RSS

Tort Krantz.

03 Oct

Cu ocazia zilei de 28 septembrie cand m-am mai maturizat cu un an am facut acest tort🙂

_MG_2552

Mare parte este un tort krantz, cu mici adaptari, desigur😉

Pentru blat (intre noi fie vorba, este un blat deosebit)

6 oua, 300 gr zahar, 300g faina, 150 nuci macinate, 100 ml apa, un plic de praf de copt.

Se bat albusurile spuma adaugand pe rand cand cate o lingura de zahar cand una de apa pana iese o spuma tapana. Apoi se pun galbenusurile frecate si cate o lingura de faina in care am pus si praful de copt, amestecand de sus in jos cu o lingura de lemn astfel incat sa nu iasa  aerul din albusuri.

si mai tarziu nucile macinate

amestecam usor incontinuare si cand toata compozitia e omogena arata cam asa.

Pe fundul unei forme pentru tort, poate fi cratita, tava de chec sau orice forma vrea fiecare, am pus hartie de copt si l-am dat la cuptorul incalzit pentru aporximati 30 de minute la 180-190 grade.

Ca sa fim siguri ca e gata, testul cu scobitoarea e sfant (o scobitoare se baga in blat iar daca iese uscata inseamna ca e gata)

Blatul e asa de bun ca poate fi mancat si ca atare.

L-am taiat in trei parti. Ca idee, daca vrei sa fii sigur ca o sa asamblezi blatul la fel cum era initial, tai o bucatica din blat, veritical, iar apoi la reasamblare urmareste taietuta.

Pentru crema de nuci.

Un pachet de unt, 150 g nuci, 200 g zahar, 2 oua, doua linguri de faina, 120 ml lapte, o lingurita de ness.

Nucile se fac krantz, adica 150 g zahar se caramelizeaza.

Apoi se pun nucile intregi, se amesteca bine ca nucile sa fie imbracate de zahar si se rastoarna pe un fund de lemn uns cu putin ulei si se lasa la racit.

Untul  l-am frecat cu o lingura de lemn pana s-a facut spuma.

Dupa ce nucile s-au racit, le-am macinat

Apoi l-am amestecat  cu untul, le-am pus treptat nu pe toate o data.

Cele doua oua le-am amestecat cu 50g zahar si cele doua lingur de faina si le-am pus peste laptele (120l) fierbinte si le-am fiert cateva minute amestecand continuu. Cand s-a racit, am pus cate o lingura din compozitia asta peste cea de unt cu nuci si lingurita de ness.

In mod normal crema asta trebuia sa ajunga pentru umplut si imbracat tortul. Mie mi s-a parut cam putina asa ca m-am reorientat, am mai facut o crema

Pentru crema mascarpone 

250g mascarpone amestecat cu o lingura cu varf de zahar pudra si 3 linguri de cafea concentrata. Si pentru ca duce cu gandul la tiramisu, am insiropat blatul de jos cu cafea tare, am pus crema

Si ca sa ii dau o tenta si mai aprope de tiramisu, peste ea am pus putina cacao.

Am intins-o bine si am pus blatul doi pe care l-am insiropat cu

Sirop de zahar ars.

Am pus la caramelizat doua linguri cu varf de zahar tos, apoi am pus 150ml apa, l-am lasat un pic pe foc pana s-a topit zaharul si cand s-a racit am pus esenta de rom, cu asta am insiropat blatul din mijloc si pe cel de sus.

Dupa blatul doi, insiropat, am pus o treime de crema de unt cu nuci caramelizate, apoi blatul de deasupra, insiropat si el pe partea taiata si pus cu grija deasupra sa nu se rupa.

Crestatura de care ziceam mai sus

Am imbracat torul in aceeasi crema de unt cu nuci si pe deasupra i-am pus 200 de nuci caramelizate si maruntite cu un cutit.

Pentru iubitorii de nuci nimic nu poate fi mai bun.

 
8 comentarii

Scris de pe 3 Octombrie 2011 în Dulciuri si dulceturi

 

Etichete: , , ,

8 responses to “Tort Krantz.

  1. yogoshima

    3 Octombrie 2011 at 10:19 pm

    La multi ani cu sanatate si noi retete de admirat.

     
  2. Bogdana

    4 Octombrie 2011 at 9:21 am

    Multumesc frumos!
    Sper sa fie si de inspirat nu numai de admirat🙂

     
    • yogoshima

      4 Octombrie 2011 at 9:38 am

      Ai dreptate sar parea caci imi place cum gatesti si prezinti foarte frums si elegant aceasta arta a gastronomiei Europeene.

       
  3. Zazuza

    4 Octombrie 2011 at 3:39 pm

    mmm, ti-am zis la multi ani? pot sa spun si acum, cand infulec virtual o bucata de tort?😉

     
    • Bogdana

      4 Octombrie 2011 at 7:01 pm

      🙂 multumesc frumos, cu drag te poti servi dar numai daca iti plac nucile😛

       
      • yogoshima

        4 Octombrie 2011 at 9:04 pm

        In copilatie in spatele casei aveam un nuc mare care producea nuci pentru toti vecini care asteptau momentul sa soseasca.

         
  4. Lia

    10 Octombrie 2011 at 2:06 pm

    Cu intarziere vin si eu cu coada intre picioare si cu …flori pe pereti .🙂

    Am avut si eu doi sarbatoriti .
    Fiica mea in 24 si ginerele in 26 . :)))

    Pup Bogdana !

     
    • Bogdana

      10 Octombrie 2011 at 4:26 pm

      Sar’manaaaaaaa!!!

      Si sarbatoritilor tai toate cele bune!🙂

       

Lasă un răspuns

 
