RSS

Tortellini de casa.

27 Mar

Din cand in cand ma apuc de facut paste si atunci am macar jumatate de zi plina. Imi face placere sa ma joc cu aluatul de paste. Azi m-am trezit hotarata sa fac tortellini. Am incercat mai multe marimi, pana la urma am ales o cale de mijloc desi poate ar fi trebuit sa ii fac mai mici. O sa mai experimentez.

_MG_0206

De cele mai multe ori, oamenii folosesc pentru aluatul de paste faina alba 000, eu nu am asa ceva in casa decat cand fac cozonaci. E mult prea rafinata (si in cazul de fata nu e „de bine” lucrul asta) pentru mine. Am folosit faina alba 650 (doua parti) si faina integrala (o parte) La fiecare suta de grame de faina se pune un ou, sau invers🙂 Aluatul de paste trebuie sa fie destul de vartos. Se lasa sa se odihneasca invelit in folie alimetara 15-20 de minute.

Se poate intinde cu masina de paste, cum am facut eu, sau cu sucitorul si atunci aluatul trebuie sa fie un pic mai moale ca sa nu ne cada mainile din umeri intinzand la el🙂.

Am intins aluatul succesiv prin fiecare treapta pana am ajuns la cea mai mica, cea care face aluatul cel ai subtire. Cu cat e intins prin mai multe trepte, cu atat mai fin si maleabil se face.

L-am taiat patratele de aproximativ 4 cm, cica se fac de 3 sau chiar 2cm. Azi nu aveam doza de masochism necesara, data viitoare😛 Ca sa nu se usuce, se lucreaza repede, repede sau se acopera aluatul cu folie🙂

patratele

Am ales sa fac o umplutura din jambon, prosciutto, o bucatica de gorgonzola, doua linguri de branza pecorino razuita, doua rosii uscate, doua linguri de vin alb, fulgi de chili, putina nucsoara, putina boia. Le-am pus in robot si le-am facut pasta

_MG_0126

Pentru fiecare tortellini in parte am urmat pasi din fotografia de mai jos. La inceput poate parea migalos dar dupa ce te prinzi care e mersul lucrurilor treaba merge struna.

detaliat

O parte i-am preparat pe loc iar pe ceilalti I-am lasat sa se usuce, pe masa, cateva ore si i-am pus intr-o punga cu autoinchidere la congelator.

Se fierb, ca orice alte paste si se mananca cu ce sos sau in ce combinatie vrea fiecare.

 
7 comentarii

Scris de pe 27 Martie 2013 în Paste de casa

 

Etichete: , , , ,

7 responses to “Tortellini de casa.

  1. aphextwinz

    28 Martie 2013 at 8:15 am

    wow! orice descriere atat de amanuntita al unui proces de fabricare legat de aluaturi ma face sa ma uit ca pisica in calendar, inteleg la fel de multe ca despre teoria relativitatii pe intelesul tuturor.

    dar arata misto, astept punga aia de la congelator.

     
    • Bogdana

      28 Martie 2013 at 9:11 am

      :)) in cuvinte poate pare mai greu dar in practica e floare la ureche🙂

       
      • aphextwinz

        28 Martie 2013 at 9:48 am

        aiurea. eu am urechile mici, cade floarea.

         
  2. Alexandra Albu

    28 Martie 2013 at 9:20 am

    Eu ieri am facut lasagna cu paste de casa….pentru tzutzurete d-astea mici n-am nene rabdarea necesara ca mi-e ca ma enervez si le azvarl pe geam :))) Da’ lasagna a iesit bunaaaaaaaaa😀

     
    • Bogdana

      28 Martie 2013 at 9:43 am

      laaaaaasaaaagna, oare ce ne faceam fara italieni?🙂
      mie foile de lasagna facute in casa mi se stramba cand se usuca, tu le faci pe loc? sau cum le pastrezi?
      data viitoare o sa le pun in congelator

       
      • Alexandra Albu

        28 Martie 2013 at 1:00 pm

        Le fac fix pe loc atunci. Nu le usuc. Cand e sosul spre gata de fiert si ras-fiert ma apuc de treaba. Aluatul il fac cu ceva vreme inainte si il pun intr-o punga sa nu se usuce. Montez masina din timp si cand e sosul gata pac pac…m-am uitat la ceas ieri a durat cam 10 minute sa fac pastele de una singura ca nu era Mara acasa, de obicei ea imi invarte la manivela. Si nu le trec prin toate masurile, fac aluatul molicel (200 grame de faina, 2 oua si inca un galbenus si cam 2 linguri de apa daca mai e cazul) il intind cu facaletul si apoi direct la setarea cea mai subtire a masinii de doua ori date. Si pac in tava😀 A iesit geniala…e inebunita fi-mea dupa lasagnaaa!

         

Lasă un răspuns

 
