RSS

Scrob.

17 Dec

Daca ar fi fost zapada afara si caii inhamati la sanie sa plecam la lemne in padure, cu siguranta ca asta am fi mancat, scrob cu slanina si carnati. Nu e zapada, caldura avem de la calorifer dar de scrob tot imi era dor.

_MG_6480

Scrobul facut pe aragaz nu o sa fie niciodata ca cel facut de bunica in bucovina, intr-o tigaie de tabla, pe soba in care duduie lemnele dar se apropie cat de cat, mai ales ca mamaliga am facut-o cu malai de la ea.

Am taiat cateva bucatele de slanina si de carnati.

pe cate le-am pus la prajit in puutin ulei.

apoi am batut 4 oua cu sare, piper si o lingura cu smantana.

Si pe ele le-am pus in tigaie peste slanina si carnati.

Le-am intors pe partea cealalta, si gata de mancat, musai cu mamaliga (maliguta cum zice bunica 🙂 )in plina iarna, cu muraturi sau chisleag este nemaipomenit.

Chisleagul sau lapte acru (o sa va arat odata cum se face) este lapte de vaca, pus in ulcior de lut, cu gura stramta, la cald, pe soba eventual, smantana se strange la suprafata iar laptele se ingheaga si iese un fel de lapte batut, foarte gustos si foarte sanatos.

 
4 comentarii

Scris de pe 17 Decembrie 2011 în Preparate rapide

 

Etichete: , , ,

4 răspunsuri la „Scrob.

  1. Zazuza

    18 Decembrie 2011 at 2:12 pm

    Bogdanooooo, mi-e foameeeeeee! 😀

     
  2. UNU

    26 Septembrie 2012 at 6:00 pm

    Am dat peste pagina ta si spre bucuria mea prezinti o reteta de la mine din bucovina (*Bucovina e Bucovina si Moldova e Moldova, deci e o diferenta).

    Nu ti-am zis cu rautate insa vreau sa se inteleaga ca nu e bine sa facem confuzii. La fel si cu chisleac-ul cu accent-ul pe chi. Chisleag e o varianta pe care nu stiu de unde-ati auzit-o insa nu e varianta corecta sub nicio forma.

    * Stau in Bucovina si stiu ce zic.

    Mersi. 🙂

     
    • Bogdana

      27 Septembrie 2012 at 8:06 am

      am chiar mai multe retete din bucovina 🙂 si cand o sa ma vezi ca o confund cu moldova atunci sa ma tragi de maneca 😀
      legat de chisleag, asta e varianta corecta desi, si bunica ii zice tot chisleac dar ea mai zice si legumuri 🙂

       

Lasă un răspuns

 
