RSS

Thumbprint cookies.

29 Ian

Fursecurile astea creeaza dependenta, nu te poti opri din mancat.

thumprintIntotdeauna fac portie dubla🙂 pentru o portie: un ou, 60g zahar, de preferat brun, merge si cu alb 140g faina, 100g unt, 75 g nuci, esenta de vanilie, dulceata. Eu am facut si cu dulceata de piersici, preferatele mele si de visine si de capsune si de gutui, fiecare pune  de care ii place.

Se face un aluat din unt, galbenus, faina, vanilie si zahar. Albusul il pastram, da?🙂 Iese un aluat consistent.

Dupa ce aluatul e gata se imparte in bile aproximativ egale. Nu prea mari, cam cat o nuca.

bile

Bilele se inmoaie in albusul batut bine, cu furculita, nu spuma, doar omogenizat.

_MG_5096

Si apoi prin nucile macinate, mie imi place ca nucile sa fie un pic mai maricele, sa se simta.

_MG_5098

 

Se pun in tava, pe hartie de copt, cam la 2cm intre ele si se apasa in mijloc cu degetul mare, desigur🙂

_MG_5100

Se coc cam 12-15 minute. Reteta zice ca dulceata se pune la sfarsit, eu le scot cu doua minute inainte sa fie gata, daca locul degetului nu se mai vede bine mai apas putin in fiecare si pun dulceata. Le mai las doua minute la cuptor, in felul asta dulceata nu o sa curga din ele.

Dupa ce se racesc sunt cocante la exterior, cu nuca aia prajita si cu dulceata fac o combinatie de milioane.

 

 

 
4 comentarii

Scris de pe 29 Ianuarie 2013 în Dulciuri rapide

 

Etichete: , ,

4 responses to “Thumbprint cookies.

  1. aphextwinz

    29 Ianuarie 2013 at 4:32 pm

    ha, ha, sa iti zic de ce rad, stii ca eu urmaresc trendurile, nu mai stiu cand era un numar mare de retete din categoria thumbprint cookies si ma contraziceam cu cineva de peste balta, cica nu se numesc asa, zic iaca bre ca asa se cheama, asa zic oamenii ceia, amu si tu, pac, thumbprintu’.

    Arata fain, ai rabdare mare si talent la prajiturit, eu cumpar de-a gata😀

    Cand imi faci Dobos?

     
    • Bogdana

      29 Ianuarie 2013 at 4:41 pm

      M-am gandit daca sa le pastrez numele sau sa le pun altul dar am decis sa raman la denumirea originala dat fiind faptul ca e consacrata🙂

      dobos???? hmm, nu am facut niciodata, de multe ori m-am gandit ca ar fi cazul, te tin la curent :))
      o singura data am facut tort didi balmez cu jde foi si mi-a ajuns o vreme lunga😛
      si la prajitura carpati ma gandesc dar cand imi soptesc eu mie „doispe foi” pot sa traiesc si fara :))

      la astea nu e cine stie ce rabdare, desi asa pare, se fac repede rau
      facem un targ?🙂

       
      • aphextwinz

        30 Ianuarie 2013 at 7:00 am

        daca e in avantajul meu, sigur😀

         
  2. Bogdana

    30 Ianuarie 2013 at 10:11 am

    :)) targul trebuie sa fie avantajos pentru ambele parti, da?😛
    tu faci ceva dulce ce ti se pare greu si pe care nu l-ai fi facut pana acum si eu fac dobos, e?

     

Lasă un răspuns

 
