RSS

Pesto.

06 Iul

Desi in bucataria romaneasca busuiocul nu este folosit iar in  cultura noastra este asociat cu alte lucruri care nu au legatura cu mancarea, gratie influentelor mediteraneene a inceput sa se foloseasca si la noi destul de mult.

Pentru ca imi place foarte mult busuiocul verde, am pus busuioc din seminte, aveam si un busuioc mai vechi intr-un ghiveci si de frica sa nu rmana fara, am mai cumparat unul si uite asa, aveam 4 ghivece cu busuioc gras si frumos pe care m-am gandit sa il pun in valoare, asa ca am facut pesto.

folosind frumusetea asta de busuioc

Am folosit: 50g de frunze de busuioc (le-am cantarit doar de curiozitate, in fapt erau doua maini bune) 30 g seminte de pin, cativa catei de usturoi (mie imi place mult) sare de mare, piper proaspat macinat si 50 ml ulei de masline. am mai pus si doi chili dar asta doar pentru ca noua ne place picant, nu trebuie.

Toate ingredientele, mai putin uleiul, se pun in blender sau in mojar si se amesteca bine, bine apoi se adauga ulei treptat si se omogenizeaza. Ar mai fi mers si 30-40 g parmezan ras, n-am avut, data aviatoare.

Se pastreaza la frigider, se mananca cu paste, carne sau chiar cu paine goala cu rosii🙂

LE

L-am probat cu niste paste integrale, o bunaciune🙂

 
16 comentarii

Scris de pe 6 Iulie 2012 în Aperitive

 

Etichete: , , , ,

16 responses to “Pesto.

  1. eumiealmeu

    6 Iulie 2012 at 6:33 pm

    mi-ai făcut o pooooooftăăăăăăăă… invidie maximă!
    poftă bună măcar ție!
    spor-t!🙂

     
    • Bogdana

      7 Iulie 2012 at 1:08 pm

      promit sa mananc si pentru tine🙂 defapt am facut-o deja, uite, am mai pus o poza🙂

       
  2. Zazuza

    6 Iulie 2012 at 9:09 pm

    cu paine goala l-am mancat eu saptamana trecuta😀.

     
  3. ciufutozaurus

    7 Iulie 2012 at 12:27 am

    eu am incercat odata cu leurda, in loc de busuioc. citisem undeva ca ar merge.
    n-a mers deloc, din pacate. a iesit un magiun ierbos, de mi-a parut rau ca am prapadit leruda pt salată.

     
    • Bogdana

      7 Iulie 2012 at 4:19 pm

      eu am auzit ca s-ar face cu spanac (urasc spanacul) dar cu leurda nu auzisem, data viitoare sa incerci cu busuioc, merita🙂

       
      • Zazuza

        8 Iulie 2012 at 8:30 am

        cum sa urasti, mah, spanacu?!?

         
      • Bogdana

        8 Iulie 2012 at 8:53 am

        cu patima🙂
        stiu ca este foarte sanatos si incerc sa il integrez in alimentatie astfel incat sa nu ii simt gustul, pentru mine e ca si cum as molfai o mana de cuie ruginite, are un gust de fier exagerat de pronuntat

         
    • Zazuza

      8 Iulie 2012 at 8:29 am

      magiun ierbos LOOOOOOOOOL

       
      • Bogdana

        8 Iulie 2012 at 8:54 am

        da :)) si-a pasat salata😛

         
  4. Zazuza

    8 Iulie 2012 at 9:34 am

    hai ca esti tare😆 . cred ca ai vazut prea multe desene cu Popeye. de fapt e chiar dovedit ca spanacul nu are atata fier cat se credea initial, cand au interpretat gresit rezultatele😀. deci daca nu are fier nu are nici gust de fier. si apropo, de unde stii tu ce gust are fierul😆 ?

     
  5. Bogdana

    8 Iulie 2012 at 9:52 am

    vaaaaai, pui la indoiala abilitatle papilelor mele, tz tz tz
    are, n-are fier, pentru mine asa are gust, ca si sangele, stii cand eram mici si ne loveam, exista convingerea ca trebuie sa bei sangeleca sa nu il pierzi :))) ei, si spanacul, si sangele au gust de fier
    si legat de intrebarea ta „de unde stiu gustul de fier” ce sa zic, mai gustam si noi cate ceva😛 acu cinstit vorbind, n-as putea sa iti spun exact de unde ii stiu gustul dar ce, tu nu il stii?🙂

     
    • Zazuza

      9 Iulie 2012 at 8:43 am

      😆 corect! auzi, io cred ca tot in copilarie gasim explicatia. adica daca mestecam smoala pe post de guma de mestecat (Doamneeeeeeeeee! ce facea comunismu din noi!😀 ), n-as putea baga mana in foc ca n-am mestecat si vreun cui sau vreun colt de tabla😀😀😀😀😀

       
  6. Bogdana

    28 Ianuarie 2015 at 11:25 am

    Acum mi-am amintit de pesto-ul asta pentru ca mai m inca putin in frigider si vreau sa stiti ca e la fel de bun ca atunci cand l-am facut.

     

Lasă un răspuns

 
