RSS

Prajitura cu gris si miere.

18 Ian

Este una dintre prajiturile copilariei mele. Mi se face deseori dor de ea. Nu stiu daca are un nume sau nu dar la noi a fost mereu „prajitura aia cu gris, miere si dulceata de caise”

_MG_5186

Ingrediente foi: 100g unt, un ou, 3 linguri cu miere de albine, 160 g zahar, jumatate de plic de praf de copt, 400g faina. Daca aluatul e prea vartos se pun cateva linguri de lapte, daca e prea moale se mai pune faina.

Ingrediente crema: 4 linguri de gris, 500ml lapte, 100g zahar tos, un pachet de unt, 100g zahar pudra.

De obicei o fac cu dulceata de caise, mi se pare cea mai potrivita combinatie, toamna asta nu am facut asa ca am folosit magiun de prune, a iesit si asa foarte buna (ideea e sa fie o dulceata consistenta si nu prea dulce)

Pentru foi am pus intr-un vas pe foc potrivit untul, mierea si zaharul, si le-am tinut pe foc pana s-au omogenizat bine. Dupa ce s-a racit destul am pus faina, praful de copt si oul si am framantat un aluat destul de tare pe care l-am impartit in 4. Fiecare bucata va deveni o foaie ce se coace pe fundul unei tavi.

foi

Pentru crema, am pus pe foc laptele pana a inceput sa fiarba apoi am adaugat grisul si zaharul tos dizolvate in cateva linguri de lapte. Se fierbe la foc mic si se amesteca intr-una timp de aproximativ 10 minute.

Separat se pune untul singur intr-un castron si se amesteca  cu o lingura de lemn pana iese toata apa din el, desi la inceput poate parea ca nu are apa, dupa cateva minute iese la suprafata, apa se scurge, cu cat untul este de calitate mai buna cu atat are mai putina apa. Dupa ce nu mai iese apa din untul se adauga zaharul treptat si se continua frecarea untului.

Cand grisul este rece, si untul este frecat bine, se combina cele doua. INTOTDEAUNA punem compozitia cu gris in unt si nu invers. Apoi se pune o foiae, crema, alta foaie, dulceata, alta foaie, crema

_MG_5160

Si ultima foaie. Se lasa pana a doua zi, daca e posibil 🙂 Foile se inmoaie si prajitura se taie usor.

_MG_5162

E o prajitura pentru care se cere intotdeauna bis 🙂

_MG_5221

 
10 comentarii

Scris de pe 18 Ianuarie 2013 în Dulciuri si dulceturi

 

Etichete: , ,

10 răspunsuri la „Prajitura cu gris si miere.

  1. Luminita

    18 Ianuarie 2013 at 1:05 pm

    Eram topita dupa prajitura aceasta! Multumesc mult, chiar pierdusem reteta!

     
    • Bogdana

      19 Ianuarie 2013 at 12:45 pm

      Spor la treaba, o sa te rasfeti 🙂

       
  2. aphextwinz

    19 Ianuarie 2013 at 12:44 pm

    Du-te bah, eu ma chinui la un pandispan si tu vii cu din astea 😀

     
    • Bogdana

      19 Ianuarie 2013 at 12:46 pm

      Unde e pandispanu, unde e pandispanu? 🙂
      Nici asta nu se face greu dar te sfatuiesc sa nu o incerci, creaza dependenta 😛

       
  3. Luminita

    19 Ianuarie 2013 at 5:18 pm

    Pachetul de unt de la crema e mare sau mic?

     
  4. Hapi

    22 Ianuarie 2013 at 7:42 pm

    Delicios arata!

     
  5. Aura

    26 Ianuarie 2013 at 11:57 pm

    Aaaa….si mama face prajitura asta! Poate ma incumet si eu sa o fac. 🙂

     
    • Bogdana

      27 Ianuarie 2013 at 10:15 am

      Cred ca toate mamele o faceau si culmea, acum cand se gasesc atatea este inca foarte apreciata 🙂

       

Lasă un răspuns

 
