RSS

Ce produse (nu) folosesc.

05 Mai

In noaptea asta haladuiam prin ograzile oamenilor si asa am ajun la topicul asta  si de aici m-am gandit sa fac unul asemanatir, desi initial am vrut sa fie un comentariu acolo mi-am dat seama ca ma lungeam prea tare.

Asadar, ce produse folosesc din comert si ce produse nu as folosi nici in ruptul capului

In primul rand la easypeasy lumea lauda produsele DM iar pe aceasta cale am sa le incerc si eu (fetele merita cate o cafea de la actionari :P) am intrat intrun DM dar pentru ca nu stiam nimic despre produsele lor nu am cumparat, de acum cu siguranta ca o sa merg sa cumpar cate ceva de acolo

Incerc sa fac in casa cat mai multe produse de aia paste, paine, bulion, dulceturi, conserve de legume nu prea cumpar. Trebuie sa incercati sa faceti paste in casa, barilla paleste pe langa astea din toate punctele de vedere.

Sa incep cu lactatele (de cand cu vaca electonica am facut in casa si iaurt si branza dulce si mozzarele dar cand cumpar branza telemea o fac intotdeauna de la tarani, cea din comert, orice marca vreti voi, ambalata sau vrac mi se pare ca are gust de aracet si cam atat

Iaurt/lapte batut/sana &co am incercat mai multe marci – napolact, natura, smanatana winny e buna  niciodata danone (googal ajuta sa gasiti sute de articole despre cat sunt de proaste/nocive) sau tnuva (initial, cand au aparut am incercat, pareau ok, chiar bune, apoi am descoperit omniprezentul lapte praf in ingrediente si am zis pas) – niciodata nimic cu lapte praf, ce cauta laptele praf in iaurt? „lapte pra degresat” wtf? lapte si fermenti lactici este tot ce trebuie sa contina un produs lactat cat mai proape de adevar, daca vorbim de gama de mai sus

Gorgonzola, camembert, mascarpone de la lidl, raportul calitate pret este foarte bun (cu gorgonzola ma imprietenesc usor de ceva veme, am decis ca a venit vremea sa imi educ gusturile, am incercat chiar si cateva fructe de mare!!! oricum, peste doua zile plec intr-o tara a fructelor de mare asa ca ar fi pacat sa raman ignoranta :P) Din pacate iaurturile pilos de la lidl nu sunt ce trebuie in schimb au perle de branza nemaipomenit de bune – nu imi amintesc numele, cutie rotunda, eticheta albastra, ingrediente naturale

De ceva vreme, mai multa, incerc sa evit pe cat se poate mezelurile, in caz de forta majora mai cumparam, lui ii place salamul in general dar de la o vreme am constatat cu bucurie ca se taraie prin frigider (il pup pentru asta) oricum, ideea era ca la lidl am gasit muschi crud uscat, carnati si inca nu mai stiu ce cu un singur E si nici ala prea nociv, ceea ce mi se pare ca echivaleaza cu un loz gras in zilele noastre

inghetata – imi place cea cu nuci,am descoperit-o pe cea de la lidl, sa o ncercati, restul palesc in fata ei, si pentru mine are mare avantaj ca nu i-au pus si inutilul caramel, are si cel mai bun pret de pe piata (la inghetata nu citesc ingredientele, nu vreau sa ma indispun) imi mai place si algida, aia pe bat cu vanilie face toti banii panaanul trecut se gasea o inghetata cu cafea esxtrem de buna, normal ca a disparut, partea proasta e ca inghetata cu cafea nu am mai prea vazut pe nicaieri

detergent de rufe – de cand am descoperit pernutele de la ariel le folosesc cu incredere, mai foloseam tide sau persil, pe vremuri imi placea omo detergent de vase – manual – fairy si pentru masina de spalat vase pastile tot de la lidl, (gama W5 e foarte buna la majoritatea produselor, odorizante de buda, servetele umede pentru curatare, lichid de clatire pentru masina de spalat vase si sare tot pentru ea) sunt mult mai ieftine decat finish calgonitul ala si la fel de bune (o sa ma uit ce scrie pe cutie ca au mai multe modele si unele pastile nu au fost chiar in top)

 untul/cascavalul solomonescu sunt bune, si altele care nu au bazdaganii la ingrediente

carne – la cate nenorociri baga nenorocitii in aia din comert incercam pe cat posibil sa fie carne de animal crescut in curte (porc, miel, vita, curcan, gaina) vita luam de la un nenea care se ocupa cu asta, porc cumparam o data sau de doua ori pe an cate unul si stim ce bagam in gura, atunci facem si carnati sau alte preparate

