RSS

Din Serbia cu drag.

12 Dec

Adica cu drag am primit bunatati sarbesti🙂, si cu drag au fost aduse de matusa de acolo.

Zazuza a dat tonul, ea s-a laudat prima altfel eu nu va faceam in ciuda😛 Matusa mea nu sta in Belgrad ci undeva pe la vreo 60km, la curte, cu vacute, oi si alte minunatii, avantaj eu🙂. Candva o sa va povestesc despre viata la tara in serbia, acolo e alta lume, oamenii aia sunt parca din povesti, atat de calzi si de saritori. Dar sa revenim la oile noastre.

Am primit dulceata/peltea/gem (sau cum ii zice) de maceeeeeeeeeeeeese, nu mai mancasem, nu mai vazusem, doar auzisem (se munceste la dulceata asta, nu gluma).

Si gem de smochine (smokve), eu sincer nu le-as fi sacrificat pentru asa ceva dar daca totusii nu mai puteam si nu mai puteam sa le mananc ca atare, desi ma indoiesc ca ar putea veni momentul cand nu as mai putea manca inca o smochina, le-as fi facut dulceata.

La minunile astea ei le zic jumari, cum sa zici jumari la nise chestii care nu ai nici in clin nici in manec cu ale noastre sau cu grasime in general. Sunt suvite de carne macra, o nebunie, o explozie, o chestie de care pur si simplu te indragostesti. In vara, ne intreaba „vreti jumari?” noi, care ne gandeam ca jumarile lor sunt ruda buna cu jumarile noastre am zis nu, apoi am fost la un magazin in sat si vedem mormanul asta de carne rumenita si apetisanta, cum sarbii la tara stiu sarba si atat, ma-am inteles cu vazatorul prin semne ca intre ce e aia, el imi face semn sa gust si asta afost, dragoste la pima degustare, cumparam, ma duc acasa sa intreb ce este chestia aia atat de gustoasa si de care eu nu am auzit si zice „jumari, da’ n-am intrebat eu daca vreti si ati zis nu?” pai noi stiam ca astea sunt jumari??? e ca si cum ai zice margele la un sirag de perle🙂

Branza, care este altfel decat a noastra, ei au o obsesie legata de lapte, nu gusta lapte nefiert nici daca le zici ca nu ii mai pupi de trei ori cum le e obiceiul🙂 prin urmare, branza se face din lapte fiert.

Insa inainte de a face branza, caimacul care se aduna deasupra, il strang iar la produsul rezultat ii zic smantana, nu are nici o legatura cu ce intelegem noi prin smantana insa este un fel de unt extrem de gustos.

Si uite asa dupa ce ne ghiftuim cu bunatati, bem o gura de slivovita (prune=slive) pentru digestie si pentru „soarele pe care il lasa in stomac” cum spune o prietena de-a mea. Nu am pozat-o chiar pe asta de tura asta, dar e fix la fel ca cea din pahar🙂

Ah, si am primit si felicitare, da? Verisoara mea Marija imi trimite mereu felicitari, imi sunt tare dragi,

Pe fata sunt eu, in trei exemplare si el🙂

pe verso e iar el si Fedra, bineinteles🙂

 
20 comentarii

Scris de pe 12 Decembrie 2011 în De-ale mele

 

Etichete: ,

20 responses to “Din Serbia cu drag.

  1. Zazuza

    12 Decembrie 2011 at 9:44 pm

    hahah, deci el are plete! culmea e ca prietenii nostri ne-au scris asa azi: acum va trimitem dulciuri, da’ pazea cand o sa venim la voi, venim cu carnati si sunca😀. abia astept, ce sa zic! minunat taram Serbia asta, cu branzele lor minunate si variate! apropo, ai vazut filmuletul asta? mie mi s-a ridicat parul pe maini si am si lacrimat un pic, de dor🙂.

     
    • Bogdana

      12 Decembrie 2011 at 9:59 pm

      Are plete da, si asta mica avea o dilema cand a fost sa ne deseneze pe noi si apoi la vara-mea ca si ea si barba’su sunt tunsi scurt :))
      Hehehe, cred ca abia astepti sa vina la tine, imi ploua in gura🙂

      Tare faina prezentarea din filmulet, sar’mana🙂

       
  2. Sandi

    12 Decembrie 2011 at 10:38 pm

    „jumarile ” alea nu-s facute din carne de vita (sau ce o fi ) fiarta, cfacuta fasii si apoi prajite in ulei??

