RSS

Chili con carne.

24 Mar

Chili con carne este o mancare mexicana, prin definitie picanta. Imi propusesem de ceva vreme sa fac reteta asta pe care nu am mancat-o nicaieri dar de care auzisem foarte des.

_MG_0431

Am folosit 500g carne tocata, eu am folosit amestec de vita si porc dar daca e numai vita e foarte bine, 3 catei de usturoi, o conserva de fasole rosie, o lingurita de chimen, 3 chili, o lingurita de dulceata de ardei iuti, ca asa mi-a venit mie atunci, un borcan de rosii in bulion si in loc de ceapa am pus doua fire de praz, pentru ca mi se pare mie mai fain prazul in combinatiile cu carne tocata, sare si piper.

carne1_MG_0368_MG_0396

 

 

 

 

Carnea impreuna cu sarea, piperul, usturoiul si chimenul (pe care l-am incalzit putin intr-o tigaie goala si l-am zdrobit cat de cat) le-am pus intr-un vas, pe foc si am amestecat pana cand carnea si-a schimbat culoarea si s-a topit putin grasimea din ea. Apoi am pus prazul taiat rondele si le-am amestecat pana s-a inmuiat prazul bine. Am pus rosiile in bulion si bulionul, rosiile decojote, si le-am lasat sa fiarba cam jumatate de ora dupa care am pus fasolea boabe.

In unele retete am vazut ca se prepara in 20 de minute, ba in unele am vazut precizat ca „daca nu va place picant nu puneti chili” in chili con carne?! hmm

Am mai lasat-o la fiert cam jumatate de ora si apoi am dat-o la cuptor la foc mic pana a scazut bine si au venit musafirii.

Pot sa spun ca a fost chili con carne (intentionat am pus mai putina fasole) chiar daca eu nu am mai mancat, ceilalti au mai mancat si au zis ca e foarte bun, mai bun chiar ca cel de la restaurant. Sunt mandra de mine🙂

L-am mancat cu lipii, o sa pun si reteta lor candva, de fapt sunt mai mult un soi de turte dar bune.

chiliconcarne

 
2 comentarii

Scris de pe 24 Martie 2013 în Cu carne de vita., Mancare gatita

 

Etichete: , ,

2 responses to “Chili con carne.

  1. aphextwinz

    24 Martie 2013 at 3:38 pm

    faci si tu ca „prietenii” aia ai tai din blogosfera, puteai sa ii zici si musaca sau omleta :)))

    fara caterinca, aproape asa am facut-o si eu, dar mi-am luat perdaf de la un nene, cica mvaai, porc, mvaai, carne tocata, mvaai, numai atata ardei iute. sunt zone in care iti fac chili scufitza daca il faci ca noi, cum ar face macaronarii daca le-ai da carbonara cu smantana si sunca.

    altfel, luai o conserva cica chili beans si era dulce ca mierea, asa ca, da. bai dar tie de ce iti lasa astia postarile? ca mie mi le sterg, are cineva ceva cu mine😀

     
    • Bogdana

      24 Martie 2013 at 4:23 pm

      Exista si varianta cu carne maruntita la satar dar si tocata. Stiu ca originalul e cu vita dar amestecul cu porc, atunci cand o cumperi de la magazin, e de preferat. Cand o sa vina vitelul pe care il astept o fi si cu vitel. Chili aia trei, asa mici cum sunt, au fost fix cat trebuie, voiam sa fie picanta nu sa ni se aprinda urechile🙂

       

Lasă un răspuns

 