 ulei de floarea soarelui aici nu am prea mari pretentii, am incercat demult insa uleiul winny si avea gust de peste, deci winny nu. ulei de struguri monini, ulei de masline – am incercat mai multe feluri, extravirgin sa fie dar aici eu prefer uleiul care nu are un gust prea pregnant asa ca nu e pe gustul tuturor otet balsamic kalamata, am luat si de la un magazin german, si alb si negru, mi-au placut (da stiu ca asta e balsamic cum e sampania neaosa da’ e bun si asa) toata treaba cica e sa fie di modena

mazare, hrean sau pasta de rosii de la olimpia, bune – ideea e ca incerc sa gasesc in fiecare categorie produse romanesti

sapun de maini – eu am o sensibilitate la maini asa ca acum toata lumea foloseste sapun de copii, sa incercati, pielea voasra o sa fie fericita, sesizez imediat diferenta intre un sapun de copii si unul normal, de fapt mainile mele o sesizeaza🙂

peste – ne place macrou, cod, merluciu, (niciodata pangasius – intreaba google) nu ma prea pricep la peste in general mai luam din cand in gand dar daca el nu ii stie scheletul osos riscam sa transforme pranzul in cina😛 (chiar imi poate spune cineva niste pesti cu oase putine? nu crapul nu are putine :D)

condimente – cimbru musai din piata, uscat, frecat si pus la borcan, leustean (am pus la congelator, jurai ca e proaspat), patrunjel, din piata, acum mi-am pus si in jardiniera, mai mare dragul sa le tai si sa le pun in mancare mai mult decat proaspete🙂 busuioc si rozmarin in gjiveci desi am cumpara si rozmarn uscat ca aluia din ghiveci nu ii merge stralucit (sa incercati rozmarin in fripturi, o cantitate mica da o savoare aparte carnurilor) caut oregano (de pus) in ghiveci piper musai boabe si ranjit proaspat, sare de mare

bere – cu lamaie (beck’s si mai nou ciuc – foarte buna mi s-a parut, aia de la redd’s e oribila, aia  cu guarana era buna, nu mai e, tuborg tropical e o porcarie) sau neagra (ursus sau silva) el prefera timisoareana, beck’s si staropramen (pe asta a descoperit-o la sarbi – cand mai mergem pe la altii prin tari, testam produsele locale in primul rand – la cata sarba stim am crezut ca e de-a lor :P)

apa plata (de multa vreme ma gandesc la o brita dar nu am gasit/cautat suficiente informatii sa vad daca merita) devin, dorna

tigari nu mai e cazul😛

proababil ca am sarit cateva chestii dar o sa revin daca imi amintesc

 
6 comentarii

Scris de pe 5 Mai 2012 în De-ale mele

 

Etichete: , , , , , ,

6 responses to “Ce produse (nu) folosesc.

  1. aphextwinz

    5 Mai 2012 at 3:15 pm

    Misto idee de subiect, o sa bag si eu (stiu ceva branza din comert care e mai buna si de cat aia de la asa zisii sibieni, ca la cati sibieni cica ar fi ar fi ramas orasul ala pustiu).

    Concediu placut daca nu ne mai auzim pana vii, io azi tre sa ii fac casandrei „tort”, a implinit un anisor.

     
    • Bogdana

      5 Mai 2012 at 8:53 pm

      Da mai, e plin bucurestiul de sibieni, vorba ta, nu de aia ziceam, si aia o dau de gard uneori, tarani in general, babutele alea de pe marginea drumului de vand neingienic😀 ori targurile din provincie
      Sa pupi casandra de la fedra😛

       
  2. aphextwinz

    5 Mai 2012 at 8:56 pm

    Pupam, multumim indarat. O sa incerc sa imi adun si eu idei despre produsele folosite des, ca despre ce sacosaresc de curiozitate as scrie un roman, furam ideea🙂

     
  3. cofi

    6 Mai 2012 at 9:49 am

    Eu pot sa-ti spun pestele meu preferat fara oase, salaul si calcanul. Nici unul nu e ieftin, cum nu e nici somonul, dar macar nu stai o mie de ani, la curatat oase, ti-o spun din inima ca si omul e fix la fel!

     
  4. yogoshima

    7 Mai 2012 at 6:33 am

    carne – la cate nenorociri baga nenorocitii in aia din comert incercam pe cat posibil sa fie carne de animal crescut in curte (porc, miel, vita, curcan, gaina) vita luam de la un nenea care se ocupa cu asta, porc cumparam o data sau de doua ori pe an cate unul si stim ce bagam in gura, atunci facem si carnati sau alte preparate

    Si eu fac posibil sa cumpar ceva mai sanatos si de calitate.Foarte greu in aceste tari unde cantitatea domina.Admir Francezi si cind ma uit ce mincaruri au si produse, ii admir.

     

Lasă un răspuns

 
