RSS

Risotto.

15 Ian

Pentru mine risotto inseamna modul in care banalul orez isi pune haine de bal..

risotto

Se poate face intr-o varietate de feluri, in multe combinatii dar ce contine in mod normal orice risotto este orez – de preferat cu bob rotund, vin alb, supa, unt si parmezan.

Am facut o supa de pui, se poate folosi si supa de legume. Am pus la fiert 5 pulpe mici de pui cu apa, sare, morcov, telina, piper.

Pentru risotto, proportia de orez supa este cam de 1 la 2 si 1/2 (o parte orez, doua parti si jumatate supa)

Am calit o ceapa potrivita ca marime in 50g unt.

_MG_5765

Apoi am pus cateva rondele de morcov din supa, cateva cubulete de ardei kapia congelate in toamna, sare si piper.

risotto3

Dupa asta am pus orezul. Am amestecat bine si am adaugat jumatate de pahar de vin. In cele mai multe retete cantitatea de vin e mai mare dar mie mi se pare prea mult, deranjant chiar. (depinde bineinteles si de cantitate de orez, eu am folosit o cana)

risotto4

Am lasat vinul putin la fiert, amestecand continuu de fapt asta e si ideea de baza, in risotto se amesteca de la inceput pana la sfarsit. Dupa ce s-a evaporat putin alcoolul si orezul a baut vinul se pune rand pe rand cate un polonic de supa, tot amestecand si tot punand supa. Toata operatiunea se face la foc mai mic.

Risotto-ul trebuie sa fie cremos, nicidecum sa fie boabele separate cum e in general la orez.  Dupa ce am terminat de pus supa este gata. L-am lasat sa se odihneasca vreo 5 minute,, acoperit, apoi am pus parmezan ras, jumatate de cana (eu am folosit pecorino, e tot un soi de parmezan dar cu gust ceva mai pronuntat)

risotto5

Merge foooooarte bine cu busuioc. Cremos, aromat si satios. Orez la superlativ🙂

_MG_5791

 
4 comentarii

Scris de pe 15 Ianuarie 2013 în Orez

 

Etichete: , , , , , ,

4 responses to “Risotto.

  1. aphextwinz

    15 Ianuarie 2013 at 4:02 pm

    bun, eu tot cu pecorino, una din diferente intre parmezan/grana si pecorino e ca al doilea e de oaie si primul de vaca mooooo😀 imi place mai mult cu pecorino.

    care sa imi amintesti sa fac si eu cu prima ocazie, ca am un carcotas care cica nu a gasit pana acum risotto sa ii placa, ii aratam noi lui😀

     
    • Bogdana

      15 Ianuarie 2013 at 4:14 pm

      n-a mancat unde trebuie🙂 sau nu ii place orezul si atunci nu exista prea multe sanse sa ii placa😛

      da, da, oaie,da🙂 ne place oaia si ce ne da ea noua🙂

      PS sa faci risotto😛

       
      • povestivieneze

        15 Ianuarie 2013 at 9:32 pm

        ca si oaia ne da noua lapte carne branza oua😀 . deci asa, pecorino e de oaie. pffffffuuu, ce lipsa de cultura, Zuzooooooooooo!

         
      • Bogdana

        15 Ianuarie 2013 at 10:15 pm

        Pai cica asa ii zic ei la oaie -pecara🙂 sau pe care o mai nimeri😉

         

Lasă un răspuns

 
