RSS

Ciorba de burta.

17 Oct

Cei care au mancat, au cerut inca o portie, ceea ce inseamna ca a fost buna.

Eu nu mananc ciorba de burta si este si prima data cand fac, toata lumea zicea ca este greu sa faci ciorba de burta, nu mi s-a parut deloc greu.

Am folosit: Un kg de burta congelata, era taiata deja taietei, doua oase de vita, aproape un kilogram, doi morcovi maricei, o telina potrivita ca marime, un pastranac, doua frunze de dafin, un ardei gras, cateva boabe de piper, o ceapa mai marisoara, putin ulei, o lingura de faina, 3 oua, 200 ml smantana, 5-6 catei de usturoi, mai mari, sare.

Oasele de vita le-am pus la fiert in aproximativ 5l de apa, de regula, apa in care am pus la fiert carnea dupa primele cateva clocote o arunc si pun o alta, dupa ce am scos spuma stransa la suprafata am pus sare (carnea se fierbe neaparat cu sare, este mult mai gustoasa) piperul, frunzele de dafin si restul legumelor taiate bucati mari (un  morcov l-am pastrat ca sa „fardez: ciorba cu el). Le-am lasat la fiert cam o ora si jumatate, Apoi am scos oasele si legumele, am strecurat zeama si am pus burta, asa arata.

Am lasat sa fiarba burta aproximativ 40 de minute, o gusti si trebuie sa fie fiarta.

Intr-un bol am batut 3 oua cu o lingura de faina si smantana.

Apoi in cateva linguri de ulei am calit morcovul dat pe razatoarea mica.

Dupa ce s-a fiert burta, am pus morcovul intr-o strecuratoare si peste el am turnat cu polonicul de cateva ori ciorba. Morcovul nu ajunge in ciorba, zeama lui ii da tenta aia portocalie, frumoasa.

La fel am procedat si cu usturoiul, pisat, l-am pus in strecuratoare si pe el si am turnat cateva polonice de ciorba peste, si el se pune pentru aroma.

Acum intra in scena amestecul de oua cu smantana, nu se pune in ciorba de la inceput. Mai intai se pun pe rand cateva polonice de ciorba in el, se amesteca bine si abia mai tarziu se pune treptat in ciorba, altfel, o sa se branzeasca.

Se mananca cu smantana, ardei iute, otet (balsamic) si eventual mujdei, am folosit otetul in care s-au murat ardeii iuti, in felul asta era mai aromat. Se mai pun si feliute de gogosar murat insa nu e musai.

Iar cu o slibovita de 20 de ani cica merge uns 🙂

Povestea slibovitei, care este un soi de palinca dar sarbeasca, in sarba la prune li se spune slive, este cam asa, la ei, este obiceiul ca la nasterea unui baiat (nu am intrebat daca e valabil si in cazul fetelor) ingroapa, in butoi de dud o canttate oarecare de slibovita pe care o dezgroapa la nunta lui.

 
6 comentarii

Scris de pe 17 Octombrie 2011 în Cu carne de vita., Mancare gatita

 

Etichete: , , ,

6 răspunsuri la „Ciorba de burta.

  1. yogoshima

    17 Octombrie 2011 at 11:44 pm

    Am facut o ciorba de burta dar cam dulce din cauza celo 5 morcovi.Am fost nevoit sa adug mai mult otet sa diluiez gustul dulce al morcovilor.Am facut ciorba de de burta 1.5Kg inainte, acum citeva luni de zile si am adaugat carne de vita 1.5 Kg si nu a fost rea de loc.Ideia cu oasele de vita nu e rau deloc caci are gustul mai pronuntat de supa.

     
    • Bogdana

      18 Octombrie 2011 at 3:43 pm

      Pai nici ce e prea mult nu e bun 🙂 Important e ca ai scos-o la capat 🙂

       
  2. cat's kitchen

    19 Octombrie 2011 at 11:34 pm

    acum ca vad la tine , mi-e iarasi pofta de ciorba de burta !!!!

     
    • Bogdana

      20 Octombrie 2011 at 10:13 am

      eu din punctul asta de vedere sunt fericita, nu mi-e dor niciodata 🙂

       
  3. aphextwinz

    20 Octombrie 2011 at 4:06 am

    Nu ma leg de reteta de ciorba de burta, ca sunt atatea, dar ce imi facusi soro, slibovita? Nu e corect unii sa beneficieze de asa ceva, te urasc nesincer, am zis.

    ps: la bulgari am mancat o ciorba de burta complet diferita de ce e pe la noi si al meu a zis ca a fost cea mai buna mancata vreodata, trebuie sa incerc sa o recreez din memoria gustului si iti zic cum a iesit.

    In rest, cum am mai zis, ai slibovita? Uo 😀

     
    • Bogdana

      20 Octombrie 2011 at 10:13 am

      pai la cum nu ai zis nimic de cealalta am zis ca nici nu ti-a placut 🙂

       

Lasă un răspuns

 
