dat seama cu adevarat cat de mult timp imi economiseste pana nu am ramas si fara pastile si fara bani vreo trei zile! Partea mai neplacuta e factura de curent, dar categoric merita. Tie ce pastile iti plac?

     
    • Bogdana

      4 Aprilie 2013 at 12:14 pm

      Mie nu mi s-a parut ca a crescut factura la curent prea tare, poate cu 10-15 lei cel mult. Am incercat cam tot ce am prins, si de la auchan si de la tcm, astea doua nu mi-au placut, si de la lidl w5, alea mai scumpe, sunt destul de ok, finish mi se par prea scumpe, somat mai luam si cum ziceam, am prins o super oferta si am luat 60 pastile cu 40 de lei, astea sunt chiar bune, si sare si agent de clatire de la lidl sau tot somat. Tu ce folosesti?

       
  2. Mirela

    4 Aprilie 2013 at 1:03 pm

    Pai ca si tine, le-am cam incercat pe toate. Parca cele somat sunt cele mai bune, finish am acum, unele mai ieftinioare, ca si de la aceeasi firma sunt mai multe, si nu sunt foarte incantata. Vazusem unele la cora ecologice, la vreo douazeci si ceva de lei, cred ca o sa le incerc. In rest, dupa buget, cand e mic, lidl, cand suntem in bani, somat.

     

Lasă un răspuns

 
