RSS

Prajitura turnata cu gutui.

27 Noi

Este o prajitura care se face foarte repede, eu am facut-o de multe ori in diverse combinatii, e prima data cand o fac cu gutui, merita.

_MG_5913

Imi place si ca e masurata in linguri si nu ai nevoie de cantar sau alte cani gradate🙂

Am folost pentru pseudofoi 3 oua, 12 linguri de zahar (~ 300g), 12 linguri de ulei, 12 linguri de lapte, 18 linguri de faina ( ~ 360g) si jumatate de plic de praf de copt.

Pentru umplutura am folosit 2 gutui de marime potrivita, 3 linguri (cu varf) cu zahar, jumatate de lingurita de scortisoara.

ouale si zaharul se amesteca bine, bine

si apoi se pun treptat intai ulei si apoi laptele.

faina si praful de copt se adauga la final si se amesteca incontinuare foarte bine. Compozitia seamana cu cea de clatite dar este mai groasa

Intr-o tava unsa cu unt, se pune jumatate din compozitie. (ca idee despre consistenta)

Daca as fi folosit o tava mai mica, prajitura ar fi iesit mai inalta, n-am folosit🙂

Am lasat tava in cuptorul preincalzit pentru 10 minute, se rumeneste usor si se incheaga.

intre timp am facut umplutura de gutui (se pot folosi mere, sau merge foarte bine si cu branza dulce ori ce ii mai trece fiecaruia prin cap)

Gutuile maruntite la robot (se pot da si pe razatoare) le-am pus la fiert cu scortisoara si zaharul impreuna cu jumatate de pahar de apa, le-am lasat pe foc pana s-au inmuiat cat de cat,  10-15 minute.

Dupa asta am pus gutuile peste compozitia scoasa din cuptor, le-am intins bine si deasupra am pus cealalta parte de aluat.

si am pus din nou tava la cuptor pana s-a rumeit usor deaupra, cam 15 minute. Cum ziceam, daca foloseam o tava mai mica s-ar fi acoperit mai bine gutuile dar nici asa nu a fost bai.

Dupa ce se raceste se pudreaza cu zahar, se taie patratele si se manancaaaa🙂 Foarte fain se simte aroma gutuilor.

Ah! Si sa va arat ultima venita in casa, ca tot se apropie Craciunul🙂

 
9 comentarii

Scris de pe 27 Noiembrie 2011 în Dulciuri si dulceturi

 

Etichete: ,

9 responses to “Prajitura turnata cu gutui.

  1. yogoshima

    27 Noiembrie 2011 at 11:28 pm

    Esti talentoasa cum pregatesti si expui prajiturile, care sincer sint foarte bine prezentate,nu mai spun de gust caci este asigurat.

     
    • Bogdana

      28 Noiembrie 2011 at 9:07 am

      Talentoasa, da🙂
      Multumesc frumos, ma bucur ca iri plac, nu ramasesesi dator cu o reteta thailandeza?😉

       
  2. Zazuza

    28 Noiembrie 2011 at 8:24 am

    ah, mercic de idee! ia sa mai testez eu inca o data cuptorul😀

     
  3. Bogdana

    28 Noiembrie 2011 at 9:07 am

    Ia sa il testezi🙂
    Unde ti-a disparut floarea soarelui si de ce?🙂

     
  4. Lavinia

    28 Noiembrie 2011 at 6:42 pm

    A nimerit la fix reteta ta. Vroiam sa fac cu mere dar nu stiam o reteta pentru foi.

     
    • Bogdana

      28 Noiembrie 2011 at 6:59 pm

      Astea sunt foarte bune, se fac repede si sunt fragede, e foarte buna si cu mere

       
  5. Lavinia

    10 Februarie 2013 at 3:28 pm

    Buna! Doua intrebari am: 1.foaia de jos trebuie coapta complet? si 2, ce dimensiune are tava ta?
    Multumesc!

     
    • Bogdana

      10 Februarie 2013 at 4:54 pm

      Nu complet, pana se coaguleaza, sa zicem pe jumatate, tava mea e de 20/35. Spor🙂

       
      • Lavinia

        10 Februarie 2013 at 5:58 pm

        Multumesc! Abia astept sa o fac!

         

Lasă un răspuns

 
