RSS

Prajitura cu foi “Lica”

29 Dec

Este o prajitura pe care mama o facea cand eram eu mica si pe care eu nu am facut-o niciodata, pana azi, cand mi s-a pus pata, si bine a facut :)

 

Se face extrem de repede, apoi urmeaza partea cu asteptatul (pentru cine poate sau e musai :))

Pentru bunatatea asta am folosit foi “lica” sau de napolitana, se gasesc in comert, 400g zahar (2 cani de ceai), 250g unt, 4 oua, 250g nuca tocata marunt cu cutitul (in reteta originala zice o cana, eu am pus aproape doua, nuca e preferata mea, niciodata nu e prea multa :))

200g de zahar, se pun la caramelizat, (atentie sa nu se arda prea tare ca devine amarui) dupa ce s-a topit, am pus nuca tocata

Am amestecat un pic si apoi am pus untul.

l-am lasat sa se topeasca, amestecand continuu.

Separat, cele 4 oua le-am battut cu 200g zahar. (stiu ca stiti cum arata impreuna dar vizual reteta ramane mai usor in cap)

Dupa ce s-a topit untul, am pus peste compozitia asta, ouale frecate cu zaharul si am lasat sa fiarba la foc potrivit, amestecand continuu pana s-a facut ca o ciulama (ciiuumala – cum zicea un american despre mancarea romaneasca intr-un film, poate v-am mai povestit)

Am lasat crema sa se raceasca 5-10 minute si apoi am intins-o pe foile de napolitana,

am folosit 4 jumatati

Daca as fi taiat nuca mai mica, sau as fi pus mai putina, ar fi iesit mai compacta prajitura dar papilele mele nu ar fi fost la fel de satisfacute :)

Prajitura se preseaza cu un alt fund si se pune o greutate deasupra, pana a adoua zi – cine poate :)

O crema de caramel fina si delicioasa la care se adauga nuca din belsug, poate fi ceva mai potrivit si mai bun?

 
20 comentarii

Publicat de pe 29 decembrie 2011 în Dulciuri rapide

 

Etichete: , , ,

20 responses to “Prajitura cu foi “Lica”

  1. yogoshima

    30 decembrie 2011 at 11:03 am

    Ma uit si maninc in prostie, dulciuri.
    Sarbatori fericite.

     
    • Bogdana

      30 decembrie 2011 at 11:24 am

      Sarbatori fericite si tie! :)

       
  2. Zazuza

    30 decembrie 2011 at 4:57 pm

    deci la multi ani :D. sa ne citim delicioase si la anu’ :)!

     
    • Bogdana

      30 decembrie 2011 at 5:57 pm

      Deci da, La muuulti ani, sa fim la fel de delicioase si la anu :)

       
  3. Guvi

    30 decembrie 2011 at 5:21 pm

    Mvaaaai, ce bine c-ai pus reteta asta, chiar am un pachet cu foi de napolitane si le mutam de la stanga la dreapta :)). La multi ani, fata, sa ai un An Nou asa cum vrei tu si sa-ti iasa toate cum iti doresti!

     
    • Bogdana

      30 decembrie 2011 at 5:55 pm

      O sa va placa, garantat, acu’a doua zi, cand s-a aranjat prajitura bine, mi-am dat seama ca ar merge sa pun 50g zahar mai putin – ca idee :)

      La multi ani si voua, sa o pupi pe Sara si sa aveti parte de un an nou de poveste!

       
  4. Happy

    30 decembrie 2011 at 10:41 pm

    Ce dinte are Guvi-n avatar! De aur, m-is precisssă!

     
  5. Happy

    30 decembrie 2011 at 10:42 pm

    E bună prăjitura asta, și mie-mi place genul ăsta de griliaș. Să încerci și napolitanele alea cu cremă de rahat și lămâie, și aia e bună, ia să vezi!

     
    • Bogdana

      31 decembrie 2011 at 9:09 am

      Da, si mama imi tot zice de o crema cu rahat, facea ea cand nu se gaseau de niciunele, o sa o incerc desi mie imi place doar rahatul deosebit (nuca, fistic, cafea…)

       
      • Happy

        31 decembrie 2011 at 10:55 am

        N-am încercat cu rahatul turcesc, care e unpic mai altfel decât rahatul românesc. Nu știu cum s-ar comporta rahatul turcesc la măcinat (în rețeta cu rahat românesc trebuie măcinat rahatul în mașina de tocat carne).

        (Gizăz, cum sună asta, ie ca și chestia aia de la măcelărie când clientul întreabă vânzătoarea “doamnă, aveți creier?”)

         
      • Bogdana

        31 decembrie 2011 at 3:16 pm

        aha, inteleg, deci as putea sa ma fac de rahat :)

        Sau ca aia “Ouale/creierul dvs. domnule” :))

         
  6. Raileanu Mariana

    8 martie 2013 at 9:34 am

    cred ca e la fel de buna la gust precum arata!!!
    felicitari pentru blog!
    imi veni deodata cheful de gatit in aceasta dimineata!

     
    • Bogdana

      8 martie 2013 at 10:04 am

      :) Tare ma bucut, fa ceva pentr sufletul tau, sa te bucure azi :)
      Intr-adevar e tare buna prajitura mai ales cand aduce cu ea o parte din copilarie :)

       
  7. Cecilia

    3 ianuarie 2014 at 9:01 pm

    Iti multumesc pentru reteta! Vreau sa o fac maine ,sper sa-mi iasa!Un an bun si prosper! Cecilia

     
    • Bogdana

      4 ianuarie 2014 at 9:17 am

      sigur o sa iasa, si buna pe deasupra :) Sa-mi zici si mie ;)

       
      • Cecilia

        4 ianuarie 2014 at 9:33 pm

        Am facut prajitura ,insa nu am taiat-o.Cred ca ar fi fost mai bine ca nucile sa fie puse la sfarsit; s-ar fi amestecat mai usor.Maine o vom gusta si sper sa fie OK.Pe curand! Cecilia

         
      • Bogdana

        6 ianuarie 2014 at 12:13 pm

        Ai avut ceva rabdare daca ai lasat-o de pe o zi pe alta :) Buna?

         
      • Cecilia

        6 ianuarie 2014 at 9:49 pm

        Excelenta! O seara buna!

         
      • Bogdana

        7 ianuarie 2014 at 7:55 am

        Ma bucur :) O zi faina!

         
  8. Cecilia

    10 ianuarie 2014 at 9:11 pm

    Multumesc! O seara frumoasa!

     

Lasă un răspuns

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 116 other followers

