RSS

Paine integrala cu fulgi de grau si seminte de in.

30 Ian

Am mai experimentat un fel de paine, din ce in ce mai plina de fibre si mai gustoasa. Trebuie sa gasesc o cale sa nu mai iasa chiar asa de buna ca am ajuns sa o mancam pe post de prajitura.

paine1

Am pus cam 100g de fulgi de grau si o lingura cu varf de seminte de in (nu va mai povestesc despre beneficii) la inmuiat in 500ml apa, le-am lasat vreo 10 minute

apoi am pus sare, 25g drojdie, doua linguri de ulei de masline si 600g faina integrala (faina e macinata de noi la moara din graul bunicii – ce-ti poti dori mai mult? :)). Masina de paine si-a suflecat manecile si s-a pus pe framantat si mai apoi pe copt, am descoperit un truc la masina, programul ultrarapid tine 80min dar ala e pentru faina alba si atat, daca l-as folosi painea ar ramane cruda asa ca il pun pe ala, framanta 15 minute, il resetez si o ia de la inceput, in 95 de minute painea e gata, daca vreau coaja si mai crocanta, mai pun la programul care doar coace pentru 10-15-30 minute, dupa chef, faina, ingrediente. Mie programul de 3.50 h  mi se pare prea lung. Arata destul de asemanator pe afara painile mele, asta e, masina mea nu prea are inspiratie😛 gustul insa difera,

Paine e cum e dar cooooooooaja, coaja face toti banii

Dimineata, o felie de paine de asta, de preferat capat, pacat ca are doar doua :P pe care ai pus o lingura de magiun e tot ce iti poti dori, bine, merge si un pic de cascaval sub magiun, recunosc😛

Fibroasa, sanatoasa, gustoasa😀

 
22 comentarii

Scris de pe 30 Ianuarie 2012 în Paine

 

Etichete: , , , ,

22 responses to “Paine integrala cu fulgi de grau si seminte de in.

  1. yogoshima

    30 Ianuarie 2012 at 10:45 pm

    Nu ar fi rau sa incerci cu seminte de mac.

     
    • Bogdana

      31 Ianuarie 2012 at 8:52 am

      toata lumea pune mac la paine dar semintele de in au infinit mai multe beneficii :d

       
  2. yogoshima

    31 Ianuarie 2012 at 3:00 pm

    Sar parea caci macul calmeaza.

     
    • Bogdana

      31 Ianuarie 2012 at 4:58 pm

      ei da, dar nu se pune, sau iti par cam agitata?😛

       
      • yogoshima

        1 Februarie 2012 at 7:29 am

        Nu esti coooool si priceputa la mincaruri care i-mi plac.

         
      • yogoshima

        1 Februarie 2012 at 7:40 am

        Scuzama caci am uitat sa pun o virgulita dupa Nu.

         
      • Bogdana

        1 Februarie 2012 at 1:35 pm

        🙂🙂 chiar speram ca ai uitat o virgula😛

         
      • yogoshima

        2 Februarie 2012 at 2:08 am

        Cind faci o greseala de scris si o trimeti, nu ai cum so rectifici.Sint grabit,obosit,distrat si fac grseli tot timpul prin alte bloguri deasemenea.

         
      • Bogdana

        2 Februarie 2012 at 11:37 am

        da, stiu ca nu poti modifica, de aia am si glumit ca speram sa o fi uitat🙂

         
      • self

        4 Noiembrie 2014 at 11:52 am

        @yogoshima – „i-mi” se scrie legat… de fapt nici nu exista „i-mi” in <>… si… „scuzama” are cratima! (daca imi permiteti sa-i citez pe baietii aia care se cheama sector 7 & kerm) doamne, doamne.. oboseala, bat`o vina!

        @bogdana – interesanta reteta, acum imi dau seama de ce imi iese painea foarte sfarmicioasa cand pun tot felul de fulgi si seminte (pe langa faina integrala luata de la moara): nu las <> la inmuiat. suspectam eu ceva de genul, dar cautam o confirmare. multumesc pentru ca ai scris pagina asta🙂

        <>. imi fabric painea de peste 4 ani intr-o uzina moulinex home bread baguette xxl si efectiv nu mai pot manca paine din comert.. minune inginereasca mai mare decat o uzina cu 2 malaxoare <>. acuma downside`ul – e cam nasol cand iesim cu prietenii la gratare / la cabane, ca imi cam sta in gat <>, si am cam inceput sa duc cu mine merinde (propriile-mi produse finite). de obicei mancam in jur de 4-5 felii mari de paine buretoasa-ameliorata la o masa dar dintr-a mea marfa nu pot ingera mai mult de 2 felii (si ale mele sunt cam la jumate din marime, taiate la o grosime mai mica de 14mm, adica vreo 10mm; vraja sta in densitate).

        numa` bine, doamne`ajuta!

