RSS

Ketchup.

12 Oct

Reteta am gasit-o la Maya pe blog si de atunci m-am tot gandit sa o fac si pana la urma am reusit. Acum imi dau seama ca ar fi fost o pierdere sa nu o incerc.

_MG_2752

Bineinteles ca i-am pus un pic amprenta mea. Am folosit: 2 kg. rosii, 3 mere potrivite ca marime, cu cat mai aromate cu atat mai bine, 3 ardei grasi, erau carnosi si dulci, merge foarte bine si cu gogosari, un catel de usturoi, mai maricel, jumatate de radacina de telina (cam 200g) si cateva frunze de telina, o frunza de dafin, cateva frunze de busuioc, sare, piper si 3 ardei iuti, mici, portocalii dar fooooarte puternici si aromati.

Le-am taiat mai din topor asa pe toate si le-am pus la fiert, mai putin busuiocul si usturoiul.

Dupa vreo jumatate de ora.

Am scos telina, si bucatile si frunzele, am adaugat busuiocul si usturoiul tocat marunt marunt si am bagat blenderul in compozitie.

Le-am pus inapoi pe foc pentru inca vreo jumatate de ora, la foc mic, teoretic trebuie sa trec compozitia printr-o sita, am incercat si practic, sita mea era insa prea deasa asa ca am renuntat.

Apoi am pus bunatatea in sticle, le-am sterilizat, au iesit 4

Una am terminat-o pe jumatate tot gustand 🙂

ketchup11

Are gust de ketchup adevarat, nu de rosii, nu de bulion si e un pic picant. Am decis ca trebuie sa profitam de perioada asta cat inca se mai gasesc rosii si sa mai facem „o tura”. O sa pun si o ceapa, mi se pare ca s-ar potrivi.

Multumesc Maya!

 
4 comentarii

Scris de pe 12 Octombrie 2011 în Fructe/legume conservate

 

Etichete: , , , ,

4 răspunsuri la „Ketchup.

  1. Zazuza

    12 Octombrie 2011 at 1:38 pm

    mmm, hai ca imi faceti asa o pofta voi cu minunatia asta, ca parca vad ca pun si eu oalele la foc 😀

     
    • Bogdana

      12 Octombrie 2011 at 3:03 pm

      eu am fost un pic sceptica la inceput dar cand am vazut ca are gust de ketchup „de firma” din comert si in plus nu are nici amidon, nici gelatina sau ce alte nenorociri mai pun aia, m-a cucerit

       
  2. cat's kitchen

    13 Octombrie 2011 at 11:01 am

    am vazut si eu la Maya reteta 😉 …. a iesit super si la tine !!!!!!

     

Lasă un răspuns

 
