RSS

Piftie.

01 Ian

Eu nu sunt fan piftie sau racituri cum li se mai spune,  dar am facut la cererea publicului 🙂 Cica au iesit nemaipomenite, eu m-am umflat in pene, desigur 🙂

Am pus la fiert 4 picioare de porc, adidasi cum le zicea pe vremuri, partea de la genunci in jos, reusita unei piftii sta in numarul de oase/articulatii, de acolo se formeaza gelatina, am mai pus si alte bucati de carne, doi morcovi, un pastarnac, o ceapa, doua frunze da dafin, sare, boabe de piper si vreo 5l apa. Toate se pun la fert in apa rece. Separat am mai folosit o capatana de usturoi, ei le preferea mai usturoiate, se pune cat considera fiecare,,

Si se lasa acolo la fiert pana carnea se desface de pe oase si apa scade. Ca sa nu se adune untura deasupra, am lasat peste noapte oala cu piftie sa se raceasca iar dimineata am strans untura, am incalzit zeama, am scos oasele, am facut carnea bucatele si am impartit-o in boluri. Zeama am strecurat-o, am mai potrivit-o de piper, sare si dupa ce s-a racit, musai sa fie rece, altfel usturoiul capata un gust de nu te mai apropii de ea, am pus usturoiul pisat, in mod normal, cine vrea o piftie fina strecoara si usturoiul, ei au zis sa il las asa.

|Pentru musafiri am vrut sa fac piftii mai elegante si am folosit forma de briose. Pe fundul ei am pus feliute de morcovi.

Apoi bucatele de carne.

Si apoi am pus supa in fiecare.

Si le-am pus la rece, in cateva ore erau gata.

El le mananca cu boia de ardei.

Mama le mananca cu paine prajita, iar bunica cu mamaliga calda (asta mi se pare o combinatie imposibila)

De la o vreme incerc sa imi educ gusturile 🙂 Din piftiile pentru musafiri am mancat si eu doua, „tremuriciul” ala are o consistenta ciudata pentru gura mea 🙂 dar au fost bune, adica am putut manca 🙂 avand in vedere ca nu mananc de regula 🙂

 
13 comentarii

Scris de pe 1 Ianuarie 2012 în Aperitive

 

Etichete: , ,

13 răspunsuri la „Piftie.

  1. yogoshima

    2 Ianuarie 2012 at 5:28 am

    I-mi place caci sint de toate marimile, mai ales in cea mai mare.

     
    • Bogdana

      2 Ianuarie 2012 at 8:55 am

      Aia mare e pentru cei carora intr-adevar le place piftia 🙂

       
      • yogoshima

        3 Ianuarie 2012 at 7:42 am

        Ai dreptate dupa citiva ani de lipsa de racituri.Sint cam lenes si m-am invatat sa ma uit la alti cum maninca.

         
  2. Zazuza

    2 Ianuarie 2012 at 9:14 am

    tremuriciul, auzi :lol:. eu o ador, am facut doua tavi. singura chestie e ca austriecii o prefera cu carne 80% si „tremurici” 20%, pe cand la mine proportia ar trebui sa fie invers, dar ata ete, mancam si asa 😀

     
    • Bogdana

      2 Ianuarie 2012 at 9:26 am

      Pai asa mananc si eu, adica tremurici sa fie cat sa lege carnea:))

      Am sfarist anul facand vraji ca mama lu Creanga care inchega apa cu doua picioare de porc, poate il incep ca Samantha 🙂 (nu fox:P)

       
  3. Happy

    3 Ianuarie 2012 at 12:05 pm

    Cotoroage li se mai spune pe la Banat. Și-am mai auzit și versiunea „zamă de tremurici”.

     
    • Bogdana

      3 Ianuarie 2012 at 12:23 pm

      aaaah, si eu care voiam sa imi inscriu la osim „tremuriciul”, damn! 😛

      de cotoroage nu stiam, multam frumos 🙂 imi place sa aflu denumirile mancarurilor din diferite zone

       
  4. claudiahankins

    11 Ianuarie 2012 at 8:39 am

    vaiiiii imi pare rau sa-ti spun dar eu blogul am sa ti-l citesc numai intre orele 12 pm (cam atunci ma trezesc) si 6 pm. nu de alta dar acum la mine e 1 dimineata si pozele astea ma trimit spre frigider lol. simt caloriile cum se urca pe mine numai privind. yummm! de ce nu et duci la targuri de gatit?

     
    • Bogdana

      11 Ianuarie 2012 at 9:53 am

      🙂 nu mi-a trecut vreodata prin cap sa ma duc la un astfel de targ, defapt, nici ca spectator nu am fost, un balci insa cred ca mi-ar placea, daca stau sa ma gandesc 🙂
      Zi faina! 😉

       
  5. TEZEU

    17 Martie 2014 at 6:29 pm

    fara sorlic nu sunt bune racile 😦

     
  6. Bogdana

    18 Martie 2014 at 10:28 am

    Hai sa vorbim

     
  7. Marius

    12 Mai 2014 at 1:21 pm

    piftiile ies curate (transparente), daca se fierb de doua ori, iar dupa ce s-a fiert prima data si s-a racit, se curata grasimea care ramane deasupra. am invatat asta de la o octogenara, si mare dreptate avea.

     

Lasă un răspuns

 
