RSS

Tahini.

05 Oct

Tahini sau tahina, este o pasta de susan specifica bucuatariei arabe in special

Poate fi folosit in diverse combinatii, cu lamaie, iaurt, in alte sosuri dar eu l-am facut pentru ca este un ingredient indispensabil pentru humusul pe care vrea sa il fac.

In mod traditional se prepara altfel dar cum lucrurile evolueaza si se simplifica sau metodele traditionale nu ne sunt la indemana ori sunt greoaie, s-a gasit o solutie adaptata zilelor noastre pentru prepararea acestei paste.

Am folosit 140g susan, 30ml ulei (ar fi trebuit de susan, nu aveam asa ca am pus de struguri, pentru ca nu are un gust specific si nu altereaza produsul finit)

Semintele de susan le-am pus intr-o tigaie goala si le-am tinut pe foc aproximativ 10 minute amestecand continuu. Nu trebuie sa se rumeneasca, isi schimba doar putin culoarea, devin mai sticloase si casante.

Semintele le-am pus intr-un blender, peste ele am pus uleiul, retetele pe care le-am gasit eu pe net  prevad ca uleiul sa fie 20% din cantitatea de susan insa mie imi iesise o chestie prea tapana asa ca am mai pus cate putin ulei pana a ajuns la consistenta dorita. Din cand in cand se opreste blenderul, se curata peretii si se amesteca, toata operatiunea dureaza cateva minute, in functie de blender. La final trebuie sa iasa o pasta fina, sa curga din lingura dar nu cu usurinta. Se pastreaza in frigider chiar si doua-trei luni.

O sa revin cu reteta de humus si alte reteta cu tahini.

Se face foarte simplu si e ieftin.

 
7 comentarii

Scris de pe 5 Octombrie 2012 în Aperitive

 

Etichete: , , ,

7 responses to “Tahini.

  1. aphextwinz

    6 Octombrie 2012 at 8:33 am

    Sa stii ca tine si mai mult, uleiul conserva impecabil pasta de susan, eu am cumparat si am adaugat ulei de masline, cum zici tu, era prea teapana si cred ca am avut peste un an din ea, nu se altereaza deloc gustul. Acum banuiesc, fireste, ca mama lu Fedra va face hummus😀 Cu sumac si carne de oaie :p

     
    • Bogdana

      6 Octombrie 2012 at 9:56 am

      se simte pana acolo?😛
      asa e, face humus, cu carne de oaie dar fara sumac🙂
      defapt sumac nu cred ca am mancat vreodata, am vazut zilele trecute la tv cum se face

       
  2. yogoshima

    7 Octombrie 2012 at 5:47 am

    Am impresia ca se maninca cu turta sau piine calda facuta acasa.

     
    • Bogdana

      7 Octombrie 2012 at 8:24 pm

      Da dar nu in starea asta ca are gust pregnant de susan

       
  3. yogoshima

    8 Octombrie 2012 at 6:27 am

    Am mincat humus facut de casa si pentru prima data vad aceast sos tahini care are culoarea humusului.

     
    • Bogdana

      8 Octombrie 2012 at 9:59 am

      Tahini se foloseste, printre altele, la prepararea humusului. O sa pun si reteta de humus

       

Lasă un răspuns

 
