RSS

Tiramisu

07 Ian

Tiramisu sau „Ridica-ma”🙂 este un dulce care se face rapid si este extrem e savuros.


Sunt o multime de retete si combinatii, cu frisca, smantana, albusuri, eu am facut o reteta care se apropie destul de mult de ceea ce inteleg italienii prin tiramisu. Din nefericire, inainte de revelion cand mi s-a casunat sa il fac, nu am gasit amaretto, cei de la dr. oetker aveau niste plicuri cu esenta de asta dar cred ca au descoperit ceva leacuri de facut cu ele ca nu mai existau pe nicaieri.

Fara amaretto  tiramisu, cel putin pentru mine, parca nu e intreg, l-am inlocuit cu esenta de migdale, nu e chiar acelasi lucru dar e mai bine decat nimic.

Am folosit: 6 galbenusuri (din albusuri o sa fac o bezea candva, acum sunt la congelator), 750 mascarpone, 200g zahar, o cana de expresso tare, sau o cafea foarte,foarte tare. piscoturi, de preferat savoiardi.

Am frecat galbenusurile bine, bine cu zaharul (daca aveti pudra e minunat, eu nu aveam, am pus tos, nici o diferenta) si apoi le-am pus pe foc mic amestecand continuu pana s-a ingrosat binisor. Dupa ce s-a racit, am adaugat branza mascarpone, am gasit la lidl mascarpone foarte bun si la pret decent

Asa arata crema dupa ce am omogenizat-o.

Apoi, cafeaua racita, fara zahar, amestecata cu cateva picaturi de esenta de migdale (aici as fi pus amaretoo daca gaseam) se pune intr-un bol, in ea se inmoaie piscoturile, pe rand, se scufunda rapid si se scot (altfel de inmoaie prea tare) si se aliniaza intr-un vas, fiecare de care are sau vrea, rotund, patrat, dreptunghiular, rombic…. (data viioare o sa folosesc un vas mai mic, ne place cremoosss :))

Peste ele am pus jumatate din crema .

Apoi urmatorul rand de piscoturi inmuiate in cafea.

Peste ele cealalta jumatate de crema. Am  acoperit vasul cu folie alimentara si l-am dat la frigider peste noapte, daca nu e vreme de lasat peste noapte, trei-patru ore la frigider ar trebui sa fie de ajuns.

In momentul servirii se pudreaza din abundenta cu cacao. Pudra de cacao are un rol esential in reusita acestei prajituri.

 
6 comentarii

Scris de pe 7 Ianuarie 2012 în Dulciuri rapide

 

Etichete: , , ,

6 responses to “Tiramisu

  1. yogoshima

    7 Ianuarie 2012 at 1:29 pm

    Pe dimineata cu o cafeluta ar fi delicios de gustat.

     
  2. DiaMar bucataria galbena

    8 Ianuarie 2012 at 2:23 pm

    Imi place la nebunie Tiramisu.Il pregatesc cu diferite retete,dar este la fel de bun.O zi minunatat sa ai.

     
    • Bogdana

      8 Ianuarie 2012 at 2:49 pm

      Daaa, si mieeee, mai c-as face o cura de tiramisu🙂
      O zi frumoasa si tie si bine ai venit🙂

       
  3. Zazuza

    9 Ianuarie 2012 at 8:09 am

    sa stii ca am avut o revelatie cu numele prajiturii asteia😀😀

     

Lasă un răspuns

 
