RSS

Couscous, ceai, ghimbir si Bacovia

08 Feb

Sunt intr-o perioada in care am o dambla cu mirodeniile in general si ghimbirul in special. Nu cred ca mai mancat cineva couscous in combinatia asta, nici eu pana acum dar sper ca de acum incolo vor fi mai multi. E exploziv de aromata.

Azi facand ordine in camara ca nu mai incapeam de borcane, sticle pungi si alte marafastacuri m-am lovit de o punga cu couscous pe care m-am gandit ca a venit vremea sa nu o mai mut de colo-colo dar nu eram prea hotarata apoi, vorbind cu un fost coleg de serviciu despre, culmea, couscous, am zis ca trebuie sa fie un semn si ca daca nu ii fac felul azi, cine stie ce mi se poate intampla🙂🙂 Asa ca am pus la fiert niste apa si cand a dat in clocot am pus in ea 250g couscous, sau ma rog, ce inteleg romanii prin asta, am amestecat bine, am pus capacul si am asteptat sa se umfle, imhi, s-a umflat dar era prea aldente asa ca dupa 15 minute l-am dat si 4 clocote si gata, l-am scurt bine de apa, l-am pus in bol, cu om de zapada, pe vremea asta nu se preta altul si l-am inobilat🙂 Am pus cateva picaturi de apa de flori de portocal, apoi cateva nuci maruntite, mai mult sau mai putin, doua lingurite de dulceata de capsune facuta in vara si cateva betisoare de ghimbir proaspat😀

Am amestecat totul si am savurat cu placere si incantare. Zau e o combinatie mai mult decat reusita.

Si apoi pentru ca mi se mai ostoise pofta de arome dar nu definitiv, am facut si un ceai, de fructe de padure, cu rom, la -12 grade e musai cu rom🙂 o felie de lamaie si una deeeeeeeeeee? ghimbir, desigur😛 Festin🙂

 

Sa-l lasam pe Bacovia sa ne aromatizeze si sufletul acum, chit ca nu e decembrie dar e un faurar de gerar  :)

Te uită cum ninge decembre…
Spre geamuri, iubito, priveşte –
Mai spune s-aducă jăratec
Şi focul s-aud cum trosneşte.

Şi mână fotoliul spre sobă,
La horn să ascult vijelia,
Sau zilele mele – totuna –
Aş vrea să le-nvăţ simfonia.

Mai spune s-aducă şi ceaiul,
Şi vino şi tu mai aproape, –
Citeşte-mi ceva de la poluri,
Şi ningă… zăpada ne-ngroape.

Ce cald e aicea la tine,
Şi toate din casă mi-s sfinte, –
Te uită cum ninge decembre…
Nu râde… citeşte nainte.

E ziuă şi ce întuneric…
Mai spune s-aducă şi lampa –
Te uită, zăpada-i cât gardul,
Şi-a prins promoroacă şi clampa.

Eu nu mă mai duc azi acasă…
Potop e-napoi şi nainte,
Te uită cum ninge decembre…
Nu râde… citeşte nainte.

Ceaiul l-am adus, cu dedicatie pentru Sandi, vijelie e cat cuprinde, nu’s daca nu au mutat astia blocul in siberia in saptamana asta cat sunt eu libera si stau in casa, mai ramana sa imi citeasca si mie cineva ceva. Cine?

 
8 comentarii

Scris de pe 8 Februarie 2012 în De-ale mele, Dulciuri rapide

 

Etichete: , , , , ,

8 responses to “Couscous, ceai, ghimbir si Bacovia

  1. yogoshima

    8 Februarie 2012 at 10:49 pm

    Cu friguri siberiene si caldura relativa in casa este greu, mai ales daca a inghetat tevile de apa si caldura.

     
  2. aphextwinz

    10 Februarie 2012 at 8:30 am

    Bacovia? :)))) Unul mai trist in sensul de, ma intelegi, ca nu pot scrie, nu puteai gasi? Nu mai bine iarna pe olitza? Auzi, Bacovia, ala s-a nascut mort.

     
    • Bogdana

      10 Februarie 2012 at 10:41 am

      Pai in caz ca n-ai observat, ie imi plac lucrurile triste🙂 Bacovia e poetul meu de suflet, cand eram copil si era „spune si tu o poezie” ziceam repede „sunt cativa morti in oras iubito/chiar pentru asta am venit sa-ti spun/pe catafalc de caldura-n oras/incet cadavrele se descompun”😛 ori

      Liceu, – cimitir
      Cu lungi coridoare –
      Azi nu mai sunt eu
      Şi mintea mă doare…
      Nimic nu mai vreu –
      Liceu, – cimitir
      Cu lungi coridoare
      eh, nu te inspaimanta ca imi mai place si minulescu, si mai sunt vreo doi😛

       
  3. Sandi

    11 Februarie 2012 at 7:53 pm

    Deci io mi-s cu nervii rau, am vazut dedicatia de ceai aici si am scris in alta parte, dar tot despre ceai era vorba.Noa, e de inteles, e greu cu mine cu zilele astea :)) Vroiam sa ma si iau d etine ca mi-ai sters comentariul!

    Si mie imi place Bacovia la nebunie! In liceu in combinam cu Cioran:)) Si nu mi-am taiat venele niciodata!:))

     
    • Bogdana

      11 Februarie 2012 at 9:36 pm

      hahaha, i-am sters comentariul
      asa ziceam si eu, bacovia te binedispune, nicidecum nu te intristeaza, tre’ sa afle si bdana😛

       

Lasă un răspuns

 
