RSS

Facui raci.

25 Mar

Racii, sau ardeii de raci sunt specifici olteniei, mamaia ii combina intotdeauna cu sarmalele, in oltenia sarmalele au zeama, cum zice el, ciorba de sarmale. In mai tot restul tarii, cred, sarmalele sunt scazute, am facut raci oltenesti scazuti de data asta.

Racii se mai fac cu o umplutura de ceapa calita, faina si atat, eu insa nu am vazut niciodata, doar in poze, o prietena de-a mamei le zice „raci saraci” am zis ca o sa fac si eu candva de curiozitate.

Ardeii astia sunt special crescuti pentru uscat si umplut iarna sau ca sa faca boia dulce din ei.

Se insira pe ata si se pun la uscat la umbra. Unii dintrei ei se corcesc si devin iuti, asta e surpriza din sarmale, nu stii care sau daca va fi vreunul iute🙂

Inainte de folosire se pun in apa fierbinte ca sa se inmoaie si sa se poata manevra fara sa se rupa, uscati sunt foarte casanti.

Au un gust foarte bun si compozitia, desi este cea clasica de sarmale, difera la gust datorita ambalajului🙂 Asta inseamna ca trebuie sa cureti bine „carnea” de pe coaja caci ei nu se rehidrateaza atat de bine incat sa se poata manca

Asadar se umplu si se aseaza militareste in vas.

In oala am pus apa si zeama de varza, proportia difera in functie de cat de acra/sarata e zeama.Am pus foi de dafin, piper boabe, cateva linguri de bulion si dou abucatele de sorici afumat😀

Am pus oala pe foc mic, cu cat fierb mai mult cu atat mai gustos este rezultatul.

Racii gata fierti🙂 Cred ca asta e singura legatura a acestor ardei cu racii, culoarea.

De obicei se mananca in combinatie cu sarmale dar nu e musai.Buni rau!🙂

BDano, mai am si pentru tine🙂

 
18 comentarii

Scris de pe 25 Martie 2012 în Mancare gatita

 

Etichete: , ,

18 responses to “Facui raci.

  1. Hapi. River_woman

    25 Martie 2012 at 11:11 pm

    Nu am mancat niciodata dar mi-ai facut o pofta…..in curand o sa cobor la bucatarie sa cotrobai pe-acolo🙂 Evident dupa chestii dietetice ca e tarziu
    Probabil ca difera putin gustul de sarmalele clasice, datorita „racilor”……In Ardeal nu se fac din cate stiu eu

     
    • Bogdana

      26 Martie 2012 at 12:50 pm

      Din ce stiu eu nu prea se fac mai pe nicaieri inafara de zona olteniei, gustul ala de ardei uscat insa face toti banii🙂

       
  2. yogoshima

    26 Martie 2012 at 3:01 am

    Intimplator sotia va face azi sarmale cu frunza da varza murata.Ieri am facut varza cu picioare de porc care au stat mai mult la cuptor si varza s-au topit putin.Am pierdut obisnuinta de bucatar de mult timp.

     
    • Bogdana

      26 Martie 2012 at 12:51 pm

      e timpul sa mai exersezi🙂

       
      • yogoshima

        27 Martie 2012 at 12:30 am

        Ai dreptate,am topit varza.Am invatat pe sotia sa faca mincare romaneasca si m-am lenevit.

         
  3. aphextwinz

    26 Martie 2012 at 12:42 pm

    De cand ai promis o sfoara de raci, reao.

     
    • Bogdana

      26 Martie 2012 at 12:48 pm

      Pai nu ti-am zis ca mai am si pentru tine?🙂

       
  4. Zazuza

    26 Martie 2012 at 5:01 pm

    tu, fata, ce dor mi-e de raci din astia, si ai mei faceau asa pe vremuri, ce buni erau si rontaiti asa, uscati, cu ciorba, iuuuuuuuuuuuu, cand se nimerea cate unul de frigea buza mai ceva ca zama fierbinte😀

     
    • Bogdana

      29 Martie 2012 at 4:18 pm

      daaaa, arde buzaaa, exact asa, data aviatoare ii fac in zama si ma gandesc la tine🙂

       
  5. aphextwinz

    26 Martie 2012 at 9:03 pm

    Bogdano, astept la cotitura, sa stii, trebuie sa dam o tura de parc cu nebunele, da sa o ancorez bine pe a mea ca e fricoasa de numa😀

     
    • Bogdana

      29 Martie 2012 at 4:17 pm

      Ancorate, clar, Fedra e nebuna🙂 ne vedem cand termina vantul de batut si nu mai sunt amenintari de ploaie.

       
  6. Slavulete Ovidiu

    12 Iunie 2013 at 11:29 am

    Buni si printre sarmale, buni si în ciorbă dar si în tavă, cu orez. Mai am ceva raci, chiar dacă mai micuţi şi azi o să încerc o altă combinaţie, cu suport de sos de roşii şi ardei copti. Mi-ai făcut poftă!

     
    • Bogdana

      12 Iunie 2013 at 11:11 pm

      Eu nu le-as pune ardei copti, ar acoperi aroma racilor dar sa zici cum a iesit🙂

       
  7. Carmen

    17 Iunie 2013 at 10:59 pm

    Spre rusinea mea (maritata de 25 de ani cu un oltean), aud acum pentru prima data de „raci oltenesti”🙂. I-am citit sotului si a inceput sa rada. Nu aveam habar ca ardeii iuti insirati de socrella pe sfoara si uscati se numesc raci. Eram convinsa ca-s raci adevarati, dar un „soi” specific zonei.🙂🙂🙂
    Mai a o sfoara din 7 (!!!) primite vara trecuta de la soacra mea si am e gand sa incerc reteta de mai sus. Si cea a lui Ovidiu (Slavulete), cu ardei si rosii coapte, suna tentanta.
    Revin cu impresii asap.

     
    • Bogdana

      18 Iunie 2013 at 12:22 pm

      Pai nu sunt iuti, sa nu ii confuzi, sper ca ti-ai dat seama din poza daca sunt aceeasi.Sunt maricei, lungi cam cat un pod de palma si de vreo 2-3cm in diametru. Iuti sunt cate unii, care se corcesc dar ei de la natura sunt dulci. Sigur o sa iti placa gatiti, sa cureti bine „carnea ardeilor” de pe coaja, cu lingura, e nemaipomenit de aromata. Spor la treaba🙂

       
  8. Marianna Sandulescu

    5 Septembrie 2013 at 10:01 am

    Atata bucurie a navalit peste mine doar uitandu-ma la fotografiile ardeilor de raci ! Bunica facea ciorba asta ca toate bunicile did sud! Ce amintiri dulci… Oare de unde pot comanda seminte de ardei raci ? Stie cineva ? Va rog frumos….
    Bogdana, darul bucatariei il ai, precum se vede, dar si al scrisului ! Ce usor scrii ! Fluid si amuzant ::))

     
    • Bogdana

      5 Septembrie 2013 at 1:49 pm

      🙂 Multumesc frumos pentru cuvintele calde, ma bucur ca ti-am trezit amintiri dragi. Nu stiu daca se pot comanda de undeva seminte dar as putea sa iti trimit eu cateva daca e voie prin posta, vad ca esti peste mari si tari🙂

       

Lasă un răspuns

 