     
    • Bogdana

      12 Decembrie 2011 at 10:43 pm

      Nu, nu, sunt jumarile noastre, adica aceeasi parte de la porc, dar rasa de carne banuiesc, tot asa le taie ca noi, poate un pic mai mari, tot asa le topesc ca noi, diferenta o face etapa finala, au un instrument, nu l-am vazut numai mi s-a povestit, o treaba cu gaurele, unde pun ei jumarile alea si le preseaza pana iese toata grasime si raman numai firele alea ca de tutun🙂

       
  3. Zazuza

    12 Decembrie 2011 at 10:59 pm

    Sandi, da’ ce fata perplexata ai la avatar😀, in ton cu jumerile, serios😆 . si voi de ce nu dormiti? ca e mai taziu pe ceas la voi decat la noi…

     
  4. Sandi

    12 Decembrie 2011 at 11:02 pm

    Noi estem pasari de nuapte, nu dormim asa repede…Io una functionez mai bine noaptea decat ziua…

     
  5. Sandi

    12 Decembrie 2011 at 11:05 pm

    Iar despre fata mea, pana mea stie ce o fi cu ea.Se razbuna Bogdana ca nu i-am gasit saluane ca pe vremuri. Da chiar, Bogdano, din nefericire alea nush unde naiba sunt ascunse, am gasit cu toate aromele si rahaturile in ele, dar ALEA nu le-am descoperit!

     
    • Bogdana

      13 Decembrie 2011 at 6:58 am

      e clar, cineva tine la silueta mea :)))

      PS fata e aleatoare, o capeti la intrare, nu’s de ce nu o afiseaza pe aia cu care ai venit de acasa🙂

       
  6. Zazuza

    12 Decembrie 2011 at 11:09 pm

    Sandi, daca nu dormi, sa iti dau tema de cercetare: http://en.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cvarci#Duvan_.C4.8Dvarci . duvan čvarci le zice la astea, aolo, mi-e foame acuma😆

     
    • Bogdana

      13 Decembrie 2011 at 7:03 am

      ma uit si imi trece prin cap ca m-as incadra in serbia lor tare bine, ma apuc sa invat limba :))

       
  7. Zazuza

    12 Decembrie 2011 at 11:10 pm

    ps: deci ai tai sunt in zona Valjevo? prin deductie😀😀

     
    • Bogdana

      13 Decembrie 2011 at 7:00 am

      ai mei? nu’s ce sa zic :)) nu imi suna prea cunoscut, o sa o intreb🙂
      sunt pe langa lazarevac

       
      • Zazuza

        13 Decembrie 2011 at 8:50 am

        haha, pai e la fo 40 de km de Valjevo. stii de ce intrebam? pt ca jumarile astea sunt specifice pt Serbia Centrala😀.

         
      • Bogdana

        13 Decembrie 2011 at 9:13 am

        Aaaah, deci nu se fac in toata serbia, inseamna ca sunt norocoasa🙂
        Inca o chestie care mi-a placut rau, rau de tot la ei este kupus, varza aia de o fac ei la nunti sau alte ocazii cu mancare la ceaun, nu stiu daca ti-e cunoscuta, nu e mare filosofie dar sunt convinsa ca nu mi-ar iesi la fel daca as incerca, pur si simplu sunt indragostita de ea

         
  8. Zazuza

    12 Decembrie 2011 at 11:12 pm

    si deci au si festival: http://www.youtube.com/watch?v=gC7DwPiyUCc😀😀

     
  9. yogoshima

    13 Decembrie 2011 at 10:28 am

    Am calatorit fara pasaport prin Sirbia si mai departe la Italieni.

     
  10. Zazuza

    13 Decembrie 2011 at 11:41 am

    oh, si sarmalele lor! care sunt altfel decat ale noastre😀. mai mari, mai nu-stiu-cum, un strat de sunca din aia, uns trat de varza, si apoi sarmale… of

     

Lasă un răspuns

 