        PS: cer scuze duduii bogdana ca am imitat fara sa voiesc personajele marelui Caragiale abatandu-ma de la simpla mustrare pe care am vrut sa i-o adresez lui yogoshima.

         
      • self

        4 Noiembrie 2014 at 11:53 am

        cine`mi mananca textul dintre paranteze unghiulare duble? wordpress?!?!?!!??

         
  3. Zazuza

    1 Februarie 2012 at 10:12 am

    auziiiiiii, io stiam ca semintele de in cum le mananci asa le… elimini. cik ele doar se plimba prin stomac. n-am verificat, nici n-am de gand😆, dar asa merge vorba. ai o parere despre asta?😀

     
    • Bogdana

      1 Februarie 2012 at 1:35 pm

      iti dai seama daca au atatea beneficii numai trecand pe acolo? da’ daca ar ramane?😛

       
  4. Zazuza

    1 Februarie 2012 at 5:02 pm

    lasand hlizeala, mi-am luat ulei de in, care cik bate tot somonu si tot pestele oceanului la omega3! inghit cate o lingurita de dimi. cam uleios, dar nimic scarbos. merge!

     
  5. Bogdana

    1 Februarie 2012 at 5:41 pm

    da, am citit si eu si despre uleiul de in si despre seminte, as zice ca inul contine elixirul vietii la cate beneficii are, serios, eu l-am introdus in dieta zilnica. Nu stiu daca se elimna sau nu intregi, eu le inmoi inainte si in paine sunt destul de presate ceea ce ma face a cred ca nu mai au cum sa iasa intregi🙂 daca le mananci ca atare in salate, unde sunt si recomandate dealtfel, ar avea mai multe sanse.
    Tragem concluzia ca inul e o planta minune, aduce atatea beneficii sanatati si ne mai da si hainele alea minunate🙂

     
  6. andra

    26 Iulie 2012 at 1:34 pm

    imi lasa gura apa! Sper s ama si eu rabdarea sa fac, chiar nu mai gasesti o paine buna in comert.. si cine stie ce mai au prin ele. Multumim de reteta!🙂

     
  7. bogdan

    12 Martie 2013 at 6:43 pm

    Buna.
    Am o masina de paine SilverCrest cumparata de la Lidl.Dar nu are nici un program asa de lung ca la masina ta de paine de aproape 6 ore poate de 3 ore si ceva,cred ca ai gresit.Eu doream daca esti amabila o reteta de paine cu masline.Multumesc mult.

     
    • Bogdana

      12 Martie 2013 at 7:01 pm

      Ai dreptate, am vrut sa spun 3h si 50 min, daca imi amintesc eu bine. O sa verific programul cand ajung acasa. paine cu masline nu am facut niciodata, nu prea ii inteleg sensul, daca vreau masline le mananc langa😛 dar o sa incerc daca imi spui tu de ce vrei sa faci🙂
      In principiu poti folosi orice reteta de aici la care sa adaugi si masline, taiate, cate vrei tu. De preferat insa in ultima parte a framantarii sa nu le faca bucati prea mici

       
      • bogdan

        12 Martie 2013 at 7:37 pm

        00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

        Cautam pe internet despre reteta de paine cu masline si asa am dat de tine.Am citit multe retete dar majoritatea erau pentru facut manual.Si ma gandeam ca poate ai facut-o la MP.La mine piue cand trebuie sa bagi seminte.

         
  8. Bogdana

    12 Martie 2013 at 7:43 pm

    Da, si la mine, banuiesc ca asa fac toate asa ca poti incerca si sa pui maslinele dupa ce piuie.
    Eu nu am incercat niciodata, pe langa faptul ca nu ii vad sensul si pentru ca mi-e ca ramane umeda pe langa masline, ori faci chifle sau o paine mica si o mananci repede. Dar o sa incerc, m prin frigider niste masline verzi, se pune?😛

     
  9. Bogdana

    4 Noiembrie 2014 at 12:17 pm

    self, nu stiu cine iti mananca ce ai intre paranteze😛 nu m-am mai lovit de asta, cu siguranta nu eu🙂
    legat de paine, fulgii de grau sunt mai duri, se inmoaie mai greu in paine de aia ii pun la inmuita dar in ultima vreme fac mai mult cu fulgi de ovaz, de la lidl, pe aia nu numai ca nu ii inmoi, dar ii pun si catre final, super faina iese painea, si da, ai dreptate, si eu cand „ma intalnesc” cu burete alb pe la diverse mese parca ma simt si prost :))

    PS nu ti-am putut raspunde acolo unde ai comentat ca nu era buton, nu’s de ce. Legat de yogoshima, el e plecat de peste 35 de ani din tara, nu ca ar fi neaparat o scuza dar nu stiu ce varsta avea atunci, poate a invatat sa scrie in romaneste de unul singur.

     

Lasă un răspuns

 
