RSS

Prajitura cu branza dulce.

04 Dec

Este o prajitura care se face repede, ca mai toate de aici de pe blog🙂 Eu am facut-o de muuulte ori, in tavi mai mari sau mai mici, in functie de tava folosita, prajitura arata altfel🙂

Am folosit:

Pentru blat: 100g unt, un ou, 200g faina, jumatate de lingurita de praf de copt  (se poate face si alt blat, chiar de biscuiti ca la cheesecake) e foarte bun, fraged.

Pentru crema: 500g branza dulce, 4 oua, 200g zahar, 5 linguri cu cu gris, 350ml lapte, 3-4 plicuri zahar vanilat sau esenta

Am amestecat toate ingredientele pentru blat, a iesit un aluat destul de consistent pe care l-am intins in tava

Apoi am amestecat bine, bine ingredientele pentru crema cu precizarea ca am pus doar galbenusurile. Consistenta este destul de fluida, ca sa aiba unde sa se umfle grisul si branza, si am pus crema peste blat.

Am pus tava in cuptorul preincalzit, si am lasat acolo prajitura pana s-a coagulat bine.

Deasupra am pus cele 4 albusuri batute spuma cu 200g zahar, este impropriu spus bezea ca nu se intareste din cauza umiditatii. Cum ziceam, daca as fi folosit o tava mai mica, ar fi iesit toate cele trei straturi mai groase si implicit cel de deasupra mai evident, de data asta insa am vrut eu sa fac in forma asta.

Am intins „bezeaua”

si am pus-o inapoi in cuptor pana s-a inchis la culoare.

Daca aveti rabdare sa se raceasca e bine🙂 Foarte rapida si foarte gustoasa.

 
14 comentarii

Scris de pe 4 Decembrie 2011 în Dulciuri rapide

 

Etichete: , ,

14 responses to “Prajitura cu branza dulce.

  1. Happy

    6 Decembrie 2011 at 2:54 am

    Păi da, îl momești pe Moș Nicolae cu prăjituri, lapte, masaje, chestii, socoteli … viața nu e drept!

     
    • Bogdana

      6 Decembrie 2011 at 10:41 am

      cred ca a functionat🙂 Mos Nicolae mi-a adus diooooooooooooooor😀

       
  2. Adriana

    14 Octombrie 2012 at 6:21 pm

    Am facut prajitura asta si a iesit „bunicica”. Singura problema e cantitatea de zahar. In reteta scrie ca la crema se folosesc 200 grame zahar si precizarea ca ai folosit doar galbenusirile. Cele 200 gr zahar se pun in crema sau in bezea? Pentru bezea folosesti alte 200 gr?. Din acest punct de vedere reteta nu e suficient de clara. Eu am pus in crema de branza aprox. 5 lg. de zahar si inca 4 in bezea, ceea ce ar insemna cam 225 gr in total si nu a fost dulce deloc.

     
    • Bogdana

      14 Octombrie 2012 at 11:43 pm

      Imi pare rau ca a aparut neintelegerea asta,
      Tocmai ca sa fie mai clar le-am scris pe caprarii dar vad ca nu a mers.
      Am scris pentru crema….200g zahar, iar deasupra, albusurile si 200g zahar. In total erau 400g de zahar… Sper sa o mai faci si sa iti iasa cum trebuie🙂

       
  3. Irina

    6 Iunie 2013 at 4:04 pm

    Saluuut,
    Am 2 zile de cand iti tot citesc blogul, foarte interesant, mi-am notat cateva retete.
    Poti sa imi zici ce dimensiuni are tava in care ai facut prajitura? Sa stiu si eu cam in ce sa o fac, imi face tare cu ochiul, mi-am dorit mereu o prajitura de genul.

    Sarumana.

     
    • Bogdana

      6 Iunie 2013 at 4:24 pm

      Ma bucur ca iti place aici la mine🙂
      Tava aia are in jur de 25/40. Spor la treaba, cu siguranta o sa iti placa prajitura🙂

       
  4. Irina

    6 Iunie 2013 at 4:29 pm

    Multumesc mult de raspuns, revin cu feed-back. Te pup.

