RSS

Ficatei pe plita – Gustul copilariei

23 Aug

Cand eram mica, de cate ori taia o pasare, mamaia mea olteanca imi prepara ficatul in felul asta. Era singurul fel in care imi placea si singurul pe care il mananc cu zambetul pe buze si azi. pe atunci ficatul nu il mancam sub nici o forma preparat altfel iar acum il mai mananc din cand in cand dar nu este printre favorite..

Pe vremea aia ea il punea „pe masina” cum ii zicea plitei, eu nu am „masina” dar asta nu inseamna ca trebuie sa raman doar cu amintirea. Am invelit in staniol tabla pe care coc legumele de regula, am lasat-o sa se incinga si asa”chiori” adica fara nici un adaos de nimic i-am pus si pe ei.

Pe atunci era unul singur sau cel mult doi si niciodata numai pentru mine (era clar o delicatesa) acum sunt multi, e adevarat ca nu mai au acelasi gust dar se apropie destul de bine. i-am lasat cateva minute pe o parte, i-am intors cu grija si i-am lasat si pe partea cealalta inca putin. Gata.

Se mananca musai cu sare mare, atunci ca de aia aveau, sare de sac, acum cu sare marina.

Daca nu ati mancat asa ceva, este musai-musai sa incercati.

 
7 comentarii

Scris de pe 23 August 2012 în Preparate rapide

 

Etichete: , ,

7 răspunsuri la „Ficatei pe plita – Gustul copilariei

  1. Zazuza

    24 August 2012 at 7:25 am

    acuma sa nu se supere nimeni pe mine, dar bunica mai facea si nush care matz de la gaina pe plita, cu sare. ce buuuuuuuuuun era! si da, ficatei si creasta parlita o mai mancam 😀 😀

     
  2. Bogdana

    25 August 2012 at 4:06 am

    creasta zici? n-am incercat dar o voi face 🙂
    matul de la pasare nu imi amintesc sa il prepare cumva dar unele anume de la miel pe gratar erau o nebunie 🙂

     
    • Zazuza

      25 August 2012 at 12:59 pm

      nush exact care parte din matz acuma, ca era una anumita, nu asa, orice matz 😀 😀 oare sa fi fost partea aia unde erau ouale?! nush, dar era buuuuuuuuuuuun!

       
      • Bogdana

        25 August 2012 at 10:22 pm

        foarte probabil sa nu „se poarte” in zona oltenie, chiar o sa intreb – asta nu stiu daca as incerca dar la creasta ma bag 🙂

         
  3. aphextwinz

    26 August 2012 at 8:39 am

    alea de miel/oaie la gratar cica se gasesc in nu stiu ce loc la Pitesti, eu nu am mancat si mor de ciuda. creasta, oua din gaina, bai, voi aici vorbiti de lucruri sfinte!

     
  4. ciufutozaurus

    30 August 2012 at 12:29 am

    ficateii sunt o nebunie, eu ii fac la tigaie. cea mai buna parte e sa treci dupa doua ore pe langa tigaia ramasa pe aragaz si sa inmoi niste paine in ce a ramas acolo – ficatei , sos, un catel prost de urturoi.

     
    • Bogdana

      2 Septembrie 2012 at 11:14 am

      intinsul in tigaie e intr-adevar o practica delicioasa 🙂

       

Lasă un răspuns

 
