RSS

Joimarica.

12 Apr

In joia mare, crestinii rosesc ouale, ma rog, pe vremuri le roseau acum le coloreaza care cum are chef, eu le prefer rosii, deh, nu degeaba mama zice ca trebuia sa ma fi nascut in alta perioada ca sunt prea conservatoare.

In oltenia mea natala, baietii mergeau cu „joimarica” un fel de colind de Paste (in oltenia cu orice colinda merg numai baietii – discriminare, stiu )

Din pacate eu nu imi mai amintesc toate versurile si oricat am incercat sa sap dupa ele nimeni nu si le mai aminteste cu exactitate, erau insa ceva de genul „Pui, pui, pui/ Doua oua incondeiate/ Puse bine pe polita/ Da-mi-le mie lelita/ Ca de nu ni le dai noua/ Sa-ti moara closca pe oua. Ouaaaaaleeeeeeee” si aici baietii aruncau cu paie in batatura si primeau in schimb oua.

Imi pare rau ca s-a pierdut obiceiul asta, nu e nici primul si nici ultimul dar e pacat.

Intotdeauna in perioada asta imi amintesc de poezia lui Toparceanu.

La Pasti.

Astazi in sufragerie
Dormitau pe-o farfurie
Necajite si manjite
Zece oua inrosite.
Un ou alb abia ouat
Cu mirare le-antrebat
„- Ce va este fratioare
Ce va doare?
Nu va ninge
Nu va ploua
Stati gatite-n haina noua
Parca, Dumnezeu ma ierte
N-ati fi oua…”
„- Suntem fierte!”
Zise-un ou rotund si frez
Langa pasca cu orez.
Si schimbandu-si brusc alura,
Toate-au inceput cu gura:
„- Pan’ la urma tot nu scap”
„- Ne gateste de parada”
„- Ne ciocneste cap in cap
Si ne zvarle coaja-n strada”
„- Ce rusine! Ce dezastru!
Preferam sa fiu omlet”
„- Eu, de m-ar fi dat la closca,
As fi scos un pui albastru”
„- Si eu unul violet”
„- Eu mai bine-ar fi sa tac
Asa galben sunt, ca-mi vine
Sa-mi inchipui ca pe mine
M-a ouat un cozonac!”

Spor la treaba!

 
3 comentarii

Scris de pe 12 Aprilie 2012 în De-ale mele

 

Etichete: , , ,

3 răspunsuri la „Joimarica.

  1. aphextwinz

    14 Aprilie 2012 at 11:14 am

    stiam si eu asemanatoare poezia dar parca era scrisa de cineva renumit. ori nu? cine mai stie.
    sarbatori fericite si voua si sa ne vedem cu nebunele cand o fi, ca lumina invierii, maxim daca ma prinde pe vreun stalp de telegraf.

     
    • Bogdana

      14 Aprilie 2012 at 1:07 pm

      nu stiu cine a scris-o ca nimeni nu stie desore ce vorbesc si am intrebat o multime de oameni 🙂
      Paste Fericit!

       
  2. Cosmin

    13 Aprilie 2017 at 5:18 pm

    Doua oua pe polița
    Da-mi-le mie lelița
    Ca mi-a cazut o puichița
    Puichița cu coada lunga
    N-are oua sa-i ajunga

    Versiunea e de la Galiciuica, Dolj.

     

Lasă un răspuns

 
