RSS

Paine cu fulgi de ovaz.

23 Ian

Paine cu coaja crocanta, si gust sanatos.

paine3

Am folosit pentru painea asta, care e destul de mare: 700g faina alba 650 (nu aveam altfel de faina in casa, as fi preferat integrala) 150g de fulgi de ovaz60g seminte de in, cam doua linguri, 30g de seminte crude de dovleac, o lingura si ceva, 60g malai, cam doua linguri si ceva, doua linguri de ulei de masline, o lingurita de sare, 25g drojdie proaspata (se poate si cu un plic de drojdie uscata) si 600ml apa.

Am framantat, de fapt ea, masina de paine a framantat aluatul. Toate ingredientele puse la gramada, mai putin fulgii de ovaz pe care i-am pus spre final sa nu se marunteasca prea tare, imi place sa ii simt. Aici era in timpul procesului de framantare

aluat

Dupa 20 de minute de framantat e gata. Aluatul are o consistenta destul de moale (daca as fi folosit faina integrala, care e mai dura, ar fi trebuit ca aluatul sa fie si mai moale – adica ceva apa in plus). L-am scos din masina, i-am dat cat de cat o forma si l-am pus in tava, pe hartia de copt la crescut. E suficient de tare sa isi pastreze forma dar daca as fi vrut sa il impletesc nu as fi reusit (ca sa va dati seama de consistenta) Am crestat-o usor deasupra. Am optat pentru coptul in cuptor ca sa fie o paine labartata si in consecinta cu mai multa coaja :)Ne place coaja. Mult.

painec

A,m lasat-o la crescut aproximativ 20 de minute. Se vede diferenta.

_MG_5849

Am pus-o apoi in cuptorul preincalzit pentru aproximativ 30 de minute. Painea coapta suna a gol daca o lovesti cu un deget pe partea cu care este asezata in tava🙂

painecoapta1

Consistenta, sanatoasa si cu gust de paine de casa🙂

paine2

Prima proba a fost cu o salata pe masura, cu rosii, avocado, ardei gras, ceapa, usturoi, busuioc, sare, piper, ulei de masline.

salata

 
10 comentarii

Scris de pe 23 Ianuarie 2013 în Paine

 

Etichete: , ,

10 responses to “Paine cu fulgi de ovaz.

  1. povestivieneze

    23 Ianuarie 2013 at 11:14 pm

    mvaaaaaaaaai, esti periculoasa rau, ia sa nu mai intru eu seara la tine😀😀

     
    • Bogdana

      24 Ianuarie 2013 at 8:09 am

      tre sa faci paine de asta, nu e buna seara dar dimineata e nemaipomenita🙂

       
      • povestivieneze

        24 Ianuarie 2013 at 8:09 am

        😀 imi place cum o intorci😀

         
      • Bogdana

        25 Ianuarie 2013 at 1:11 pm

        N-o intorc. Ramane cum o pun in cupror😛

         
  2. aphextwinz

    24 Ianuarie 2013 at 3:28 am

    ti-a iesit aproape la fel de urata ca prima mea pita facuta asa, e pe ciuli pe undeva poza :)))))

     
    • Bogdana

      24 Ianuarie 2013 at 8:08 am

      cum adicaaaaaaaa, urata? :O

       
      • aphextwinz

        24 Ianuarie 2013 at 8:53 am

        pai daca seamana cu a mea care is anti-talent la pita? :))

         
  3. Bogdana

    24 Ianuarie 2013 at 9:42 am

    eh, n-ai auzit de estetica uratului🙂
    oricum, ideea e ca eu fix asa am vrut sa iasa, daca vrei, iti mai arat si altele din urma🙂
    deci, e frumoasa, da? e gustoasa, cojoasa si sanaoasa, nu ai ce sa iti oresti mai mult😀

     
  4. Ana

    18 Mai 2013 at 12:06 pm

    Stiu ca e stupida problema mea,dar…aici gasesc drojdie doar la plic si nu au mereu acelasi gramaj.Pe unele scrie ca se pun 2 ba la o paine de 500 g, ba la una de 600…etc.(evident ca nu ma pricep si nu stiu daca o paine de 500 g= cu o paine din 500 g faina :)) ca 2 plicuri la 500 g faina am pus si dupa 3 ore nu crescuse nici cu un sfert).Intrebarea mea este: daca pun mai multa drojdie e grav? ca la 700 zau ca nu stiu cat sa pun si nah…vreau sa fiu sigura😀
    Multumesc.

     
    • Bogdana

      18 Mai 2013 at 9:22 pm

      Aici, un plic de drojdie uscata are 10 grame. El echivaleaza cam cu 25g drojdie proaspata. La 500g faina e de ajuns un plic. Daca pui mai multa drojdie poate sa nu fie nici un bai dar este posibil sa aiba painea gust de drojdie ori sa creasca prea tare, depinde de drojdie si de tipul de faina.

       

Lasă un răspuns

 
