RSS

Sa trosneasca lemne-n foc.

27 Ian

Asta imi lipseste iarna cel mai tare, ca n-am soba, n-au unde sa trosneasca lemnele. Nu e vorba despre caldura aici, este vorba  despre cum trosneau lemnele in foc si eu adormeam ascultandu-le acompaniate de tataie care imi spunea a mia oara povestea cu „auzisi tu, urechi de troaca” pe care o stiam la virgula iar daca ii venea cumva ideea sa triseze si sa scurteze povestea nu avea nici o sansa, o stiam dar imi placea sa o ascult din gura lui inca o data. Este vorba despre tata-mare care isi fuma linistit nationalele intotdeauna la gura sobei ascultand politichie la radio, despre dovleacul copt in cuptor care niciodata nu a fost mai bun ca ala, facut pe indelete. Despre maia care facea coconeti pe plita, nici nu stiu daca se mai fac coconeti pe undeva sau daca le mai zice asa in vreo parte. Din aluatul de paine care nu se dospise bine inca, intindea in maini cateva bucatele pe care le cocea pe plita. Nimic nu era mai bun decat coconetii cu branza, habar n-am de unde le venea numele, n-am mai mancat coconeti de o vesnicie. Cel mai bun mic dejun era ala in care mancam ceea ce acum ironic as putea sa ii spun supa rece, zeama de varza, in care taie punea praz tocat marunt si alaturi o felie de limboi prajita pe soba. Limboiul era o paine mare pe care o cumparau de la pravalie, de ce ii zicea tocmai limboi nu ma taie capu’  Cele mai frumoase zile de iarna sunt cele in care sunt intr-o casa cu soba.

 
3 comentarii

Scris de pe 27 Ianuarie 2012 în De-ale mele

 

3 răspunsuri la „Sa trosneasca lemne-n foc.

  1. yogoshima

    27 Ianuarie 2012 at 3:37 am

    Romantic,necesitind lemne si atentie sa nu sa se stinga focul in timpul nopti.

     
  2. Zazuza

    27 Ianuarie 2012 at 8:33 am

    taci, mah, ca daca ma faci sa pipi ochii de dimineata, te bat, sa stii! io am niste mari nostalgii legate de bunicii mei. dar sa trecem la hlizeli si alte alea, ok?

     
    • Bogdana

      27 Ianuarie 2012 at 3:45 pm

      nu, nu, oricum, trebuie sa zambim amintirilor 🙂

      mai bine un catec vesel sa cantam 🙂

      o sa revin cu amintiri din copilarie 🙂

       

Lasă un răspuns

 