     
  5. Irina

    7 Iunie 2013 at 10:47 am

    Revin cu feed-back.
    In primul rand mie personal mi se pare cam mult gris, a iesit mai „mamaligoasa” decat as fi dorit. Poate 3 linguri si un pic mai multa branza ar fi mers mai bine?
    Aluatul in schimb se face super usor la robot si e fraged, felicitari pentru el.
    Apoi, ar trebui mai multe detalii in reteta despre: dimensiunile tavii, temperatura la care o pui in cuptor, cam cat timp sta in cuptor pana se coaguleaza, cam cat timp sta in cuptor cu bezeaua. Sa stie lumea cat dureaza sa nu stea sa o pazeasca mereu sa nu se arda.
    De mentionat ca daca se face in tava de sticla cum am facut si eu si tu se arde pe laterale destul de mult. Acum am vazut poza ta ca si a ta e arsa un pic.
    Eu am facut intr-o tava mai mica si am pus bezea mai multa deasupra. A, si atentie: trebuie sa fie compley coagulata inainte sa puneti bezeaua ca altfel se ia crema inainte si nu se poate, chiar daca mai tremura un pic pe mijloc doar nu e bine. Am regretat ca am pus mai multa bezea. Sa zic si de ce. A crescut destul de mult, s-a maronit relativ repede si a ramas cruda dedesubt, gust de crud. Am luat-o de deasupra, nu am lasat-o. Plus bezeaua de deasupra maro e foarte lipicioasa, se lipeste de dinti foarte tare (nu stiu cat conteaza pentru unii sau altii).
    Concluzie: are un gust bun, nu e rea, dar nu se simte atat de mult branza dulce cum mi-as fi dorit. Poate daca as pune un pic mai putin gris si mai mai multa branza poate ar iesi mai pe placul meu.
    Nu am vrut sa fiu negativa cu ce am spus, dar am vrut sa fie informati cei ce doresc sa o faca.
    Te pup.

     
    • Bogdana

      7 Iunie 2013 at 11:09 am

      Poate lingurile mele sunt mai mici decat cele obisnuite pentru ca ieri de exemplu am cantarit o lingura de zahar si avea doar 20g nu 25 cat ar avea in mod normal. oricum, nu mi s-a parut ca ar trebui mai putin gris, sper ca ai lasat compozitia fluida. Oricum, depinde si de branza dulce foarte tare ca daca este de aia care seamana mai mult cu un iaurt e clar ca nu e la fel cu una de calitate
      Partea cu branza se vede si in poza ca e coagulata bine, data viitoare o a fiu mai atenta la timp🙂
      Prajitura nu e arsa, pe margini e coapta, o sa vad daca mai am vreo poza pe undeva. Imi pare rau ca nu ti s-a copt bezeaua, nu stiu de ce ai patit asta, poate trebuia sa o lasi mai mult si sa cobori temperatura, ca la bezele, oricum, am zis ca e impropriu spus bezea ca nu iese tare, dar nici gumoasa, mai degraba pufoasa.
      Nu-i nici o suparare cu comentariul, ba e chiar constructiv.
      Zi faina!

       
      • Irina

        7 Iunie 2013 at 11:17 am

        Da, e foarte posibil si ca eu sa fi folosit linguri mai mari si sa nu le fi pus rase, ci mai pline. Compozitia mea nu era atat de fluida ca a ta, poate o fi si asta un motiv. Branza era moale, dar nu lichidoasa.
        Cu siguranta depinde de foarte multi factori. Si sunt multe preferinte care sunt subiective, de ex poate mie imi place o alta consistenta si altor persoane nu. De asta ce am zis eu e relativ.
        Mie mi s-a cam ars pe laterale. Nu carbonizat, dar negricioasa. Poate am pus-o si eu la foc prea mare, e posibil si asta. De asta e important sa mentionezi temperatura cuptorului.
        La bezea am pus eu multa, recunosc, nu am stiut ce textura o sa aiba, am crezut ca o sa se intareasca si nu avea ce sa fie rau. SI mie nu mi-a placut pufoasa ca mi s-a parut cruda. Iar, subiectiv.
        Dar cred totusi ca ar fi trebuit focul la minim si poate usa cuptorului intredeschisa ca la bezele si s-ar fi gatit mai bine.
        Oricum, mai am retete de la tine de incercat ca mi-au placut multe.

         
      • Bogdana

        7 Iunie 2013 at 11:20 am

        Sper ca la celelalte sa ai toate detaliile, daca nu, cere-le, sper sa nu mai intampini probleme🙂
        Zi faina!

         
    • Bogdana

      7 Iunie 2013 at 11:14 am

      Promit sa pun toate detaliile legate de timp data viitoare cand o sa fac prajitura asta🙂

       
  6. Irina

    7 Iunie 2013 at 11:21 am

    Ziceam sa fei complet coagulata nu ca tu nu ai fi lasat-o, ci ca de ex eu ma plictisisem cat am lasa-o sa se coaguleze si am zis ca ce strica sa pun asa bezeaua. Ei, nu a mers :))) Sa stie si alti nerabdatori ca mine.
    Chiar vorbeam cu sotul meu ieri si va laudam ca mergeti cu bicicletele, ca va duceti la munte, in locuri superbe, mi se pare superb si va felicit pentru asta!

     
    • Bogdana

      7 Iunie 2013 at 11:43 am

      Multumim, multumim🙂 Insa toata lumea poate face asta, si cu bicicletele si cu cortul apropierea de natura e benefica🙂

       

Lasă un răspuns

 
