RSS

Ardei iuti, gogosari, castraveti – toate in otet.

02 Oct

Sa muraturim zic!

Vine toamna bine-mi pare ca am o camara mare😛 parca asa erau versurile😆

Ieri am fost incredibil de harnica, nici mie nu imi vine sa cred🙂 Am pus la murat tot ce se vede in poza.

Pentru gogosari am folosit 3 kilograme de gogosari

pe care i-am spalat, curatat si feliat apoi i-am oparit cu o solutie facuta din: o parte de otet de 9 grade si 3 parti de apa, pentru fiecare litru de lichid am pus o lingura de sare mare si una de zahar. Dupa ce solutia a dat in clocot am pus feliile de gogosari acolo si le-am lasat 10 minute.

In fiecare borcan am pus cateva rondele de ceapa, cateva de morcov, o foaie mica de dafin, jumatate de lingurita cu boabe de mustar,  jumatate de lingurita cu boabe de coriandru, cateva boabe de piper si cate o bucatica de hrean. Am pus in fiecare borcan cat mai multe felii de gogosari dar nu chiar pana la refuz si am completat cu zeama. Le-am pus capacele si le-am sterilizat.

La ardeii iuti am folosit aceeasi solutie ca si la gogosari doar ca am pus inca putin otet in fiecare borcan. Daca ardeii sunt fff iuti, se poate folosi numai otet. Ardeii palati si pusi in borcane, completat cu solutie si pus capace.

Castravetii i-am spalat bine bine, i-am pus in borcane, in fiecare borcan am pus tot ce am pus si la gogosari, insa solutia am facut-o dupa reteta Licutei – si anul trecut am facut dupa retea ei si au iesit tare buni. Pentru doua kilograme de castraveti, am facut o solutie din:  o parte otet (300ml), patru parti apa (1200ml), o lingura (cu varf) cu sare grunjoasa si una (rasa) cu zahar la litru de solutie. Am pus deasupra si cateva inflorescente de marar.

Toate borcanele le-am sterilizat asa: Intr-o oala am pus un prosop de bucatarie, se pot pune si ziare, apoi borcanele si apa cam pana la jumatatea lor si le-am pus la fiert la fos mai molcom. Dupa ce a dat apa in clocot, le-am mai lasat cam 5 minute, in principiu se vad bule mici de aer ridicandu-se in borcane. (Daca nu incap toate o data, atentie sa nu puneti borcanele in apa fierbine, crapa!) Apoi le-am imbracat in niste paturi,dimineata erau inca fierbinti. daca procesul de racire se face lent cu atat mai bine tin conservele.

 
3 comentarii

Scris de pe 2 Octombrie 2012 în Fructe/legume conservate

 

Etichete: , , , ,

3 responses to “Ardei iuti, gogosari, castraveti – toate in otet.

  1. Zazuza

    3 Octombrie 2012 at 8:56 am

    ah, si eu am fost in verva saptamana trecuta din acest punct de vedere😀

     
    • Bogdana

      3 Octombrie 2012 at 9:29 am

      si unde mai pui ca tu le ai in curte, eh🙂

       
      • Zazuza

        3 Octombrie 2012 at 9:32 am

        in curtea altora😀😀. de la piata totul. anul asta nu prea ni s-au facut rosii, chiar ma gandeam ca anii trecuti umpleam un borcan de 10 l cu ce gogonele ramaneau pe vrej, acuma nema😦. de ardei nici nu poate fi vorba, au fost niste tufisuri foarte frumoase, fara rod insa…

         

Lasă un răspuns

 
