RSS

Branza topita.

31 Ian

Pana sa vad reteta asta intamplator, recunosc ca nu m-am gandit vreodata sa fac branza topita in casa.  Dar si de acum incolo o sa tot fac.

branzatopita7

Pentru ca e mult mai sanatoasa si mai gustoasa decat aia cumparata si pentru ca poate fi cu ce vreau eu (verdeata, condimente, ciuperci) Asta este cu marar, patrunjel, fara untura de catel, ceva oregano si chili, immm, branza topita picanta.

branzatopita5

Reteta am vazut-o initial la Irina pe blog si apoi am gasit-o si la Bdana si in multe alte parti. Oare eu unde eram cand oamenii faceau branza topita in casa?🙂

Se face simplu si destul de repede.

Am folosit 500g branza dulce, jumatate de lingurita de bicarbonat, sare, o lingura de unt, piper, marar, patrunjel, chili.

Branza dulce trebuie sa fie scursa cat mai bine, eu am cumparat-o de la tarani din piata insa se poate face si ea in casa. Se amesteca cu sarea si bicarbonatul si se lasa in frigider cateva ore sau peste noapte cum am ales eu.

Se pune untul la topit intr-un vas la bain-marie (adica in alt vas cu apa in el). Cand s-a topit untul se adauga branza.

branzatopita1

Se amesteca des, branza treptat devine lichida, cam 10-15 minute dureaza tot procesul. Spre sfarsit am pus verdeturile si chili, toate tocate marunt.

branzatopita2

Compozitia e fluida.

branzatopita4

Acum se ia de pe foc si se pune in forme. Eu tocmai mi-am luat niste forme de silicon si trebuia neaparat sa le fac sa se simta utile. Un dovleac, un guguluf si un strugure.

branzatopita

Se lasa sa se raceasca la temperatura camerei si se pun apoi in frigider. In functie de forma in 2-3 ore este suficient de tare sa isi pastreze forma si sa fie tartinabila.

Ca sa nu faca pojghita tare deasupra, am pus-o la pastrat intr-un vas cu capac

branzatopita8

 
12 comentarii

Scris de pe 31 Ianuarie 2013 în Aperitive

 

Etichete: , ,

12 responses to “Branza topita.

  1. aphextwinz

    1 Februarie 2013 at 7:35 am

    urmeaza cascavalul de casa?😀

    singura chestie la branzele astea nu mari branze, e ca nu iesi la pret ca in comert, ca facui eu calculul la cascaval

     
    • Bogdana

      1 Februarie 2013 at 8:39 am

      eeeee, pai eu de ce zic ca vreau vaca mea?🙂
      PS avand in vedere celelalte avantaje eu zic ca se compenseaza

       
  2. povestivieneze

    1 Februarie 2013 at 10:06 am

    in aceste conditii vreau si eu vaca mea😀😀

     
  3. Alexandra Albu

    1 Februarie 2013 at 11:59 am

    Suna bine! Pai nu iesi la pret ca in comert deoarece cea din comert nu prea contine branza. Mai mult chimicale. Si e procesata cu nu stiu ce drac de fosfati care cica iti distrug calciul din oase. Suna bine, o sa incerc! Care o fi treaba cu bicarbonatul?

     
    • Bogdana

      1 Februarie 2013 at 12:38 pm

      Si eu m-am intrebat care e faza cu bicarbonatul, sincer n-am idee dar o sa incerc sa vad cum iese fara el si atunci ma prind🙂

       
  4. ciufutozaurus

    2 Februarie 2013 at 3:14 am

    yay! multumim, o sa incercam. o sa fie un proiect de week-end, cum fac americanii. hmmm, cred ca o sa fie cu ierburi, usturoi si chili🙂
    (nice to be here again)

     
    • Bogdana

      2 Februarie 2013 at 9:52 am

      wow, welcome back
      spor la proiect🙂 cica daca vrei sa fie mai moaaaaale pentru mai multe zile poti pune si o tara smantana

       
  5. Mirela

    16 Februarie 2013 at 1:35 pm

    Faza cu bicarbonatul este ca el e „agentul de topire”. Fara el iese, eventual, mozzarella. La branza topita incearca sa amesteci bicarbonatul cubranza fara sa le pui pe foc, le lasi cateva ceasuri ca sa-si faca treaba bicarbonatul si apoi adaugi smantana grasa cate un pic pana ajungi la ce consistenta vrei.

     
    • Bogdana

      16 Februarie 2013 at 10:07 pm

      Multumesc pentru lamurirea cu bicarbonatul🙂 Bicarbonatul asa l-am pus, in branza si in frigider😛

       
      • Mirela

        17 Februarie 2013 at 8:05 am

        Vad ca mai mult m-am uitat la poze decat am citit :))

         
  6. a

    15 Noiembrie 2014 at 9:15 pm

    Am respectat intocmai reteta dar in timp ce mestecam, in loc sa devina de consistenta unei smintini, s-a format un cocolos gen cauciuc, lipicios inconjurat de zer in proportie de 50/50%
    Am continuat sa mestec la acelasi foc mic si cocolosul mare s-a farimitat moment in care am incetat sa mai mestec.
    Unde am gresit? ce e eronat in aceasta reteta sau ce secrete nu ni s-au spus?
    Pt a ma gasi mai repede dati-mi, va rog si un replay pe atzipitu@yahoo.com

     
    • Bogdana

      16 Noiembrie 2014 at 10:41 am

      Poate din cauza branzei, poate avea in compozitie ceva ce nu ar fi trebuit. Ma gandesc insa ca daca ai fi continuat sa amesteci, s-ar fi omogenizat daca zici ca sa faramitat pana la urma.

       

Lasă un răspuns

 
