RSS

Ciorba de vacuta.

20 Oct

Nu stiu de ce asta e de vacuta si celelalte nu sunt de porcusor, puisor sau legumici 🙂

Am auzit multa lume spunand ca nu stie sa faca ciorba, nu stiu de ce pare asa greu. Nici nu am avut ce pasi sa pozez.

Carnea de vita se taie cubulete, daca e si un os e cu atat mai bine, eu am avut un rasol mare.

Am pus carnea la fiert cu sare, dupa primele clocote am aruncat apa, am spalat bine carnea si am pus-o la fiert in apa rece, musai rece, carnea nu se pune niciodata la fiert in apa calda. Apoi am spumat viitoarea ciorba si am pus legumele, o ceapa, un gogosar si un morcov taiate cubulete, doua bucatele de telina pe care ulterior le-am scos, apoi am adaugat cateva linguri de bulion

(morcovul am uitat sa il pun in poza de familie)

si le-am lasat sa fiarba pana carnea era aproape gata, am curatat trei cartofi potriviti ca marime, i-am spalat si i-am taiat cubulete apoi i-am pus si pe ei in ciorba, daca as fi avut as fi pus si cateva pastai de fasole, uneori mai pun si o lingura de orez, mazare nu pun niciodata, nu imi place ideea de mazare in ciorba, ar mai fi mers si o legatura de loboda rosie. Cand cartofii s-au fiert am oprit focul, am batut cu furculita un ou si l-am adaugat treptat in ciorba ca sa se faca zdrente, daca il adaugi in timp ce amesteci se imprastie foarte tare si mie imi place sa vad oul in ciorba. Cu zece minute inainte sa opresc focul am pus 250ml bors fiert separat inainte. Apoi am pus o lagatura de leustean si asta e toata filosofia.

 
2 comentarii

Scris de pe 20 Octombrie 2011 în Cu carne de vita., Mancare gatita

 

Etichete: , , ,

2 răspunsuri la „Ciorba de vacuta.

  1. yogoshima

    25 Octombrie 2011 at 2:35 am

    Pe viitor voi incerca sa vad cum e gustul.

     
    • Bogdana

      25 Octombrie 2011 at 8:01 am

      Iti zic eu, nemaipomenit 😛

       

Lasă un răspuns

 
