RSS

Vorbe

22 Ian

De ceva vreme incerc sa imi explic cum au luat nastere unele dintre expresiile romanesti care la prima vedere nu au nici o legatura cu ceea ce inseamna de fapt.

Una dintre ele ar fi fumeaza ca serpii, de ce ca serpii? de ce nu ca balena sa zicem,balena ar putea sa aiba mai multe sanse sa „scoata fum”🙂

O alta este: om cu scaun la cap, cu scaun?! de unde asocierea intre scaun si intelept?

Beat crita/clampa, crita nu era o piatra? sau bat campii? clampa e ceva de la clanta, de unde asocierea? Pe aia cu beat turta mi-am lamurit-o🙂

Scuipa-l sa nu-l deochi, adica n-am putea sa avem o atitudine mai decenta? ore sa fie ceva egat de vrajitoare?

Are un dinte contra – asta e alta expresia la care nu i-am gasit provenienta

Mai sunt si altele desigur dar pe astea mi le-am amintit acum

Bonus🙂

 
24 comentarii

Scris de pe 22 Ianuarie 2012 în De-ale mele

 

Etichete:

24 responses to “Vorbe

  1. Hapi. River_woman

    22 Ianuarie 2012 at 1:22 pm

    Unele nu le-am auzit niciodata. Asta cu serpii sau cea cu dintele. Desi am avut doi dinti „contra” pana minunata ortodoanta a intrat in viata mea🙂

    Duminica frumoasa

     
    • Bogdana

      22 Ianuarie 2012 at 10:12 pm

      haha, doi dinti din fata😛
      ma mir ca nu le-ai auzit, le-am ales pe cele de circulatie🙂

       
  2. Happy

    22 Ianuarie 2012 at 6:47 pm

    Uff, Bogdano, ai și tu stress la veatza ta! :))

     
  3. yogoshima

    23 Ianuarie 2012 at 10:33 am

    Sarpele a vorbit Evei acum 6000 de ani de zile si sint milioane, multi dobitoci in SUA care cred inca povesti,caci rizi cu cu.. ?
    Nu ?

     
  4. Zazuza

    24 Ianuarie 2012 at 8:33 am

    dar aia cu rade ca proasta-n targ?! sa a te da cu fundu’ gol pe gheata? a lua pe cineva la bani marunti? a tacea ca mortu-n papusoi. a lua pe cineva peste picior😀. etc. buna idee, am facut chiar si un exercitiu, incercand acum sa imi amintesc alte expresii😀😀😀 si sa imi imaginez ce a vrut sa spuna poetul😀

     
    • Bogdana

      24 Ianuarie 2012 at 8:04 pm

      🙂🙂 uitasem de luat la bani marunti, tare si asta🙂 ce ma enerveaza ca nu le stim provenientaaaaaa
      la asta cu rade ca proasta in targ iti zic ce mi-a zis mie bunicul meu cand eram mica, cica „pai la poiana, e targ, stii, eh, acolo, era una nebuna, lumea zicea proasta, si ea cand vedea tenisi, radea intr-una, de aici vine razi ca proasta in targ cand a vazut tenisi”🙂🙂 la noi avea si motiv proasta😛
      de aia cu fundul gol nu auzisem🙂
      daa, si aia cu mortu’ . Oare exista un dictionar explicativ a acestor expresii? am putea sa inventam noi unu :)Ma bazam eu pe voi pentru completarea colectiei🙂

       
  5. Floricica

    24 Ianuarie 2012 at 4:42 pm

    Ooo, trupa mea preferata…http://www.youtube.com/watch?v=hu4hw_8s1kQ&feature=related

    Oricum..la subiect…de unde vin caii verzi pe pereti?

     
  6. Bogdana

    24 Ianuarie 2012 at 8:07 pm

    Bravoo flo, cai verzi pe pereti, oare cum de uitasem de asta?🙂

     
  7. Sandi

    24 Ianuarie 2012 at 10:01 pm

    Fumeaza ca turcii, nu ca serpii.Nush ce bou poate sa zica fumeaza ca serpii :))

    Cai verzi pe pereti merge, ce aveti cu ei, e mai bine stele verzi pe pereti???Io as prefera sa vad cai !! :))

     
    • Bogdana

      24 Ianuarie 2012 at 10:42 pm

      sunt o multime care spun „fumeaza ca un sapre/o serpoaica” e consacrata expresia, aia cu turcii banuim de unde vine🙂
      si apropos de cai si stele, observ ca orice vedem pe pereti sau aiurea tre sa fie musai verde😛

       
      • Zazuza

        24 Ianuarie 2012 at 11:30 pm

        si eu o stiu p-asta cu serpii😆. m-as baga la un dictionar d-asta, Bodgano😀

         
  8. Bogdana

    25 Ianuarie 2012 at 1:47 am

    Haha, e clar, esti la fel de dusa ca mine, deci ramane cum am stabilit, o sa cautam explicatiile expresiilor si daca nu, le inventam, sunt convinsa ca vor fi mai bune decat cele reale (oricae ar fi ele)🙂

    PS cand o sa ne umplem de bani, la carcotase nu le dam nici de-un salon😛🙂😀

     
    • Happy

      25 Ianuarie 2012 at 9:38 pm

      Ie-te și contribuția mea: „se bat albusurile băț”, găsită chiar acum pe blogul uneia. Aia cu se „f…ugăresc ca iepurii” nu cred că se pune. Merităm decât saluane?

       
      • Bogdana

        25 Ianuarie 2012 at 10:20 pm

        apreciem ca a zis albusuri si nu albuse, tot e ceva🙂
        momentan v-ati calificat la categoria salon, un/unul😛

         
  9. claudiahankins

    25 Ianuarie 2012 at 6:51 pm

    ahhhh. nici eu nu stiu!
    la fel cum nu stiu de ce se zice ca innotul slabeste. Ai vazut tu balena slaba? :)) chestia asta de am zis o nu cred ca avea vreo legatura dar mi-a venit in minte…scuze…abia m-am trezit lol
    si eu am cateva la care nu gasesc explicatii🙂

     
    • Bogdana

      25 Ianuarie 2012 at 10:18 pm

      cine stie cat ar fi daca nu ar inota😀

       
      • claudiahankins

        28 Ianuarie 2012 at 9:28 am

        am gasit!!! a raci gura degeaba (gen a vb fara rost). :))

         
      • Bogdana

        28 Ianuarie 2012 at 2:23 pm

        Da, corect iar la asta explicatia e evidenta🙂
        Poti sa dezlegi si una din cele de mai sus?

         
  10. aphextwinz

    28 Ianuarie 2012 at 9:26 am

    Fumeaza ca serpii stiu si eu, ca serpii neavand maini nu pot scoate tigara din gura si o sudeaza pana la filtru😀

     
    • Bogdana

      28 Ianuarie 2012 at 2:22 pm

      esti geniala, mi-e ciuda ca nu m-am gandit eu la asta🙂
      Buuun, incepe dictionarul cu drepu’🙂
      Zuuuuuz? e randul tau🙂

       
  11. Floricica

    28 Ianuarie 2012 at 6:55 pm

    Mi-o mai venit una :” a te strica de ras”..Adica cum adica? Ce, rasul strica? Rasu’-ngrasa, nu?

     
    • Bogdana

      28 Ianuarie 2012 at 11:11 pm

      Pe asta cred ca o pot explica eu🙂 Poetul a vrut sa spuna ca de la atata ras, i s-a labartat gura, au inceput sa ii curga ochii si avea o pozitie nefireasca, era incovoiat de spate, e clar, un om in felul asta este stricat😛

       

Lasă un răspuns

 
