RSS

Tort trufe.

31 Oct

Este definitiv un tort pentru ciocolatosi care poate place insa tuturor.

Reteta originala prevedea mai mult de jumatate de kilogram de ciocolata ceea ce mie mi s-a parut exagerat asa ca am adaptat.  Doar blatul mai este ca in original, este un blat cu o consistenta vag cremoasa, cu gust evident de ciocolata si  nu se insiropeaza, e foarte bun, iar eu nu sunt fan ciocolata🙂

Am folosit pentru blat:

250g unt, 200g ciocolata neagra, doua oua, 375ml apa, 25 g cacao, 450g zahar 300g faina, o lingurita praf de copt, esenta de vanilie/zahar vanilat.

Ciocolata untul si apa le-am pus pe foc mic sa se topeasca, separat am frecat ouale cu zaharul pana s-au facut spuma, am adaugat cacao si zahar vanilat/esenta de vanilie, le-am pus peste compozitia cu ciocolata dupa ce am oprit focul, am amestecat bine si apoi am adaugat faina si praful de copt.

Am pus blatul la copt in cuptorul preincalzit la temperatura moderata, 160 grade, pentru o ora si jumatate, apoi dupa ce l-am probat cu scobitoarea (l-am tinut cam o ora si un sfert) l-am scos, l-am lasat sa se raceasca si l-am pus in frigider invelit in film alimentar/folie alimentara, trebuie sa stea acolo cateva ore, eu l-am lasat peste noapte

Apoi i-am taiat un capac, mai bine de trei sferturi sa ramana in partea de jos.

Cu o lingurita am facut gauri in blat.

Pentru crema alba eu am folosit o ciocolata alba de 90g si 250ml frisca lichida. reteta originala era cu 130g ciocolata alba, oua si gelatina, eu incerc sa evit pe cat posibil gelatina, nu imi place consistenta pe care o da.

Am rupt ciocolata bucatele, am topit-o impreuna cu 50ml frisca

Cand s-a racit am amestecat-o cu 200ml frisca batuta.

Si am umplut gaurile

Apoi am pus capacul, si peste am pus  crema ganache de ciocolata neagra.

Am rupt bucatele o ciocolata neagra, 80g, 85% cacao, am pus-o pe foc cu 50 ml frisca lichida, dar era prea tare compozitia, probabil de la procentul foarte mare de cacao asa ca am mai pus 50ml frisca, dupa ce s-a topit, am lasat-o sa se raceasca apoi am batut-o cu un tel pana a capatat  consistenta spumoasa-cremoasa. (in original era cu 200g ciocolata)

Pentru trufe, am topit 50 g ciocolata in 100ml smantana lichida si iam incorporat bucatelelele de blat pe care le-am scos din gauri, faramitate. Din asta, am facut bilute/trufe, trebuia sa le fac mai mici sa acopere toata suprafata tortului dar eu eram in graba (tortul l-am facut cadou unui prieten) intarziam la petrecere, asa ca din greseala am apucat sa fac cateva prea mari si nu am mai modificat.

Le-am asezat pe tort si le-am pudrat cu cacao. (in original mai trebuia sa pun 50g ciocolata topita cu care se ornau trufele – nu voiam o bomba, voiam un tort :))

Cum ziceam, l-am dus la petrecere asa ca nu puteam sa las lumea sa saliveze ca sa fac eu poze frumoase dar toti cei prezenti acolo au zis ca e foarte bun si ca le-a placut.

 

Recapitulare: In total, am folosit 330g ciocolata neagra si 90g ciocolata alba.

 
9 comentarii

Scris de pe 31 Octombrie 2011 în Dulciuri si dulceturi

 

Etichete: , , ,

9 responses to “Tort trufe.

  1. Zazuza

    31 Octombrie 2011 at 10:31 am

    ce bine arata! si ce idee buna sa scobesti tortul, chiar ma intrebam cum ai reusit sa faci punctele albe ;)!

     
  2. Bogdana

    31 Octombrie 2011 at 2:49 pm

    Ma bucur ca iti place🙂 Si mie mi s-a parut ingenioasa ideea.

     
  3. Bogdan Dumitru

    31 Octombrie 2011 at 3:14 pm

    aha, deci asa ai bagat crema aceea alba, chiar ma intrebam, in timp ce o mancam, cum a ajuns acolo , dar cum stomacul are prioritate, nu m-am intrebat prea mult timp🙂. si, apropos, sunt ciocolatos, recunosc, iar tortul a fost o nebunie…

     
    • Bogdana

      31 Octombrie 2011 at 3:42 pm

      Ha, m-ai gasit🙂
      Ma bucur ca ti-a placut, nici nu avea cum sa nu iti placa😛

       
    • Happy

      31 Octombrie 2011 at 4:17 pm

      Pentru Bogdan: Te invidiez cu toată sinceritatea!!! Stop.Pentru Bogdana: Waw!!! Stop.

       
  4. cat's kitchen

    1 Noiembrie 2011 at 6:13 pm

    super idee , iar tortul arata nemaipomenit😉 , bravoo!!!

     
  5. Bogdana

    4 Noiembrie 2011 at 10:08 pm

    merci cat😉

     
  6. ionela

    15 Mai 2016 at 5:42 pm

    ce buna, multumesc de reteta o sa o fac vineri ptr ziua copilului meu .

     
    • Bogdana

      15 Mai 2016 at 6:29 pm

      Chiar e bun pentru iubitorii genului🙂
      Sa imi zici daca v-a placut😉

       

Lasă un răspuns

 
